تحلیل تخصصی ماجرای مشهد


محمد کوره‌پز
یکی از فعالان سیاسی در تحلیل حادثه حرم رضوی(ع) فرموده: «اگر این حادثه حاکمیت ایران را به بازنگری بنیادی در نگاه منطقه‌ای و جهانی قانع کند، می‌توان گفت که خون این قربانیان حرم هدر نشده است.»
جهت شیرفهم شدن حاکمیت و جلوگیری از هدر رفتن خون قربانیان، نمونه‌هایی از مواضع منطقه‌ای و جهانی ایران که باعث این حادثه شده است را خدمت عزیزان بیان می‌نماییم:
1- حمایت از یمن: متأسفانه مواضع حاکمیت جوری است که انگار یمنی‌ها بیشتر از سعودی‌ها در اداره یمن حق دارند و سعودی‌ها حتی اجازه سلطه بر نصف این کشور را هم ندارند. وقتی شما از یمنی‌هایی که همیشه خدا یک خنجر پر شال‌شان دارند حمایت می‌کنید خب معلوم است که یارو هم می‌آید با خنجر تلافی می‌کند.
2- جنگ با داعش: ایران همزمان با سلب حقوق مسلم داعشی‌ها از جمله سر بریدن، پوست کندن، فروختن زن و دختر مردم، آدم خوردن و... این بیچاره‌ها را که می‌خواستند عملیات تجدید بنای حرم را صرفاً تا مرحله تخریب بنای فعلی جلو ببرند زا به راه کرد. اجازه نمی‌دهید بروند توی آن حرم، خب می‌آیند توی این حرم.
3- حمایت از فلسطین: همبستگی با فلسطینی‌هایی که ول کن دعوای 70 سال پیش نیستند و سر چهار وجب زمین با صهیونیست‌های بیگناه گلاویز می‌شوند، دعوای 70 سال پیش را مطرح نکنید که دعوای 1400 سال پیش را جلو نکشند دیگر.
4- عدم حمایت از طالبان، القاعده، بوکوحرام، عبدالمالک ریگی و...: وقتی تکفیری‌ها را در حد بز هم تحویل نمی‌گیرید آنها هم با شما قهر می‌کنند. نکنید باباجان. با هم دوست باشید و دعوا نکنید بچه‌های گل من. آفرین.
5- استفاده بعضی مسئولان از لباس روحانیت: همین کارها را می‌کنید که تکفیری‌ها نسبت به قشر روحانی آلرژی پیدا می‌کنند. به مسئولان محترم توصیه می‌کنیم از پوشش رضاخان یا تتلو استفاده کرده و برای خودشان شر درست نکنند.
6- تلاش برای ادامه بقا: واقعاً دو روز دنیا ارزش این چیزها را ندارد. اگر خودتان یک روش بدون درد و خونریزی برای حذف خودتان از صحنه عالم پیدا کنید این فلک‌زده‌ها اینجور به دردسر نمی‌افتند. ول کنید که ول کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7891/30/610467/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها