لیگ قهرمانان آسیا، جمعه و شنبه ادامه می‌یابد

استرا و ازبک‌ها، حریف فولاد و سپاهان


آدرینا ورشینگر/ بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، جمعه و شنبه با برگزاری دیدارهایی پیگیری می‌شود و نمایندگان فوتبال کشورمان به مصاف حریفان‌شان می‌روند. در گروه C و از ساعت 21:45 جمعه دوم اردیبهشت، شباب الاهلی امارات و آخال برابر هم قرار می‌گیرند و از ساعت 45 دقیقه بامداد شنبه هم الغرافه قطر و فولاد ایران با هم مسابقه می‌دهند. شاگردان جواد نکونام با پیروزی که در بازی برگشت برابر آخال با نتیجه 1 بر0 به دست آوردند، با 8 امتیاز در رده نخست این گروه قرار دارند. اهوازی‌ها حالا باید برابر الغرافه‌ای قرار بگیرند که در بازی قبلش شکست سنگین و غیرمنتظره 8 بر2 برابر شباب الاهلی را تجربه کرد و حالا با 5 امتیاز و یک امتیاز کمتر از تیم اماراتی در رده سوم این گروه قرار دارد. حالا باید دید فولادی‌ها که در بازی رفت برابر الغرافه بازی خوبی را به نمایش گذاشته بودند ولی به تساوی بدون گل رسیدند، این بار چطور برابر تیم تحت هدایت آندره‌آ استراماچونی که سعید عزت‌اللهی را هم معمولاً در ترکیب اصلی خود دارد، چه نتیجه‌ای می‌گیرد. البته شاید به نظر برسد با توجه به شکست سنگینی که الغرافه در بازی قبلی‌اش داشته، شرایط بدی داشته باشد اما چنین نتایجی به ندرت در دنیای فوتبال رخ می‌دهد و حالا فولادی‌ها هم می‌دانند که باید با تمرکز بازی کنند تا شرایط صعودشان از این گروه را بهتر کنند.
سپاهان امیدوار به برد دوباره
بازی‌های گروه D هم جمعه ادامه می‌یابد و از ساعت 21:45 سپاهان ایران با پاختاکور ازبکستان دیدار می‌کند. شاگردان محرم نویدکیا بازی‌های خود در این گروه را با پیروزی 3 بر1 برابر ازبک‌ها آغاز کردند تا گام اول‌شان در این مسابقات را محکم بردارند، اما در ادامه 2 شکست برابر الدحیل قطر و التعاون عربستان تجربه کردند تا شرایط سختی پیدا کنند. زردپوشان اصفهانی در بازی قبل‌شان که بازی برگشت برابر التعاون به تساوی 1 بر1 رسیدند، حالا با 4 امتیاز در رده سوم این گروه قرار دارند. آنها حالا باید در برابر پاختاکوری قرار بگیرند که در بازی قبلش شکست 3 بر0 مقابل الدحیل را تجربه کرد و با 3 امتیاز در رده چهارم و آخر گروه قرار دارد. با این حال، نکته مهمی که وجود دارد، این است که سپاهانی‌ها در وضعیت ایده‌آلی قرار ندارند و با اینکه نویدکیا اعلام کرده به صعود تیمش امیدوار است اما آنچه مشخص است اینکه اصفهانی‌ها کار سختی دارند و تنها با تکرار پیروزی رفت مقابل پاختاکور است که می‌توانند شانس‌شان را برای صعود حفظ کنند و باید دید موفق به برد می‌شوند یا خیر. دیگر دیدار این گروه را التعاون و الدحیل از ساعت 45 دقیقه بامداد شنبه سوم اردیبهشت برابر هم برگزار می‌کنند. در حال حاضر الدحیل با 9 امتیاز صدرنشین است و التعاون با 7 امتیاز در رده دوم گروه قرار دارد.
فوتبال ایران در رده چهارم لیگ قهرمانان
در پایان بازی‌های چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2022 در منطقه غرب که به میزبانی عربستان به صورت متمرکز در حال برگزاری است، سایت «اسپورت» عربستان ترتیب کشورها در کسب امتیاز باشگاه‌های‌شان در غرب آسیا را اعلام کرد. بر این اساس، نمایندگان عربستان با کسب 37 امتیاز صدرنشین غرب آسیا شدند. نمایندگان قطر با کسب 25 امتیاز در رده دوم ایستاده‌اند و نمایندگان امارات با کسب 13 امتیاز در رده سوم غرب آسیا قرار گرفتند. نمایندگان کشورمان هم با کسب 12 امتیاز در جایگاه چهارم بهترین کشورهای غرب آسیا در لیگ قهرمانان هستند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7892/15/610680/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها