هنرمندان در فضای مجازی


فضای مجازی اهالی فرهنگ و هنر خبر از نمایش و آلبوم‌های جدید هنرمندان این عرصه خبر داده که برخی از آنها در حال اجراست و تعدادی دیگر بعد از ماه مبارک منتشر یا اجرا و اکران می‌شود.

چهره‌ها
علی عمرانی بازیگر نقش رضی در سریال «خسوف» که این روزها از شبکه نمایش خانگی(نماوا) در حال پخش است، از علاقه‌مندان و مخاطبان این سریال تقاضا کرد: «اگر مجموعه خسوف رو دیدید، خوشحال می‌شم نظرتونو بدونم.»

کارن همایونفر آهنگساز، که این شب‌ها در برنامه عصرجدید به عنوان داور حضور دارد، تصاویری از ستاره‌ها و سیاره‌ها منتشر کرده و در شرح آن نوشت: «یک نوری از دوردست هم بد نیست گاهی برای انسان، حتی لازم است.»

رامین صدیقی از انتشار آلبوم «گاه‌فراموشی» تازه‌ترین همکاری هنری «همایون شجریان» و «فردین خلعتبری» خبر داده که اردیبهشت ماه منتشر خواهد شد. نوازندگان این آلبوم «بیورن مه‌یر»، «کلاوس گزینگ»، «کارلو نیدرهاوزر» و «فردریک ژیل» هستند و فردین خلعتبری این قطعات را روی سروده‌هایی از خود تصنیف کرده است. صدیقی مشاور تهیه‌کننده این کار است به آهنگسازی و شعری از فردین خلعتبری.

دیگه چه خبر!
سردیس اصغر محمدی گرافیست، نقاش و طراح نشان شورای کتاب کودک که ۳۰ سال نزد نوش‌آفرین انصاری دبیر شورای کتاب کودک نگهداری شد، به موزه گرافیک ایران سپرده شد. خبری که شورای کتاب کودک اعلام کرده و به صحبت‌های نوش‌آفرین انصاری دبیر این شورا اشاره کرده: «استاد اصغرمحمدی در سال ۱۳۴۷ نشان شورای کتاب کودک را طراحی کردند. سردیس این هنرمند ارجمند به مناسبت نخستین نمایشگاه هنرمندان به نفع فرهنگنامه کودکان و نوجوانان از سوی استاد ارجمند محمدعلی مددی به نمایشگاه و سپس به شورای کتاب کودک سپرده شد. سرکار خانم معصومه سهراب(مافی) از من درخواست کردند این اثر را حفظ کنم تا روزی به موزه‌ای که شایسته حفظ آن است، اهدا شود. بعد از مشورت با هیأت مدیره تصمیم گرفته شد به موزه گرافیک تقدیم شود تا گروه زیادی از هموطنان این سردیس را ببینند و با آقای اصغر محمدی بیشتر آشنا شوند.»

نمایش «ماجرای آلمان» به تهیه‌کنندگی دانشگاه نبی‌اکرم(ص) تبریز و کارگردانی وحید فرشی نژادیان، از ۱۵ فروردین ماه هر شب ساعت 22 در تئاتر شهر تبریز در حال اجراست. صفحه شخصی گروه تئاتر پیاده به این کاراشاره کرده و در این باره نوشته «قطعاً این نمایش بدون همت و تلاش دانشجویان و اساتید دانشگاه نبی‌اکرم(ص) و هنرجویان تئاتر این شهر به ثمر نمی‌رسید. سپاس از تمام گروه جوان و پر انرژی ماجرای آلمان که بیش از ۷ ماه برای به صحنه رفتن این نمایش از هیچ تلاشی دریغ نکردند.»

صفحه منتسب به استاد محمدرضا شفیعی کدکنی تصویری از نوش‌آفرین انصاری و مهدی محقق منتشر کرده که برداشتی از صفحه افسانه احسانی فعال اکوتوریسم است: «در یوسف آباد کوچه‌ای به نام خود دارد، کوچه شانزدهم، ولی خانه‌اش در کوچه دیگری است که نام همسرش استاد محقق بر آن است.چقدر دلگرم کننده است که کوچه‌هایی با نام‌های وزینی از جنس آنها داریم...»

نمایش دیگری که این شب‌ها در حال اجراست، «شب شک» نام دارد با تهیه‌کنندگی نوید محمد‌زاده و کارگردانی امیرحسین بریمانی. این نمایش، اثری سریالی است که هر شب روایتگر یک داستان متفاوت است. خبری که نیما شکیبایی بازیگر این نمایش در صفحه خود منتشرکرده و از سیزن 2 این کار خبرداده که که تا ۵ اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است.

«عشق روزهای کرونا» نمایش دیگری است که از ۱۴ اردیبهشت سال‌جاری در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. خبری که گروه نمایش پرچین منتشرکرده. قصه «عشق روزهای کرونا» برگرفته شده از رمان «عشق سال‌های وبا» گابریل گارسیا مارکز است به کارگردانی محمد رحمانیان و تهیه کنندگی علی اوجی. احترام برومند، مهتاب نصیرپور، مهدی ساکی، میترا حجار، اندیشه فولادوند، نرگس محمدی، علی اوجی و...در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.رضا یزدانی هم خواننده این اجراست.

دنیای نشر
نشر ثالث در راستای سیاست‌های خود متناسب با نیازها و حساسیت‌های علمی و فرهنگی جامعه، گزیده‌ای از کتاب‌های مجموعه «چه می‌دانم؟» را ترجمه و منتشر می‌کند. کتابی دیگر از این مجموعه با عنوان «تعدد فرهنگی» بزودی منتشر می‌شود و در صفحه شخصی این انتشارات به تعدادی از این کتاب‌ها اشاره داشته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7891/32/610487/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها