معاون اول رئیس جمهور در جلسه کارگروه پیشرانان پیشرفت ایران تأکید کرد

بازار یک میلیارد نفری کشورهای همسایه در تیررس


معاون اول رئیس‌جمهور بر ضرورت فعالیت‌های فراسرزمینی تأکید کرد و گفت: بازار یک میلیارد نفری از همسایگان جمهوری اسلامی ایران می‌تواند فرصتی بسیار مناسب برای پیشرانی فراسرزمینی مهیا کند و سیاست خارجی دولت ...

در جلسه «کارگروه پیشرانان پیشرفت ایران» که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، گزارشی از پیشرفت ۴۸ پروژه مصوب با سرمایه‌گذاری ۱۷/۳ میلیارد دلاری در حوزه‌های صنعتی و معدنی ارائه شد که طی آن محمد مخبر خواستار توجه شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی ایران به بازار یک میلیارد نفری کشورهای همسایه ایران شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، محمد مخبر در این جلسه که عصر سه‌شنبه برگزار شد، خطاب به مدیران عامل شرکت‌های صنعتی و معدنی بزرگ کشور، تأکید کرد: پیشرانان پیشرفت ایران همانند خیمه‌ای هستند که هر بخش از اقتصاد کشور و مردم در کنار آنها فعالیت کنند یا آموزش‌های لازم را ببینند، می‌توانند در آینده به عنوان یک حامی برای سایر بخش‌های کوچک‌تر از خود شوند. معاون اول رئیس‌جمهور بر ضرورت فعالیت‌های فراسرزمینی نیز تأکید کرد و گفت: بازار یک میلیارد نفری از همسایگان جمهوری اسلامی ایران می‌تواند فرصتی بسیار مناسب برای پیشرانی فراسرزمینی مهیا کند و سیاست خارجی دولت سیزدهم کاملاً آمادگی دارد همکاری‌ها و کمک‌های لازم را در این زمینه در اختیار شرکت‌های صنعتی و معدنی بزرگ ایران قرار دهد. وی با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت اقتصادی کشورهای همسایه، افزود: باید سیاست سرمایه‌گذاری و فاینانس متقابل در کشورهای همسایه دنبال شود، چرا که این مهم به استحکام روابط سیاسی کشورها و همچنین اقتصاد پایدار شرکت‌های بزرگ منطقه‌ای منجر می‌شود. معاون اول رئیس‌جمهور اضافه کرد: شرکت‌های بزرگ عضو این کارگروه علاوه بر کمک‌های حمایتی و سرمایه‌گذاری به بخش‌های خصوصی پایین‌دستی و کسب‌وکارهای نوین، باید با همکاری یکدیگر و سایر شرکت‌های بزرگ و تشکیل یک کنسرسیوم، به حل مشکلات بزرگ زیرساختی کشور نظیر تأمین آب، توسعه حمل‌ونقل و... نیز کمک کنند. مخبر با اشاره به احیای کارخانه فولاد اردکان از سوی یکی از شرکت‌ها پس از ۱۴ سال تعطیلی بر ضرورت احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل با کمک پیشرانان پیشرفت ایران و با محوریت کمک‌های سرمایه‌گذاری و مشاوره‌ای تأکید کرد.
17 بهمن سال گذشته؛ عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی با تمرکز در حوزه پتروشیمی با فرمان آیت‌الله رئیسی آغاز شد تا گام‌های دولت سیزدهم برای باز کردن گره‌ زلف کشور از مذاکرات شتاب گیرد. این پروژه از سوی شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی ایران اجرا می‌شود که در قالب «پیشرانان پیشرفت ایران» ساماندهی شده‌اند.

پیگیری حقابه هیرمند در استان سیستان و بلوچستان
همچنین معاون اول رئیس جمهور در دستورات جداگانه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه و معاون بین‌الملل و همکاری‌های منطقه‌ای معاون اول، خواستار پیگیری مجدانه برای تأمین حقابه هیرمند از هیأت حاکمه افغانستان شد. مخبر در پی گزارش نماینده اعزامی خود به استان سیستان و بلوچستان و بازدید از چاه نیمه‌های چهارگانه مناطق مرزی سیستان تأکید کرد: هیأت حاکمه افغانستان باید به این حقابه که طبق توافق‌های معتبر بین‌المللی، متعهد به رهاسازی آن برای بهره‌مندی مردم استان سیستان و بلوچستان است، پایبند باشد و هرچه سریع‌تر این موضوع را حل نماید.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7892/1/610712/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها