اخبار


ورود دادستان به پرونده معلم خاطی در آستارا

گروه حوادث: پرونده معلم خاطی که پسر دانش‌آموزی را مقابل چشمان همکلاسی‌هایش کتک زده بود به دستور دادستان آستارا تحت رسیدگی فوری قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، روز دوشنبه فیلمی از کتک زدن پسر دانش‌آموزی در یکی از مدارس روستای سیبلی آستارا در فضای مجازی منتشر شد که با واکنش زیادی از سوی کاربران رو‌به‌رو شد. پس از انتشار این فیلم بلافاصله دادستان، فرماندار و مدیر آموزش و پرورش آستارا واکنش نشان داده و از برخورد با معلم خاطی خبر دادند.
یاسر همدمی، دادستان آستارا با بیان اینکه دستگاه قضایی با معلمی که مرتکب خشونت و سوء‌رفتار با دانش‌آموزش شده برخورد قاطع قانونی خواهد کرد، گفت: معلم این روستا دانش‌آموز را در کلاس و در مقابل چشمان همکلاسی‌هایش تنبیه کرد. اما بلافاصله این معلم خاطی احضار و برای وی پرونده تشکیل شد و پس از انجام تحقیقات و سیر مراحل قانونی، برخورد قاطع قانونی با معلم خطاکار صورت می‌گیرد.
عنایت رضایی‌پور، فرماندار آستارا نیز گفت: طبق بررسی‌های انجام شده از سوی آموزش و پرورش، پس از درگیری ۲ دانش‌آموز با یکدیگر، موضوع با وساطت مدیر مدرسه و معلم به آرامش ختم شد، اما پس از دقایقی، بار دیگر این دانش‌آموزان با یکدیگر درگیر شدند که این موضوع باعث عصبانیت معلم و انجام تنبیه بدنی یکی از دانش‌آموزان شد.
با هماهنگی آموزش و پرورش، نیرو‌های حراست و بازرسی آموزش و پرورش این شهرستان به‌سرعت در مدرسه حاضر شدند و علاوه‌بر توبیخ و درج موضوع در پرونده این معلم، پرونده وی به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل آموزش و پرورش گیلان ارجاع داده شد.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش آستارا، تنبیه بدنی دانش‌آموز از سوی یکی از دبیران دبیرستان دوره اول مدرسه سنایی سیبلی، ساعت ۱۳ روز دوشنبه 29 فروردین اتفاق افتاده و فیلم آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.
سید سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز گفت: پرونده این دبیر خاطی برای رسیدگی و صدور حکم، به هیأت تخلفات آموزش و پرورش استان گیلان ارجاع شد. معاونین، بازرسی و حراست آموزش و پرورش بلافاصله پس از اطلاع از حادثه با حضور در محل نسبت به بررسی موضوع اقدام کردند.
به‌گفته مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا، تنبیه ‌بدنی دانش‌آموز فوق در جریان درگیری 2دانش‌آموز در کلاس درس هنگام تدریس دبیر مربوطه صورت‌گرفته و یکی از دانش‌آموزان به‌صورت مخفیانه نسبت به فیلم‌برداری موضوع و انتشار آن در فضای مجازی اقدام کرده است.
موسوی با بیان اینکه طبق آیین‌نامه اجرایی مدارس، هرگونه تنبیه‌بدنی دانش‌آموزان از سوی عوامل اجرایی و آموزشی مدرسه ممنوع است، تصریح کرد: حفظ کرامت انسانی در مدارس ارتباط مستقیم با سلامت روان دانش‌آموزان داشته و این مهم باید از سوی عوامل اجرایی و آموزشی مدرسه با سعه‌صدر و دعوت به آرامش مورد توجه قرار گیرد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا ضمن‌ عذرخواهی از مردم فهیم این شهرستان، متذکر شد با نظارت مستمر و جدی بازرسان این اداره دیگر شاهد این‌دست از وقایع ناخوشایند در مدارس نخواهیم بود و از افراد در فضای مجازی نیز انتظار داریم برای حفظ حرمت خانواده‌ها از بازنشر فیلم فوق در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

سارق زعفران دستگیر شد

گروه حوادث: مرد سابقه‌دار که با دستبرد به شرکت پخش زعفران بیش از یک و نیم میلیارد تومان زعفران دزدیده بود پس از چهار ماه دستگیر شد.
سرهنگ قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح این خبر بیان داشت: آذر سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت از شرکت پخش زعفران و ربوده شدن مقدار فراوانی زعفران و سیستم‌های رایانه به ارزش ۱۶ میلیارد ریال در اختیار تیم مبارزه با سرقت اماکن پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت. پس از تحقیقات میدانی و بررسی جغرافیای جرم، مشخص شد یکی از سارقان حرفه‌ای که بارها به جرم سرقت اماکن و خودرو روانه زندان شده عامل این سرقت است.
بدین ترتیب با شناسایی متهم و هماهنگی‌های قضایی سارق در یک عملیات ضربتی دستگیر و پس از انتقال به پایگاه سوم این پلیس با وجود انکار جرم خود پس از مشاهده تصاویر خود هنگام سرقت به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار کرد پس از سرقت، مقداری از زعفران‌ها را فروخته و مابقی را در انباری منزلش پنهان کرده است. این مقام انتظامی به کشف زعفران‌های به سرقت رفته به ارزش ۱۴ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: با دستور قضایی زعفران‌های کشف شده در اختیار مالباخته قرار گرفت و متهم با دستور قرار مناسب روانه زندان شد.

مرگ کارگر ساختمانی به خاطر سقوط میلگرد

گروه حوادث: سقوط میلگرد روی سر کارگر ساختمانی در شهرستان فردیس منجر به مرگ وی شد.
سرهنگ بیژن جنتی، معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی البرز در تشریح این خبر گفت: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی‌ بر فوت یک کارگر ۴۵ ساله در ساختمانی نیمه‌کاره حوالی جاده ملارد، بلافاصله مأموران کلانتری ۱۱ مرکزی فردیس به محل حادثه اعزام شدند. مأموران با حضور در محل حادثه و بررسی موضوع متوجه شدند که یک کارگر ساختمانی حین خالی کردن بار میلگرد از خاور، به‌دلیل سقوط میلگرد بر سرش مصدوم و به بیمارستان منتقل شده است. اما کارگر مصدوم با وجود تلاش کادر درمانی در بیمارستان به‌دلیل شدت صدمه وارده جان باخته است.
سرهنگ جنتی با اشاره به تشکیل پرونده در این خصوص و ارسال آن به مراجع قضایی خاطرنشان کرد: رعایت نکات ایمنی در حین انجام کار می‌تواند تا حد زیادی ازچنین حوادث تلخی پیشگیری کند.

واژگونی مینی بوس با 25 مسافر در مشهد

گروه حوادث: واژگونی یک دستگاه مینی بوس در بلوار ۱۰۰ متری مشهد منجر به مصدوم شدن ۲۵ نفر شد.
 محمد علیشاهی، مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شامگاه دوشنبه یک دستگاه مینی‌بوس در بلوار ۱۰۰ متری رو به روی ایستگاه قطار شهری غدیر واژگون شد که منجر به مصدوم شدن 25 مسافر این مینی بوس شد.
 پس از وقوع حادثه سه دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند و ۲۴ مصدوم بدحال را به بیمارستان امدادی شهید کامیاب و بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد منتقل کردند. یک مصدوم نیز در محل حادثه درمان شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7891/22/610447/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها