قصه‌هایی برای آشنایی با زندگی و سیره امام علی(ع)


گروه فرهنگی: این روزها، همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت علی(ع) بهانه خوبی است برای تهیه کتاب‌هایی که کودکان را با زندگی و سیره امام اول شیعیان آشنا سازد. کتاب‌های بسیاری با مضامین مرتبط با حضرت علی(ع) و از دریچه‌های مختلف در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته که بخشی از اینها مناسب مخاطبان کودک و نوجوان است. «12 قصه از امام علی(ع) و یارانش» یکی از همین کتاب‌ها به شمار می‌آید که به روایت مژگان شیخی و از سوی انتشارات قدیانی روانه کتابفروشی‌ها شده است.
شیخی این قصه‌ها را براساس نهج‌البلاغه انتخاب کرده و با بیانی مناسب مخاطبان کودک نوشته است، این کتاب برخوردار از تصاویر بسیار زیبایی نیز است که تصویرگری آنها را «سیدحسام‌الدین طباطبایی» به عهده داشته است. نام کتاب گویای تعداد قصه‌هایی است که در قالب این نوشته پیش روی خواننده قرار گرفته، شیخی انتخاب قصه‌ها را بر مبنای آشنایی با شخصیت امیرمؤمنان انجام داده است، البته او هدف دیگری هم داشته، این که از این طریق کودکان نکاتی آموزنده نیز بیاموزند.
یار روزهای سخت، کسی که می‌آید، ابوذر صحرانشین، من همانم که بودم، راه و چاه، عقیل و آهن و سرخ، آن مرد پیشگو، ناله مرغابی و... عنوان برخی قصه‌هایی است که در این کتاب جای گرفته است. آن‌طور که نویسنده کتاب پیش‌تر عنوان کرده، در این اثر سعی بر این بوده که ماجرای هر قصه کوتاه و متناسب با جامعه هدف کتاب باشد.
در بخشی از این کتاب آمده است:«امام علی(ع) از تبعید باخبر شد. آنقدر گریه کرد که ریشش‌ تر شد. با غصه گفت: با یار پیغمبر خدا این‌ طور رفتار می‌کنند؟ همه ما از خداییم و به سوی او باز می‌گردیم.آن وقت خودش با برادرش عقیل، دو پسرش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و عده‌ای از یاران حرکت کردند. از شهر بیرون رفتند و با عجله خودشان را به ابوذر رساندند.»
این کتاب 152 صفحه‌ای به همت مژگان شیخی و با نگاهی به نهج‌البلاغه از سوی نشر قدیانی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. «12 قصه از امام علی(ع) و یارانش» برای گروه سنی «ب وج» نوشته شده، این گروه کودکان مقطع دبستان را شامل می‌شود.

12 قصه از
امام علی(ع)
و یارانش
(با نگاهی به نهج‌البلاغه)

به روایت مژگان شیخی
تصویرگر: حسام‌الدین طباطبایی
نشر قدیانی



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7892/31/610641/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها