اخبار



اختصاص 1700 میلیارد تومان تسهیلات به استارتاپ ها

معاون سازمان فناوری اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات ۱۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های نوپا و استارتاپ اختصاص داده که در صورت جذب کامل این منابع، برای حدود ۱۲ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.
به گزارش مهر، حامد منکرسی افزود: وزارت ارتباطات 1700 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های نوپا، استارتاپ، پلتفرم‌های فعال آموزشی، کسب و کارهای صنعتی به روش نوین، سرمایه در گردش و محصولات پهپادی اختصاص داده است.
وی در ادامه گفت: مطابق پیش‌بینی صورت گرفته، در صورتی که این منابع به‌صورت کامل جذب شود، برای حدود ۱۲ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.
معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: با توجه به تأکید شعار امسال بر اشتغالزایی، فرایند اعطای تسهیلات می‌تواند به تحقق این شعار کمک کند. از این‌رو متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه توان آفرین مراجعه کنند. توضیحات تکمیلی در مورد طرح‌ها در این سامانه ذکر شده و فرایند درخواست و اعطای تسهیلات به‌صورت آنلاین قابل رصد و پیگیری است.

اصلاح و تصویب چشم انداز ۱۰ ساله سند ملی فناوری نانو

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از اصلاح و تصویب چشم‌انداز ۱۰ ساله سند ملی فناوری نانو خبر داد.
به گزارش ایرنا، منصور کبگانیان در حاشیه یکصد‌وشصت ویکمین جلسه شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، با تشریح این جلسه برای نهایی‌سازی سند ملی فناوری نانو گفت: در این جلسه ۲موضوع مهم در دستور کار قرار داشت، نخست درخصوص نهایی‌سازی سند ملی فناوری نانو بود که در جلسات متعددی کار کارشناسی‌ آن‌ انجام و در جلسه گذشته این شورا، برخی موارد مطرح و بررسی شده بود.
وی افزود: در این جلسه چشم‌انداز سند ملی فناوری نانو اصلاح و نهایی شد و برای تطابق با ۲برنامه پنج ساله کشور حدود ۱۰سال را در نظر داریم؛ یعنی با توجه به زمان‌بندی که محاسبه شده چشم‌انداز این سند تا سال ۱۴۱۲ به تصویب رسید.
دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه راهبردها و اقدامات ملی ماده ۴ این سند هم نهایی شد، گفت: اقدام راهبرد ملی ماده ۴ با اقدامات ملی که ذیل این راهبرد بود و همچنین شاخص‌های مربوط به این اقدامات در دستور کار قرار گرفت.

بسته هوشمندسازی خدمات قضایی تدوین شد

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از تدوین و آماده شدن بسته «هوشمند‌سازی خدمات قضایی» با همکاری معاونت علمی و قوه قضائیه خبر داد.
به گزارش ایرنا، ‌حسین ملازاده گفت: قوه قضائیه با تلاش‌هایی که انجام شده، بیش از گذشته به سمت استفاده از فناوری حرکت کرده است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که وظیفه رشد فناوری و رشد بازار فناوری را برعهده دارد، برای تحقق این امر به دستگاه قضایی کمک می‌کند.
وی بیان کرد: بازار فناوری یک بازار وسیع است، بنابراین جدا از بحث اقتصادی این فناوری، بحث عدالت اجتماعی و سرمایه اجتماعی در دنیا و در کشور ما ‌پر رنگ‌تر است، به همین خاطر با همکاری قوه قضائیه بسته «هوشمندسازی خدمات قضایی» را آماده کرده‌ایم و سعی داریم این امر را جلو ببریم.
ملازاده ادامه داد: در این بسته سعی شده نیازهای قوه قضائیه در بخش‌های مختلف با استفاده از توان استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان کشور مرتفع شود و هر آنچه که امکان پذیر باشد با استفاده از فناوری در حوزه قضایی ارائه کنیم تا عموم مردم و مجموعه‌های صنفی از آن استفاده کنند.
وی با بیان اینکه در قوه قضائیه سند تحول قضایی، تهیه، آماده و منتشر شده است، گفت: با توجه به اینکه ذات استارتاپ‌ها خلاقانه است، پیشنهاد می‌شود استارتاپ‌ها و فعالان شرکت‌های دانش بنیان مطالعه‌ای از این سند داشته باشند و از آن ایده بگیرند.

ورود ۱۷۰۰ محصول فناورانه به بازار

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس با بیان اینکه شرکت‌های پارک [فناوری پردیس] سال گذشته توانستند از خروج ۲۴۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کنند، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۷۰۰ محصول و فناوری تولید شده توسط فناوران پارک وارد بازار داخلی شده است.
به گزارش ایرنا، میلاد صدرخانلو با بیان اینکه در حال حاضر قریب به ۴۰۰ شرکت فناور در پارک فناوری پردیس فعالیت می‌کنند، افزود: در این مجموعه فناورانه دو بخش در ارتباط با شناسایی نیاز صنایع بزرگ فعال هستند و تلاش می‌کنند نیازمندی‌های اساسی صنایع بزرگ را براساس ظرفیت خود تأمین کنند که این بخش‌ها شامل مرکز تجاری‌سازی و همچنین مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس است.
وی ادامه داد: در بخش تجاری‌سازی تلاش می‌شود بدنه عمدتاً دستگاه‌های بزرگ دولتی به سمت ظرفیت شرکت‌های پارک هدایت شود و تمرکز بیشتر بر شرکت نفت، شرکت ملی گاز، شرکت ملی پتروشیمی و شرکت برق باشد که تاکنون محصولات مختلفی با تعامل و همکاری دوجانبه بومی‌سازی و عرضه شده است.
صدرخانلو درباره میزان اثربخشی محصولات پارک در رونق اقتصادی کشور گفت: سال گذشته شرکت‌های پارک توانستند از خروج حدود ۲۴۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کنند.
رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس تأکید کرد: شرکت‌های پارک فناوری پردیس در تولید و عرضه محصولات فناورانه مختلف پیشگام و حتی جریان ساز بوده‌اند.

کمک به درآمدزایی کسب و کارهای کوچک در اینستاگرام

کاربران اینستاگرام که حساب‌های عمومی دارند، می‌توانند از این پس در پست‌هایی که ارسال می‌کنند، محصولات را برچسب‌گذاری (تگ) کنند.
به گزارش ایسنا، این گزینه تاکنون به بعضی برندها و بعضی تولیدکنندگان محتوا محدود بود ولی حالا در امریکا برای همه کالاها قابل انجام است. با این قابلیت اینفلوئنسرها می‌توانند به مخاطبان خود کمک کنند محصولاتی که در پست‌هایشان نشان می‌دهند را خریداری کنند. اینستاگرام پیش از این اعلام کرده بود هدف از این قابلیت، کمک به افراد برای حمایت از کسب و کارهای کوچک محبوبشان است. اگر کاربران محصولات را در پست‌های خود تگ کنند، فعلاً سهمی از فروش آن نخواهند برد، با این حال اینستاگرام شعبه‌های فروشگاه‌ها را آزمایش کرده است و شرکت مِتا می‌خواهد اقدامات بیشتری برای کمک به درآمدزایی تولیدکنندگان محتوای کوچک از طریق اپلیکیشن‌های این شرکت انجام دهد.
برچسب‌گذاری محصولات در پست‌ها کار پیچیده‌ای نیست و درست مثل تگ کردن کاربران دیگر است. تگ کردن محصولات به پست در فید محدود نخواهد بود و اینستاگرام روی قابلیت مشابهی برای استوری کار می‌کند. این اپلیکیشن ماه گذشته چند قابلیت جدید شامل اشتراک‌گذاری آهنگ، پیام‌های بی‌صدا و نظرسنجی برای چت‌های گروهی را اضافه کرد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7892/25/610619/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها