اخبـــــار


آمار فوتی‌های کرونا به زیر 20 نفر رسید
۱۹ استان بدون مرگ‌ومیر کرونایی

 بنابر اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته ۱۶۰۷ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متأسفانه ۱۹ نفر نیز به‌دلیل این بیماری، جان خود را از دست دادند. از 30 تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۶۰۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۲۱ نفر از آنها بستری شدند.روز گذشته پس از گذشت ۹۲ روز، مجدداً تعداد مرگ و میر روزانه بیماران کووید۱۹ به کمتر از ۲۰ نفر رسید. در شبانه‌روز منتهی به روز گذشته، ۲۷ استان کشور مرگ و میر صفرویک داشته‌اند که در ۱۹ استان، هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کووید۱۹ ثبت نشده است.یک هزار و ۲۲۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.در حال حاضر ۵۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.همچنین تا کنون ۶۴ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۶۱ نفر دوز اول، ۵۷ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۹۶۲ نفر دوز دوم و ۲۶ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۷۳۰ نفر نیز دوز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۳۵۳ دوز رسید.

دبیر کمیته تخصصی تشخیص و درمان کووید ۱۹:
کمبود داروی کرونا نداریم

 متخصص بیماری‌های عفونی گفت: داروهایی که در دنیا برای درمان کووید وجود دارد به غیر از داروی پکسلووید در کشور ما هم موجود است و کمبود دارویی در این زمینه نداریم.به گزارش «ایران»، پیام طبرسی دبیر کمیته تخصصی تشخیص و درمان کووید ۱۹ و رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اعلام این خبر که شیب کرونا در کشور رو به کاهش است، گفت: در این مدت روندی رو به کاهش داشته‌ایم. برخی پیش‌بینی می‌کردند بعد از تعطیلات نوروزی با موج افزایشی روبه‌رو شویم که خوشبختانه با افزایش قابل توجهی روبه‌رو نبوده‌ایم.
وی درخصوص آمار مبتلایان بستری و سرپایی گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت، طی ده روز گذشته در کشور موارد مثبت حدود ۲ هزار نفر و بستری‌ها از ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر متفاوت بوده است. به نظر می‌رسد شیب کاهشی کندی در حال وقوع است.
طبرسی در پاسخ به اینکه آیا کرونا در حال فصلی شدن است؟ گفت: این پیش‌بینی در مورد کرونا کاری مشکل است چون سویه‌های آن مدام در حال تغییراست، اما پس از ایجاد موج‌های متعدد و فروکش کردن دلتا بواسطه پوشش خوب واکسیناسیون در بسیاری کشورها، شدت اُمیکرون که رکورد تعداد مبتلایان را شکست از نظر بستری و مرگ و میر رو به کاهش است. آنچه مشخص است این است که اُمیکرون رفته رفته در افراد جوانی که واکسینه شده و بدون بیماری زمینه‌ای هستند در حال تبدیل شدن به یک بیماری در حد سرماخوردگی ساده است.
وی افزود: اما همچنان این بیماری می‌تواند در افراد مسن و بیماران زمینه‌ای موجب عوارض شدید و درجه‌ای از کشندگی شود به همین دلیل باید احتیاط‌های لازم را رعایت کنیم اما نگرانی‌هایمان به‌دلیل عدم وقوع موج‌های شدید کمتر شده است. دبیر کمیته تخصصی تشخیص و درمان کووید ۱۹ درباره آخرین داروهای درمان کرونا در کشور گفت: داروهایی که در دنیا وجود دارد به غیر از داروی پکسلووید در کشور ما هم موجود است و کمبود دارویی نداریم. داروی جدیدی هم که بر اساس مطالعات می‌تواند در بیمارانی که در آی سی یو بستری هستند و اکسیژن با دوز بالا دریافت می‌کنند موجب کاهش مرگ و میر شود؛ منتظر ارائه مجوز توسط آژانس‌های معتبر جهانی است.طبرسی که خود در تهیه واکسن‌های اسپایکوژن و برکت همکاری داشته درباره چاپ مقالات واکسن‌های ایرانی در نشریه‌های بین‌المللی گفت: دو مقاله در خصوص واکسن برکت و یک مقاله از نتایج مطالعات فاز دو بالینی واکسن اسپایکوژن در مجله‌های بین‌المللی چاپ و منتشر شده است.

افزایش نرخ کرایه‌ها از امروز

براساس مصوبه شورای شهر تهران، نرخ کرایه و بلیت وسایل حمل‌ونقل عمومی در سال‌جاری ۲۵ درصد از اول اردیبهشت (امروز) افزایش خواهد داشت. به گزارش «ایران»، براساس مصوبه شورای شهر تهران، نرخ کرایه وسایل حمل‌ونقل عمومی یعنی مترو، اتوبوس و تاکسی افزایش می‌یابد که بر این اساس به‌صورت میانگین نرخ بلیت و کرایه ۲۵ درصد از اول اردیبهشت افزایش می‌یابد. متر و معیار این افزایش نیز نرخ‌های پایه مصوب سال ۱۴۰۰ است. به‌طور مشخص نرخ بلیت خط تک‌سفره مترو ۲۵۰۰تومان، بلیت تک‌سفره حومه(خط ۵) ۱۵۰۰ تومان، تک‌سفره هشتگرد ۷۵۰۰ تومان و بلیت تک‌سفره فرودگاه امام خمینی۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.این در حالی است که نرخ کرایه‌های تاکسی (به جز تاکسی‌های خطی) با افزایش 30 تا 50 درصدی رو‌به‌رو بوده و تاکسی‌های اینترنتی هم متر و معیار مشخصی برای افزایش‌ها ندارند به‌طوری که در تمام طول سال می‌توان شاهد افزایش نرخ‌ها بود.

اعتبار ۵۰۰۰میلیاردی برای حمایت ویژه از بیماران خاص، نادر و صعب‌العلاج

 معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت درخصوص برنامه این سازمان بیمه‌گر برای افزایش حمایت‌ها از دارو و درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج، گفت: خوشبختانه امسال منابع خوبی در قانون بودجه ۱۴۰۱ دیده شده است. حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان پول و ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج و خاص در نظر گرفته شده است. در حال تدوین بسته‌های خدمتی تفکیک شده برای هر بیماری هستیم که جزئیات آن متعاقباً اعلام می‌شود. شایان ذکر است که بیماران نادر نیز مشمول این طرح حمایتی هستند.به گزارش ایسنا، مهدی رضایی درباره برنامه‌های احتمالی برای ارائه‌ در منزل داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج، تصریح کرد: این سیاست تدریجی را مدنظر داریم تا داروهای این بیماران را با استفاده از فناوری و برخی اپلیکیشن‌ها، در منزل تحویل دهیم. ان‌شاءالله امسال برای داروهای برخی از بیماران امیدواریم بتوانیم این اقدام را انجام دهیم. گفتنی است، روز گذشته روزنامه ایران در گفت‌و‌گو با رئیس سازمان غذا و دارو رقم تخصیص بودجه داروهای بیماران خاص را 5 هزار میلیارد دلار عنوان کرده بود. رقم واقعی بودجه داروهای بیماران خاص 5 هزار میلیارد تومان است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7892/20/610693/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها