دیگه چه خبر؟



همراهی وزیر کار با کارمندان معترض خود

 خبر اول اینکه، صبح دیروز جمعی از کارمندان وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی در اعتراض به حقوق ناعادلانه در مقابل سایر دستگاه‌ها اقدام به برگزاری تجمع کردند. به گزارش منابع آگاه، در واکنش به این اعتراض، ابتدا دو نفر از معاونان وزیر در بین کارمندان حاضر شدند و پیشنهاد شد تا ادامه تجمع در سالن جلسات برگزار شود. در ادامه وزیر کار نیز با کارمندان خود همراهی کرد و با برگزاری نشست مشترکی در محل آمفی‌تئاتر وزارتخانه، پای سخن و مطالبات ایشان نشست. مسأله تبعیض در حقوق و رفاهیات در بین دستگاه‌های دولتی به‌عنوان محوری‌ترین بخش اعتراض کارمندان وزارت رفاه مطرح شد که عبدالملکی نیز ضمن تصدیق این اعتراض، به موضوع پیگیری اصلاح پرداختی‌ها از سوی رئیس جمهور اشاره کرد. همچنین با پیشنهاد عبدالملکی و موافقت کارکنان، قرار شد برای اولین بار نحوه مدیریت منابع مربوط به رفاهیات کارمندان در اختیار یک کمیته 5 نفره شامل یک نماینده وزیر و 4 نفر از کارکنان قرار گیرد.

سفارت ایران در اوکراین دوباره فعال شد

 خبر دیگر اینکه، «منوچهر مرادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین با انتشار توئیتی در خصوص فعالیت‌های سفارت کشورمان در این کشور نوشت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین از ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ فعالیت مجدد خود را در شهر کی‌یف آغاز کرده است. سفیر کشورمان در اوکراین اضافه کرد: فعالیت سفارت طی روزهای پس از جنگ، چه در داخل اوکراین و چه با استقرار موقت در مولداوی هرگز متوقف نشد و اکنون همکاران ما در محل سفارت در کی‌یف آماده ارائه خدمت به هموطنان عزیز هستند.

نامه‌ مهم بازرس ویژه رئیس جمهور به وزیر اقتصاد

 شنیدیم که، نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد در نامه‌ای به وزیر اقتصاد، خواستار انتشار عمومی گزارش حسابرس قانونی و صورت‌های مالی رسیدگی شده شرکت‌های تابعه و وابسته به این وزارتخانه و سازمان‌های دولتی در دو سال آخر دولت دوازدهم شد. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن درویشیان» در نامه‌ خود به «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی نوشت: «مقرر فرمایید گزارش حسابرس قانونی و صورت‌های مالی رسیدگی شده سالانه شرکت‌های تابعه و وابسته به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های وابسته به دولت (غیر از شرکت‌های مرتبط با بخش‌های دفاعی، امنیتی و انرژی هسته‌ای مربوط به سال‌های ۹۸ و ۹۹ که طی نامه شماره ۱۴۸۵۳۰/م مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۴ برای این مرجع ارسال شده)، در سامانه کدال یا یکی دیگر از سامانه‌های معتبر در دسترس عموم قرار گیرد.»

اختلاف کاخ سفید و وزارت خارجه امریکا در مذاکرات

 با خبر شدیم که، رژیم صهیونیستی که تلاش بسیاری در راستای بر هم زدن مذاکرات وین انجام داده، اکنون نیز به‌دلیل هراس از اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کارزاری را برای جلوگیری از خروج این نیروی نظامی از فهرست تروریستی ساختگی امریکا در پیش گرفته است. به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز گذشته نوشت که در هفته‌های اخیر اسرائیل یک کارزار فشرده را در امریکا علیه حذف سپاه از فهرست تروریستی در پیش گرفته است. هاآرتص در ادامه مدعی شد: به‌دنبال آن مقامات کاخ سفید، بر خلاف آنهایی که در وزارت خارجه امریکا هستند، نشان دادند که طرف اسرائیل را می‌گیرند و می‌خواهند سپاه پاسداران در فهرست تروریستی باقی بماند.

ادعای منابع غربی درباره هشدار ایران به رژیم صهیونیستی

 خبر دیگراینکه، بعد از هشدارهای اخیر مقامات مختلف دولتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران از جمله ریاست‌جمهوری، ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه ماجراجویی، منابع غربی مدعی پیام هشدارآمیز تهران به تل‌آویو شدند. حساب توئیتری «اینتل اسکای» - که در زمینه تحلیل خطرات و ریسک‌های بین‌المللی، ردیابی پروازهای جهانی و اخبار ویژه بحران‌های مختلف فعالیت می‌کند - مدعی شد ایران طی پیامی با واسطه به رژیم صهیونیستی، درباره بانک اهداف این رژیم که می‌تواند هدف قرار گرفته شود، هشدار داده است. به گزارش فارس، اینتل اسکای در توئیتی ادعا کرد:‌ «ایران از طریق واسطه‌های اروپایی به اسرائیل پیام داده و تصاویر مکان‌های ذخایر تمام تسلیحات بیولوژیک، شیمیایی و اتمی این رژیم را که می‌تواند در اولین درگیری نظامی هدف قرار داده شود، ارسال کرده است.» این رسانه غربی جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نکرد.

تلاش یک نماینده مجلس برای فراری دادن برادر مجرمش

 دست آخر اینکه، برادر «فاطمه مقصودی» نماینده بروجرد پس‌از ۲ سال تعقیب‌ وگریز درحالی در یکی از پمپ‌ بنزین‌های شهرستان بروجرد دستگیر شد که جنجال‌سازی این نماینده واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی به‌همراه داشت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، برادر فاطمه مقصودی نماینده اصلاح‌طلب بروجرد یکشنبه شب مورخه 28 فروردین ماه در یکی از پمپ‌ بنزین‌های این شهرستان حین خروج از شهر دستگیر می‌شود. وقتی مأموران نیروی انتظامی این مجرم را هنگام خروج از شهر، داخل ماشین فاطمه مقصودی خواهرش شناسایی می‌کنند قصد دستگیری وی را دارند که با ممانعت و جنجال‌سازی این نماینده مجلس مواجه می‌شوند. «حمیدرضا مقصودی» برادر خانم مقصودی بنابر آنچه که سرپرست دادستانی بروجرد اعلام کرده به جرم کلاهبرداری به 5 سال حبس محکوم شده است و مأموران برای جلب و اجرای حکم در تعقیب وی بوده‌اند که ظاهراً این متهم پس از مدت‌ها متواری بودن، چند شب پیش شناسایی شده ‌است. فاطمه مقصودی نماینده بروجرد در فیلم‌هایی که از لحظه دستگیری این متهم در فضای مجازی پخش شده است تلاش می‌کند مانع اجرای قانون و دستگیری برادر مجرمش توسط ضابطین قضایی شود.
خانم نماینده خودش نیز جرم انجام داده
در همین باره سجاد بیرانوند سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بروجرد در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: برادر خانم مقصودی نماینده بروجرد از طریق واحد جلب دادسرا توسط سه مأمور انتظامی کلانتری 15 دستگیر شده است. وی افزود: خانم نماینده خودش از اجرای حکم دستور قضایی استنکاف کرده و قصد داشته است برادرش را فراری بدهد که علیه او اعلام جرم خواهیم کرد. بیرانوند عنوان کرد: برادر خانم مقصودی به جرم کلاهبرداری به 5 سال حبس محکوم شده که مدت چهار ماه است در حال تعقیب وی هستیم که مأموران شب گذشته در پمپ‌ بنزین  وی را دستگیر کردند. وی با اشاره به شلوغ‌کاری‌های خانم نماینده، بیان کرد: حکم برادر خانم مقصودی 2 سال پیش صادر شده و اکنون  توسط مأموران دستگیر شده است و بنده کاملاً در جریان مراحل دستگیری وی بوده‌ام.
سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بروجرد تصریح کرد: صراحتاً اعلام می‌نمایم که فاطمه مقصودی نماینده این شهرستان قصد سیاه‌نمایی داشته و کارش جرم بوده که در فیلم‌های پخش‌شده کاملاً مشخص است که وی قصد داشته برادر خود را فراری دهد ؛علیه این نماینده نیز اعلام جرم خواهیم کرد.وی در پایان گفت: همچنین صورتجلسه تخلف فاطمه مقصودی نماینده بروجرد در مجلس را برای شورای نگهبان ارسال کردیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7891/5/610510/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها