مسکو خواهان تسلیم ارتش اوکراین در ماریوپل شد

دور جدید حملات روسیه به شرق اوکراین


حمله بزرگ روسیه به دونباس در حالی انجام شد که همزمان وزارت دفاع روسیه در پیامی جدید که دیروز منتشر شد، از نظامیان ارتش اوکراین، گردان‌های ملی گرای اوکراینی و مزدورانی که در ماریوپل می‌جنگند، خواست «سلاح را بر زمین بگذارند و ...

شقایق بردبار/ در حالی که روسیه دیگر بار به نظامیان اوکراینی و خارجی که در ماریو پل می‌جنگند، هشدار داده است سلاح ‌های خود را زمین بگذارند، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهوری اوکراین خبر داد، جنگ دونباس به‌طور رسمی آغاز شده است.
به گزارش «یورونیوز»، ارتش روسیه عصر دوشنبه به وقت محلی، حمله بزرگ خود به شرق اوکراین را آغاز کرد. بنا بر این گزارش «سرگئی گیدای»، فرماندار لوهانسک این حملات را بسیار شدید توصیف کرد. در همین ارتباط ارتش اوکراین مدعی شد، نیروهای روسیه با هدف کنترل کامل بر مناطق شرقی اوکراین شامل دونتسک و لوهانسک که در کنار هم منطقه دونباس را تشکیل می‌دهند، تجهیزات کامل و مجهزی را وارد خاک اوکراین کرده است و برای رسیدن به هدف خود که استیلا بر دونباس است، از خاک بلاروس برای حملات هوایی خود استفاده می‌کند. در پی بیانیه ارتش اوکراین، «ولودیمیر زلنسکی» نیز در سخنانی آغاز حمله بزرگ روسیه به دونباس را تأیید کرد و با انتشار ویدیویی در تلگرام گفت: «ارتش روسیه نبرد دونباس را که مدت‌ها برای آن برنامه‌ریزی کرده بود، آغاز کرد.» طبق ادعای او، روسیه از بخش بزرگی از ارتش خود برای این حمله استفاده می‌کند. در همین حال شبکه خبری «الجزیره» خبر داد، در نخستین ساعات نبردها در دونباس، ارتش روسیه موفق به استیلا بر شهر کرمینا شد.
حمله بزرگ روسیه به دونباس در حالی انجام شد که همزمان وزارت دفاع روسیه در پیامی جدید که دیروز منتشر شد، از نظامیان ارتش اوکراین، گردان‌های ملی گرای اوکراینی و مزدورانی که در ماریوپل می‌جنگند، خواست «سلاح را بر زمین بگذارند و به مقاومت احمقانه خود پایان دهند.» سایت شبکه خبری «فرانس 24» نیز خبر داد، ارتش روسیه اعلام کرده است ، کریدور امنی را برای خروج کسانی ، سلاح بر زمین بگذارند و بروند، باز کرده است تا بتوانند در امنیت کامل از منطقه خارج شوند.در شرایطی که غربی‌ها روسیه را متهم به تداوم جنگ می‌کنند، خبرگزاری «تاس» روسیه در گزارشی نوشت، «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه که پیشتر شایعاتی درباره بیماری وی و حتی کنار گذاشته شدن او از سوی کرملین منتشر شده بود، در سخنانی تأکید کرده است :« غرب دست به هر کاری می‌زند تا این جنگ طولانی شود و به همین منظور سلاح‌های بیشتری را به اوکراین می‌فرستد». همزمان با این سخنان، «جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در نشست مطبوعاتی خبر داد، پنج هواپیما حامل تسلیحات و کمک‌های امنیتی طی روزهای گذشته به اوکراین ارسال شده است. به گفته او این کمک‌ها بخشی از کمک‌های ۸۰۰ میلیون دلاری امریکا به اوکراین است.
واشنگتن از زمان روی کار آمدن جو بایدن در ژانویه ۲۰۲۱، بیش از ۳.۲ میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین متعهد شده است. کمک‌های نظامی امریکا شامل تسلیحات کشنده مانند موشک‌های ضد هوایی استینگر، سیستم‌های ضد زره جاولین، هویتزر و گلوله‌های توپخانه، هلیکوپترهای مجهز و سلاح‌های کوچک و مهمات، پهپادها، دستگاه‌های رادار و سایر تجهیزات می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7891/1/610531/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها