جنگنده‌های متجاوز صهیونیستی با تجهیزات دفاعی مقاومت از غزه فرار کردند

موشک‌های دوش‌پرتاب کابوس جدید تل‌آویو


لاله مهرزاد/ ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست‌های سرکوبگرانه خود علیه فلسطینیان که از آغاز ماه رمضان با حملات پیاپی به روزه‌داران در مسجدالاقصی شدت گرفته است، بامداد دیروز حملاتی هوایی را علیه مردم بی‌دفاع غزه انجام داد؛ اما غافلگیر شد و نه تنها بلافاصله پاسخ چنین حمله‌ای را دریافت کرد که با توان جدیدی از مقاومت فلسطین و غزه روبه‌رو شد و گردان های قسام برای نخستین بار در تاریخ مبارزات خود با ارتش رژیم صهیونیستی، از موشک‌های دوش پرتاب استفاده کرد.
به گزارش سایت شبکه خبری «اسکای نیوز»، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است به تلافی اولین راکتی که در چهار ماه گذشته از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی فلسطین شلیک شده است، با استفاده از جنگنده‌های خود حملاتی هوایی را در نوار غزه انجام داده و شماری از سایت‌های تسلیحاتی در این منطقه را هدف گرفته است. بنابر این گزارش یکی از این سایت‌های تسلیحاتی انبار تسلیحاتی حماس در خان یونس بوده است. هرچند گروه‌های فلسطینی مستقر در غزه، به طور رسمی خبری درباره شلیک راکت به اراضی اشغالی منتشر نکرده‌اند اما تل آویو مدعی است، این راکت از سوی حامیان جنبش جهاد‌اسلامی فلسطین پرتاب شده است و تأکید کرده که با این حال حماس را مسئول چنین رویدادهایی می‌داند.
توان جدید دفاعی فلسطینی‌ها
حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه، نه تنها موفقیتی نصیب ارتش این رژیم نکرد که یک بار دیگر سران تل‌آویو را با غافلگیری جدیدی از سوی مقاومت فلسطین روبه‌رو کرد. به گزارش سایت شبکه خبری «المیادین»، در پی حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی گردان‌های عزالدین قسام (بال نظامی حماس) اعلام کردند، حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را با موشک‌های زمین به هوا پاسخ دادند. دربیانیه این گردان‌ها تأکید شده است: «ساعت یک و 35 دقیقه بامداد سه‌شنبه به وقت محلی، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه حمله کردند اما پدافند هوایی گردان‌های قسام با موشک‌های دوش‌پرتاب زمین به هوا با جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مقابله کرده و آنها را وادار به فرار کردند.» این نخستین بار است که مقاومت فلسطین به موشک‌های دوش‌پرتاب تجهیز شده است. بنا بر گزارش‌ها این موشک‌ها، موشک‌های استرلای روسی هستند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی نظیر «تایمز اسرائیل» نیز به توان جدید مقاومت فلسطین اعتراف کردند. بنا بر این گزارش دو موشک ضد هوایی از نوع «سام 7» نیز در منطقه رفح شلیک شده است. این رسانه‌ها اعتراف کردند که جنگنده‌های این رژیم بعد از این پدافند قوی، مجبور به ترک غزه شدند.
مقاومت فلسطین در غزه نیز پس از این پدافند غافلگیرانه، با تأکید بر اینکه دفاع با موشک‌های دوش پرتاب، تازه آغاز شده است هشدار داد :« از این پس هرگاه دشمن از قواعد درگیری در غزه تخطی کند با واکنش شدید مقاومت روبه‌رو خواهد شد». لازم به ذکر است، موشک‌های استرلا که مقاومت فلسطین روز گذشته از آن استفاده کرد، برای مقابله با جنگنده‌ها طراحی شده و دارای یک کلاهک انفجاری بسیار قوی و ویرانگر است.
مقاومت فلسطین درغزه و در صدر آن حماس چند روز پیش نیز به سران تل‌آویو هشدار داده بود، مسجد‌الاقصی «خط قرمز» مقاومت است و در صورت تشدید تنش‌ها در این مکان مقدس، آنان در کنار برادران خود در کرانه باختری خواهند بود. از همین رو برخی ناظران معتقدند، شلیک موشک از غزه به سمت اراضی اشغالی فلسطین نشانه‌ای از به صدا درآمدن زنگ هشداری برای سران رژیم صهیونیستی بابت سیاست هایشان در قدس، برآورد می شود. بویژه که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی همچنان به تهاجم‌های خود به روزه داران در قدس ادامه می‌دهند.
تداوم حملات در مسجد الاقصی
دیروز نیز در ادامه سیاست‌های آپارتایدی رژیم صهیونیستی، حملات شهرک نشینان صهیونیست که از حمایت نظامیان اسرائیلی برخوردارند، برای سومین روز متوالی ادامه یافت و روزه داران فلسطینی در مسجدالاقصی با خشونتی جدید مواجه شدند. به گزارش سایت شبکه خبری «العالم»، نظامیان صهیونیست بعد از درگیر شدن با فلسطینیان شماری از آنان را بازداشت کرده و بقیه را از مسجدالاقصی خارج کردند تا شهرک نشینان بدون حضور مسلمانان مراسم مربوط به عید پسح را به جا آورند.
این در حالی است که در روزهای گذشته اعتراض‌های جهانی بسیاری به حملات شهرک‌نشینان و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به فلسطینیان روزه‌دار شده است و به گزارش «الجزیره»، مصر و اردن که چند دهه است قرارداد صلح با تل‌آویو امضا کرده و با آن روابط گسترده امنیتی دارند، این حملات را محکوم کرده‌اند. در بین این دو کشور اردن که به عنوان متولی مسجدالاقصی شناخته می‌شود، روز دوشنبه معاون کاردار رژیم صهیونیستی در امان را احضار کرد و نامه محکومیت این حملات را تحویل او داد. این در حالی است که نمایندگان پارلمان اردن خواهان قطع روابط با تل‌آویو هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7891/1/610528/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها