دو فیلم «قدغن» و «گل به خودی» کف فروش را از دست دادند

تغییر در ترکیب اکران نوروز با عید فطر


گروه فرهنگی: اکران نوروز در حالی به ششمین هفته رسیده که نیم بها شدن بلیت سینماها در سانس‌های قبل از افطار تا حدودی در بهبود استقبال مخاطبان تأثیر گذاشته و اکثر فیلم‌ها افزایش فروش داشته‌اند. موفق بودن این طرح اما نیازمند آگاهی افکار عمومی است که همچنان صدا و سیما و شهرداری در این زمینه با سینما همکاری نداشته‎اند. از سوی دیگر همزمان با ایام لیالی قدر سالن‌های سینما با تعطیلی چند روزه مواجه خواهند بود و در ادامه با فرا رسیدن عید فطر و اکران حداقل دو فیلم تازه، چیدمانی تازه را تجربه خواهد کرد.
 
صدرنشینی ژانرهای کمدی و دفاع مقدس
فیلم سینمایی «سگ‌بند» همچنان صدر نشین جدول فروش است. دومین تجربه کارگردانی مهران احمدی در هفته گذشته 5 میلیارد و 100 میلیون تومان فروش داشت که با وجود نیم بها شدن سانس‌های قبل از افطار نسبت به دو هفته گذشته یک میلیارد افزایش فروش را تجربه کرد. «سگ بند» در مجموع 23 میلیارد و 763 میلیون تومان فروش داشته است.
دیگر فیلم پر مخاطب اکران نوروز «موقعیت مهدی» با فروش یک میلیارد و 200 میلیون تومانی در هفته گذشته، میزان کل فروش آن از مرز 9 میلیارد تومان گذشت. اولین فیلم هادی حجازی‌فر در مقام کارگردان، در عین حال در اکران‌های مردمی عمار هم حدود نیم میلیارد فروش داشته است. به تازگی پویش «میهمان من باش» به منظور مشارکت در اکران این فیلم در مناطق کم‌برخوردار تشکیل شده و قرار است هزینه بلیت تماشای فیلم توسط خیران فراهم شود تا مردم مناطق کم برخوردار به تماشای این اثر بنشینند. در این پویش هزینه هر بلیت 15 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
«روز صفر» سعید ملکان با کمی اختلاف نسبت به «موقعیت مهدی» در فروش هفتگی خود را به موقعیت سوم جدول فروش رساند اما مجموع کل فروش این فیلم به 6 میلیارد و 300 میلیون تومان رسیده و در رتبه چهارم جدول فروش اکران نوروز قرار دارد. «شادروان» حسین نمازی هم با فروش یک میلیارد و 100 میلیون تومان در هفته گذشته و ثبت فروش 7 میلیارد و 900 میلیون تومان همچنان رتبه سوم جدول فروش اکران نوروز را در اختیار دارد. «مرد بازنده» محمدحسین مهدویان هم در کل 5 میلیارد و 100 میلیون تومان فروش داشته و در جایگاه پنجم جدول فروش اکران نوروزی قرار دارد. با وجود فروش نسبتاً خوب این 5 فیلم از 7 فیلم اکران نوروز، «قدغن» به کارگردانی مجید مافی (220 میلیون تومان) و «گل به خودی» احمد تجری (پانصد و 30 میلیون تومان) روی هم رفته تنها 770 میلیون تومان فروش بلیت داشته‌اند.
 
احتمال اکران «لامینور» در عید فطر
بر این اساس دو فیلم «قدغن» و «گل به خودی» کف فروش را از دست داده‌اند و باید به جای آنها دو فیلم دیگر از عید فطر اکران شود. آن طور که محمدرضا صابری (سخنگوی انجمن سینماداران) به ایلنا گفته، شورای صنفی هنوز در این خصوص تصمیم نگرفته است اما همان طور که پیش از این اعلام شده بود، «لامینور» داریوش مهرجویی یکی از گزینه‌های اکران عید فطر است. همزمان با ایام سوگواری شهادت امیرالمؤمنین (ع) سینماهای سراسر کشور از ساعت 19 روز چهارشنبه ۳۱ فروردین به مدت چهار روز تعطیل خواهند بود و فعالیت سینماها از روز دوشنبه ۵ اردیبهشت از سر گرفته خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7891/31/610473/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها