4 طلا، یک نقره و 2 برنز فرنگی‌کاران در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا

شاگردان بنا نایب قهرمان شدند


شاگردان محمد بنا با تصاحب 7 مدال در 10 وزن نایب قهرمان شدند. قزاقستان هم با 2 طلا، 6 نقره و یک برنز بالاتر از فرنگی‌کاران ایران بر سکوی نخست قاره ایستاد. قرقیزستان نیز با ۳ طلا و 2 برنز بر سکوی سوم قرار گرفت...

پریسا غفاری/ تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان مسابقات قهرمانی آسیا در مغولستان را با 4 طلا، یک نقره و دو برنز به پایان رساند. در روز دوم این رقابت‌ها، کشتی گیران 5 وزن دوم به روی تشک رفتند که سهم آنها صعود 4 فرنگی‌کار به فینال بود. در وزن 60 کیلوگرم مهدی محسن‌نژاد در دور اول با نتیجه 9 - صفر جیانیدر از هند را مغلوب کرد و در دور بعد و نیمه نهایی با سوزوکی از ژاپن سرشاخ شد که 5 - 4 برد و فینالیست شد.اما در فینال و مصاف با شارشنبکوف از قرقیزستان از ناحیه دنده احساس ناراحتی کرد و همین باعث شد تا پزشک وارد تشک و مسابقه متوقف شود. پس از درمان مسابقه ادامه پیدا کرد اما باز هم متوقف و کشتی‌گیر قرقیزستان برنده اعلام شد. در حالی که محسن‌نژاد 4 - صفر عقب بود، نتوانست مسابقه را ادامه دهد.در وزن 67 کیلوگرم شاهین بداغی در دور اول با توجه به عدم حضور محمد فواز از سوریه به پیروزی رسید.او در دور بعد با هان سو ریو قهرمان جهان از کره جنوبی کشتی گرفت که 8 - صفر باخت. با صعود ریو به فینال، بداغی شانس مبارزه در گروه بازنده‌ها را پیدا کرد ولی در این دیدار به مصاف کاتسوکی اندو دارنده مدال طلای زیر 23 سال جهان از ژاپن رفت و با نتیجه 7 - یک شکست خورد و مدال را از دست داد. بداغی با این شکست پنجم آسیا شد. محمدرضا مختاری در وزن ۷۲ کیلوگرم نیز در دور اول با نتیجه ۹ - صفر عادیلخان نورلانبکوف از قرقیزستان را از پیش‌رو برداشت و راهی نیمه نهایی شد. او ۹ - صفر از سد میرزابک رحمت اف از ازبکستان گذشت و به فینال رسید. مختاری برای کسب مدال طلا به مصاف آبیلخان آمزی‌اف از قزاقستان رفت که 4- یک پیروز و طلایی شد.
رسول گرمسیری در وزن ۸۲ کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸- صفر خان جعفرخان از قطر را مغلوب کرد. وی در دور سوم و نیمه نهایی در یک کشتی زیبا با نتیجه ۵ - صفر سینگ هارپریت دارنده مدال نقره آسیا از هند را از پیش رو برداشت. گرمسیری در دیدار پایانی هم در مصاف با دیاز کالان از قزاقستان 4- 3 برد و سومین مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورد.
مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم پس از تساوی 4- 4، پارک جی وو از کره جنوبی را ضربه فنی کرد. فرنگی کار 97 کیلوی ایران در نیمه نهایی مقابل اوزور ژوژوپبکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان با نتیجه ۴ -۱ به پیروزی دست یافت وبه فینال رسید. بالی برای کسب مدال طلا به مصاف رستم آساکولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان از ازبکستان رفت و 5- یک صاحب برتری شد و طلایی دیگر را به ارمغان آورد. گفتنی است در روز اول و پایان رقابت‌های 5 وزن نخست، ناصر علیزاده (۸۷ کیلوگرم) صاحب مدال طلا شد، ایمان محمدی و عارف حبیب‌اللهی هم برنزی شدند.
بدین ترتیب شاگردان محمد بنا با تصاحب 7 مدال در 10 وزن نایب قهرمان شدند. قزاقستان هم با 2 طلا، 6 نقره و یک برنز بالاتر از فرنگی‌کاران ایران بر سکوی نخست قاره ایستاد. قرقیزستان نیز با ۳ طلا و 2 برنز بر سکوی سوم قرار گرفت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7892/1/610710/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها