مزایای گران شدن قیمت اینترنت و ما فیه



افشار جابری
باز کالایی گران شد و همه نیمه خالی لیوان را دیدند. واقعاً جای تأسف دارد. حالا اگر به جای اینترنت پلی‌استیشنی چیزی بود قبول؛ ولی طبق آماری که خودم شخصاً گرفته‌ام سرانه استفاده از اینترنت، پر که حساب کنی ۳۳ درصد است (دقت کنید سرانه دسترسی ۹۹ درصد است، آن یک درصد هم جنین‌های متولد نشده‌اند). خب آیا برای چیزی که بیشتر ملت از آن استفاده نمی‌کنند و بهتر بگویم، اصلاً نیازی به آن ندارند باید این همه دعوا راه انداخت؟ ورای این موضوع ،اینترنت خیار نیست که گران شدنش سالاد را تحت تأثیر قرار بدهد. این مقایسه‌ها بد است. گران شدن اینترنت هزار و یک سود دارد که تعدادی از آنها را همین جا بازگو می‌کنیم.

۱. کمک به اقتصاد توپ‌های پلاستیکی: همان‌طور که همه ما می‌دانیم ۱۵ درصد ارزش صادرات ما (هم نفتی و هم غیر نفتی) مربوط به توپ‌های پلاستیکی می‌شود. در سال‌های اخیر و با رشد سرگرمی‌ها و بازی‌های اینترنتی، میل قشر نوجوان و پرخاشگر به حضور در کوچه‌ها و گل‌کوچیک بازی کردن به شدت کم شده است. این اتفاق ضربه مهلکی به گردش مالی کارخانه‌های ساخت توپ پلاستیکی وارد کرده است که آثار آن را به وضوح در گرانی گوشت و برنج و اتومبیل مشاهده می‌کنیم.

۲. افزایش صله رحم: واقعاً ماه مبارک رمضان بهترین زمان ممکن برای گران کردن اینترنت بود. یک عده با بهانه کردن مسافت زیاد مثلاً بین اهواز و تهران حاضر نبودند هر هفته به فک و فامیل نزدیک یا حتی فرزندشان سر بزنند. این افراد عموماً کهنسال و عجول با استفاده از تماس تصویری‌های منظم سعی در فراموشی سنت پسندیده صله رحم (حضوری همراه با دست دادن) داشتند که به فضل الهی و کمک شرکت‌های مخابراتی توطئه‌شان در نطفه خفه شد.

۳. کاهش آمار سرطان: این بیماری لاعلاج و خانمان‌سوز به مشکل خانواده‌های زیادی تبدیل شده است. پر واضح است با گران شدن اینترنت بسیاری از مردم عزیز کشورمان توان خرید بسته‌های اینترنتی را نخواهند داشتند‌ (چون اگر قرار است یک بار گران شود قاعدتاً بی‌قاعده گران می‌شود). این افراد ضمن خاموش کردن اینترنت چهارجی (4G) خود و کاهش امواج الکترومغناطیسی فوق‌العاده مضر آن، به افزایش سلامت عمومی و کاهش هزینه‌های درمانی کشور کمک شایانی خواهند کرد.

۴. حذف فیلترینگ: یکی از دغدغه‌های بزرگ کاربران اینترنت، فیلتر بودن برخی از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی است. با گران شدن اینترنت خوشبختانه دیگر نیازی به فیلترینگ نخواهد بود، چون کسی که توان خرید بسته‌های اینترنتی را با قیمت‌های جدید داشته باشد، قطعاً از پس یک فیلترشکن هم برمی‌آید. لذا احتمالاً مسئولان خودشان را سبک نکنند و کلاً فیلترینگ را بردارند.
۵. ارزانی. بله! ارزانی: زمانی که اینترنت گران شود قطعاً استفاده از هرچیزی که به آن مربوط است هم کم می‌شود. خب اگر تقاضا کم باشد، نتیجه‌اش ارزانی است دیگر، مثلاً وقتی شما اینترنت ندارید که یک اسنپ بگیرید، فردایش کرایه‌ها پایین می‌آید. این الفبای اقتصاد است عزیزان دل، بلد نیستید به من چه؟




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7891/30/610465/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها