دیگه چه خبر؟


خروج سپاه از FTO در ازای مذاکرات منطقه‌ای به عراقچی پیشنهاد شده بود

 خبر اول اینکه، علی واعظ، مدیر پروژه ایران در گروه امریکایی بحران و از همکاران سابق رابرت مالی، رئیس تیم مذاکره‌کننده امریکایی در مذاکرات وین در گفت‌وگویی در کلاب‌هاوس گفت: در ابتدای ماه مارس، امریکا پیشنهادی خصوصی مبنی بر هدف قرار ندادن مقامات سابق و فعلی این کشور در ازای خروج سپاه از FTO را به ایران ارائه داد. این پیشنهاد متفاوت از چیزی بود که در زمان عراقچی روی میز بود و خروج سپاه از لیست FTO را در ازای گفت‌وگوهای منطقه‌ای بعد از احیای برجام در دستور کار داشت. وی افزود: اروپایی‌ها می‌گویند تیم جدید به علت سرسختی در مذاکرات توانست امتیازات بیشتری در حوزه رفع تحریم و راستی‌آزمایی به دست بیاورد. واعظ همچنین گفت: در توافقی که الان مذاکره شده، امریکا بسیاری از امتیازات را پیشاپیش به ایران خواهد داد.

تعیین مهلت یک ماهه برای ساماندهی کولبران

 خبر دیگر اینکه، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور از تعیین مهلت یک ماهه به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای ساماندهی کولبران خبر داد. مجید میراحمدی درباره سرانجام ساماندهی کولبران گفت: درباره بحث کولبران جلسه‌ای را برگزار کردیم و همه دستگاه‌های ذیربط در کشور و همچنین مسئولان استان کرمانشاه نیز در این جلسه حضور داشتند. قطعاً ما وضعیت فعلی را غیرقابل قبول می‌دانیم و این وضعیت از نگاه ما مورد پسند نیست و باید به سرعت اصلاح شود. به گزارش ایلنا، میراحمدی با بیان اینکه به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کردیم حداکثر ظرف مدت یک‌ماه با مشورت سایر دستگاه‌ها طرح پیشنهادی را در این خصوص تهیه و ارائه دهند تا براساس آن منافع مرزنشینان تأمین شود، تصریح کرد: مهمترین نکته در این برنامه این است که باید منافع مرزنشینان حتماً در آن مورد توجه قرار گیرد و آنها از این حالتی که به شکل غیرقانونی و سختی دست به این اقدامات می‌زنند، خارج شده و در مسیر قانونی خود کار را انجام دهند و این کار نظام‌مند و قانونمند شود. معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از کولبران شناسایی شده و به آنها مجوز داده شده است و اطلاعات آنها در حال تکمیل است و همان‌طور که عرض کردم طرحی که ارائه می‌شود به گونه‌ای که منافع مرزنشینان در آن تأمین شود اجرا می‌شود.

با مرزبانان روزه‌دار در نقطه صفر مرزی
 دست آخر اینکه، سرویس عکس خبرگزاری فارس همراه با انتشار یک گزارش تصویری، نوشت: در شمال شرق ایران و حدود ۲۰۰ کیلومتر دورتر از شهر مشهد، به نقطه صفر مرزی و مرز رسمی مشترک با کشور افغانستان در منطقه دوغارون می‌رسیم. در این پهنه گسترده، جوانانی لباس مرزبانی را به تن کرده‌اند که با وجود سختی شرایط و حتی روزمرگی‌هایی گاه ملال آور، با اقتدار به حراست از مرزهای کشور مشغول هستند و آنگونه که رهبر معظم انقلاب نیز مرزبانان را مظلوم خوانده‌اند، شرایط دشوار آنان کمتر به تصویر کشیده شده است. روزهای ماه مبارک رمضان برای پرسنل کادر و وظیفه مرزبانی، روزهایی متفاوت است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7892/5/610670/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها