مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ادامه پیدا کرد

فولاد آماده صعود، سپاهان در انتظار معجزه


گروه ورزشی/ دور برگشت بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ دوشنبه شب پیگیری شد و نمایندگان فوتبال کشورمان برابر حریفان‌شان قرار گرفتند. در گروه C فولاد در ورزشگاه ملک عبدالله جده به مصاف آخال ترکمنستان رفت. شاگردان جواد نکونام که در بازی قبلی به‌سختی و در لحظه آخر توسط موسی کولیبالی برابر حریف ترکمن خود به پیروزی رسیده بودند، این بار نمی‌خواستند کار گره بخورد. در این شرایط و دقیقه ۳۹ ساسان انصاری کاپیتان فولاد از سمت چپ با یک پاس بلند صاحب توپ شد و یک پاس عالی درون محوطه جریمه آخال فرستاد که آیاندا پاتوسی با یک بغل پا توپ را قطع و آن را وارد دروازه کرد. فولاد در بازی دوم کار سخت‌تری داشت چرا که نماینده ترکمنستان چیزی برای از دست دادن نداشت ولی اهوازی‌ها با دفاع حساب شده و بازی باحوصله سعی در حفظ تک گل زده خود داشتند. در دقایق پایانی آخالی‌ها با بازی عصبی و خشن بارها فولادی‌ها را زدند که در ثانیه‌های پایانی نورمرادوف به‌دلیل خطای بدون توپ مستقیماً اخراج شد و در نهایت بازی با نتیجه 1 بر 0 به پایان رسید. درصد مالکیت توپ در این بازی 50-50 بود، تعداد پاس‌ها 475 به 460 به سود فولاد و تعداد شوت‌ها هم 8 به 7 به سود فولاد بود.
نکونام: بازیکنانم جانانه جنگیدند
نکونام در نشست خبری بعد از بازی تیمش مقابل آخال گفت: «به تیم خوب آخال تبریک می‌گویم. تیم با کیفیتی است و در این دو بازی اخیر ما را به دردسر انداختند. البته تیم ما هم خوب و با نظم بازی کرد و می‌دانستیم از بازی چه چیزی می‌خواهیم. بازیکنانم جانانه جنگیدند و با تمرکز کار کردند. ما برای این بازی 2 تغییر اجباری داشتیم و شیمبا و آبشک را که دو اخطاره بودند نداشتیم و چند بازیکن‌مان هم خسته بودند و مجبور بودیم تغییراتی داشته باشیم. در نیمه اول هم حمید بوحمدان مصدوم شد و مشکلات ما را زیاد کرد. جلوتر که رفتیم سینا مریدی هم مصدومیت جزئی داشت و مجبور شدیم او را هم تعویض کنیم. شرایط آب و هوایی به صورتی است که رطوبت هوا بالا است و همین باعث شد که فشار بیشتری به بازیکنان وارد شود. البته تمام بازیکنان ما خوب و با تمرکز بالا بازی کردند که به همه خسته نباشید می‌گویم.»
 پاتوسی جالی خالی پریرا را پر کرد
روزنامه الریاضیه عربستان در شماره دیروز خود درباره این مسأله نوشت: «غیبت لوسیانو پریرا برزیلی، مهاجم فولاد، ترکیب تهاجمی این تیم مقابل آخال را تغییر داد. نکونام تصمیم گرفت تا انصاری را در پست مهاجم مستقیم قرار دهد و پاتوسی بازیکن اهل آفریقای جنوبی نیز پشت سر او قرار گرفت و در دو طرف آنها نیز محمدرضا عباسی در سمت چپ و آرش رضاوند در سمت راست مشغول انجام وظیفه شدند. در واقع در روزی که فولادی‌ها مهاجم اصلی و ثابت خود را در اختیار نداشتند، این بار وظیفه گلزنی بر دوش دیگر بازیکن خارجی خوزستانی‌ها گذاشته شد و پاتوسی توانست ضمن پر کردن جای خالی پریرا، یک گل ارزشمند و سه امتیازی را به حساب تیمش واریز کند. گلی که پاتوسی وارد دروازه آخال کرد، دومین گل آسیایی او پس از گلزنی مقابل العین در دیدار پلی‌آف فصل گذشته بود.» پاتوسی در پایان این دیدار گفت: «گل زدن همیشه خوب است، اما مهم 3 امتیاز بود که توانستیم به دست بیاوریم. قطعاً مربیان برای دیدار بعدی و وضعیت بدنی بازیکنان، بهترین تمرینات و استراتژی را در نظر خواهند گرفت تا به موفقیت برسیم.»
عبور‌ گردان از بیرانوند در لیگ قهرمانان
نکته جالب در مورد فولاد این است که شاگردان نکونام پس از عملکرد خوب دفاعی در دو فصل گذشته لیگ ایران، این فصل در لیگ قهرمانان آسیا هم عملکرد خوبی داشتند و در 3 بازی دروازه‌شان را بسته نگه داشته‌اند. شهاب گردان دروازه‌بان فولاد هم با ثبت سومین کلین‌شیت خود در رقابت‌های امسال، تعداد کلین‌شیت‌های آسیایی خود را در مجموع به عدد ۱۶ رساند و با پشت سر گذاشتن علیرضا بیرانوند به رده دوم صعود کرد. سید مهدی رحمتی با ۲۱ کلین‌شیت در صدر جدول قرار دارد.
 سپاهان این بار هم نبرد
در بازی‌های گروه D پاختاکور ازبکستان 3 بر صفر مغلوب الدحیل قطر شد اما از ساعت 45 دقیقه بامداد دیروز، سپاهان در ورزشگاه ملک عبدالله بریده عربستان برابر التعاون این کشور قرار گرفت. شاگردان محرم نویدکیا که بازی قبل برابر این تیم را 3 بر صفر واگذار کرده بودند، در حالی در این مسابقه به میدان رفتند که در نیمه اول فرصت‌های خوبی برای زدن گل اول مسابقه داشتند و یک بار هم دقیقه 9 ضربه سجاد شهباززاده به تیر دروازه برخورد کرد و کار دو تیم با تساوی بدون گل خاتمه یافت. سپاهان در شروع نیمه دوم، بار دیگر غافلگیر شد و دقیقه 46 نفوذ سعد بالعبید از سمت چپ با ارسال زمینی رو به بیرون او برای النابت همراه شد تا این بازیکن هم با ضربه‌ای زمینی دروازه سپاهان را مانند دیدار رفت باز کند. در ادامه نویدکیا سعی کرد با تعویض‌های خود، وضعیت تیمش را تغییر دهد و گل خورده را جبران کند؛ اتفاقی که با ورود شهریار مغانلو رخ داد و این بازیکن که دقیقه 54 به میدان آمده بود، دقیقه 65 و روی پاس میلاد جهانی از زاویه بسته سمت چپ دروازه التعاون را باز کرد و تیمش را به گل تساوی رساند. در ادامه مسابقه زردپوشان اصفهانی تیم برتر میدان بودند ولی موقعیت‌های زیادی را از دست دادند، تا بازی با تساوی 1-1 به پایان برسد. آمار این بازی تقریباً پایاپای و 51 به 49 به سود التعاون بوده است. 17 شوت برای سپاهان و 13 شوت هم برای التعاون به ثبت رسید. حالا باید باز هم منتظر ماند و دید در دیدارهای آینده این گروه چه نتایجی رقم می‌خورد اما آنچه مشخص است، شانس سپاهان برای صعود از گروه کم است.
نویدکیا: بچه‌هایم نشان دادند لیاقت صعود دارند
نویدکیا در نشست خبری پس از مصاف برابر التعاون گفت: «فکر می‌کنم نیمه اول برابر بود و هر دو تیم خیلی منظم بازی کردند. در نیمه دوم غافلگیرانه با اولین حمله گل خوردیم و یک مقدار دیدیم شانس‌‌مان در حال از دست رفتن است و سعی کردیم روی تعویض‌هایمان ریسک بیشتری بکنیم. فکر می‌کنم در نیمه دوم فوق‌العاده بازی کردیم ولی یک مقدار کم‌شانس بودیم وگرنه شانس بردن داشتیم. در هر حال همین یک امتیاز هم باعث شد تا شانس داشته باشیم و در روزهای آینده برای صعود تلاش کنیم، چرا که بچه‌هایم نشان دادند لیاقت صعود دارند.» سرمربی سپاهان در رابطه با عملکرد داور بخصوص صحنه خطای مدافع التعاون روی محمدرضا حسینی عنوان کرد: «نباید نظر بدهم چون درست نیست، اما فکر می‌کنم همین اتفاق در بازی قبلی برای ما رخ داد. به هر حال اینها بحث‌های داوری است که باید کارشناسان در موردش صحبت کنند. واقعاً نمی‌دانم چه چیزی باید بگویم.»
آمار خوب مغانلو در لیگ قهرمانان آسیا
مغانلو چهره‌ شاخص سپاهان در این فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رود که در بازی با التعاون در نقش ناجی تیمش وارد زمین مسابقه شد و سپاهانی‌ها را از شکست مقابل حریف عربستانی نجات داد. او که مقابل پاختاکور هم دبل کرده بود، در این فصل از لیگ قهرمانان 3 گله شده و توانست رکورد خود در این مسابقات را بهبود بخشد. او در 10 بازی آسیایی با پیراهن پرسپولیس و سپاهان توانسته 7 بار گل بزند و یک بار هم در نقش گل‌ساز بدرخشد. مغانلو در حال حاضر بعد از برگسون، کارلوس و ادمیلسون جونیور 4 گله، توانسته در رتبه‌ چهارم برترین گلزنان لیگ قهرمانان آسیا قرار گیرد. گفتنی است توئیتر رسمی لیگ قهرمانان آسیا 2022 به تمجید از گلزن سپاهانی‌ها پرداخت و با انتشار گلش نوشت: شهریار مغانلو عاشق گلزنی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7891/16/610502/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها