سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌و‌گو با «ایران» خبر داد

کمک 55 میلیارد تومانی مجلس به فدراسیون فوتبال


این رقم در اختیار سازمان برنامه و بودجه است و فدراسیون فوتبال باید پیگیر دریافت آن باشد/ مجلس پای کار است و به ماجدی کمک خواهد کرد

محمدمحمدی سدهی/ تیم ملی فوتبال ایران در حساس‌ترین مقطع ممکن قرار دارد؛ تیمی که با اقتدار و پیش از موعد مقرر توانست  بلیت جام جهانی را رزرو کند. جام جهانی آبان ماه سال‌جاری آغاز می‌شود و تیم ملی کشورمان باید در ابتدا به مصاف تیم قدرتمند انگلیس برود. شاگردان دراگان اسکوچیچ برای آماده‌سازی تنها 7 ماه زمان دارند که این زمان چندان زیادی نیست. در این شرایط فدراسیون فوتبال از نظر مالی کاملاً در مضیقه است و همان‌گونه که میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال   اعلام کرد برای برگزاری اردوهای تیم ملی و برگزاری بازی‌های باکیفیت نیازمند کمک مالی از دولت، مجلس و سایر ارگان‌ها است.
بر همین اساس خبرنگار «ایران» برای اطلاع از اقدامات مجلس برای کمک به تیم ملی با سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس صحبت کرد و این نماینده مجلس در خصوص اقدامات مجلس برای کمک به تیم ملی فوتبال در مسیر آماده‌سازی این تیم در جام جهانی گفت: «بزرگترین اقدام مجلس در بودجه سال 1401 صورت گرفت که در این بودجه اعتبارات قابل توجهی در قالب کمک به فدراسیون فوتبال که در آستانه حضور در مسابقات بسیار مهم و حیاتی جام جهانی قطر است، در نظر گرفته شده است. این مبلغ به برگزاری اردوها و بازی های تدارکاتی شایسته برای فدراسیون فوتبال در نظر گرفته شده است.»
او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: «مجلس این مبلغ را در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار داده است تا این اعتبار در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گیرد. امیدواریم که علاوه بر مجلس، دولت و دستگاه‌های دیگر هم از نظر مالی و همچنین معنوی کمک کنند تا فدراسیون فوتبال بتواند با فراغ بال امورات خود را پیش ببرد. فوتبال ما در مقطع حساسی قرار دارد و مجلس تمام تلاش خود را می‌کند تا به این رشته نشاط آور کمک کند و تیم ملی بتواند با آمادگی کامل در مسابقات جام جهانی قطر حاضر شود.»
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سؤال که این مبلغ در چه زمانی در اختیار فدراسیون فوتبال قرار خواهد گرفت، افزود: «همان‌گونه که گفتم این مبلغ در اختیار سازمان برنامه و بودجه است و حالا باید فدراسیون برای دریافت این مبلغ پیگیری کند. مهمترین اقدام مجلس این بود که این ابلاغ اعتبار در ابتدای سال‌جاری صورت گرفته است که این کمک با همکاری تمامی نمایندگان مجلس که به تیم ملی عرق دارند، صورت گرفته است. علاوه بر این فدراسیون فوتبال می‌تواند درآمدهایی داشته باشد و همچنین دولت هم می‌تواند در قالب کمک به تیم ملی منابع مالی به فدراسیون تزریق کند.»
قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: «مجلس در مرحله مقدماتی جام جهانی هم کمک‌هایی در قالب کمک‌های مالی برای رفاه حال تیم ملی و بازیکنان‌اش انجام داد که این کمک‌ها با صعود مقتدرانه تیم ملی بی‌نتیجه نماند. علاوه بر این با هماهنگی‌هایی که از سوی نمایندگان مجلس در مسیر صعود تیم ملی به جام جهانی صورت گرفت تا تیم ملی با پرواز اختصاصی برای بازی با کره جنوبی به این کشور سفر کند و این اقدامات نشان دهنده حمایت کامل مجلس از تیم ملی فوتبال کشورمان است. مجلس همیشه کمک حال فوتبال بوده و حالا هم پای کار است و برای برگزاری اردوهای خوب به میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال کمک خواهد کرد. سرپرست فدراسیون فوتبال نباید فکر کند که تنهاست و او مورد حمایت تمامی اعضای مجلس شورای اسلامی است.»
او عنوان کرد: «ما پیش از این منابع مالی خوبی در اختیار فدراسیون فوتبال قرار دادیم که البته برنامه‌ریزی برای برگزاری اردوها به بهترین نحو ممکن از اختیارات فدراسیون فوتبال است که با توجه به حضور ماجدی به عنوان فرد فوتبالی امیدواریم که این برنامه‌ها به بهترین نحو ممکن انجام شود. هدف مجلس به عنوان یکی از ارگان‌های بالادستی با این اقدامات حمایت است و در قبال آن از تیم ملی می‌خواهد که با کسب نتایج مطلوب در مسابقات مهم نشاط و شادابی را به جامعه هدیه دهد. فوتبال در جامعه ما جایگاه والایی دارد و همه منتظر نتایج خوب تیم ملی در جام جهانی هستند که با توجه به بازیکنان خوبی که تیم ملی دارد، این مهم شدنی است.»
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سؤال که دولت چگونه می‌تواند به فوتبال کمک کند؟ افزود: «ورود دولت از نظر دیپلماسی بهترین روش برای کمک به تیم ملی است. در این بین سرپرست فدراسیون فوتبال با وزیر امور خارجه دیداری داشتند تا از این راه برای آماده‌سازی هرچه بهتر تیم ملی استفاده کنند. در عصر کنونی دیپلماسی تأثیر بسیار زیادی برای پیشبرد اهداف در حوزه‌های مختلف دارد که یکی از این حوزه‌ها هم حوزه با اهمیت ورزش است.»
قاضی‌زاده صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «امیدواریم که تیم ملی بتواند با کمک وزارت امور خارجه گام‌های مؤثری برای برگزاری دیدارهای دوستانه با تیم‌های صاحب‌نام دنیا بردارد. در حال حاضر مهمترین دغدغه فدراسیون فوتبال همان گونه که سرپرست فدراسیون اعلام کرد، مسائل مالی است که امیدوارم با این کمک مجلس مشکل آماده‌سازی تیم ملی تا حدودی برطرف شود. نیاز تیم ملی برگزاری بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ است که امیدواریم با رایزنی‌هایی که صورت خواهد گرفت، این موضوع عملی شود.»
او در پاسخ به این سؤال که آیا سایر فدراسیون‌ها هم از کمک‌های مالی مجلس شورای اسلامی بهره‌مند می‌شوند؟ بیان کرد: «بله، این کمک‌های مالی تنها مختص فوتبال نیست و مجلس از هر 32 فدراسیون ورزشی حمایت می‌کند اما عمده‌ترین کمک‌های مالی مجلس به فدراسیون‌های فوتبال و کشتی است چرا که این 2 فدراسیون‌ بیش از فدراسیون‌های دیگر در کانون توجه قرار دارند و همیشه باعث افتخارآفرینی نام ایران و بالا رفتن پرچم کشورمان شده‌اند.»

بــــرش

مطمئن باشید تیم ملی به شکلی مطلوب عازم جام جهانی قطر خواهد شد
پولادگر: قطعاً به فدراسیون فوتبال کمک می‌کنیم

محمدرضا پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای کمک به تیم ملی در مسیر آماده‌سازی جام جهانی قطر به خبرنگار «ایران» گفت: «مسابقات جام جهانی فوتبال اهمیت فراوانی دارد و با توجه به این موضوع همه نهادها به کمک هم خواهند آمد تا از تیم ملی حمایت کنند. قطعاً وزارت ورزش و جوانان هم در راه آماده‌سازی تیم ملی، به فدراسیون فوتبال کمک خواهد کرد. مطمئن باشید تیم ملی به شکلی مطلوب عازم رقابت‌های جام جهانی خواهد شد.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7891/16/610501/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها