اخبار


حمله گرگ‌ها به «هشجین» مدارس را تعطیل کرد

گروه حوادث / ورود گرگ‌های گرسنه به شهر هشجین خلخال باعث ترس و وحشت ساکنان و تعطیلی مدارس این شهر تا آخر هفته شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، حدود 10روز قبل بود که خبر حمله دو گرگ گرسنه به یک خانم معلم و یک زن روستایی در دو منطقه از شهر هشجین به اورژانس و پلیس اعلام شد. خانم معلم 34ساله که صبح زود عازم محل کار خود بود در مقابل مسجد جامع شهر، یک قلاده گرگ با سرعت به او حمله‌ور شده و از ناحیه سر، صورت و پاها و گردن صدماتی به این معلم وارد کرده است.
دومین مصدوم نیز خانمی ۷۳ساله به نام طوبی بود که هنگام غذا دادن به اردک‌ها در کوچه همجوار محله شیخ قریشی مورد حمله قرار گرفت. وی نیز اظهار داشت گرگ در یک لحظه به من حمله و دهان و گردن مرا زخمی کرد که در آن لحظه با روسری، دور گردن گرگ را فشار دادم و درنهایت گردنم را رها و سپس دست‌هایم را زخمی کرد و با داد و فریاد اهالی، متواری شد.
پس از این دو حادثه دستور استقرار دو تیم حفاظت محیط‌ زیست در حاشیه شهر هشجین در مناطق مسکونی، باغی و مناطق همجوار با روستاهای اطراف صادر و قرار شد ضمن هماهنگی‌ با محیط‌ زیست استان اردبیل و با هدف حفظ جان شهروندان، تیم‌های عملیاتی محیط‌ زیست شهرستان خلخال در منطقه به گشت بپردازند تا از خطرات و حوادث احتمالی و حمله مجدد حیات وحش و مخصوصاً گرگ به شهروندان جلوگیری نمایند. اما با وجود این مراقبت‌ها روز گذشته حضور دوباره گرگ‌ها به هشجین باعث ترس و وحشت ساکنان شد. درهمین رابطه سیدجواد یحیی‌زاده، فرماندار خلخال گفت: در پی مشاهده شدن چند قلاده گرگ در شهر هشجین اردبیل، مدارس این شهر تا پایان هفته غیرحضوری شد.
وی در ادامه افزود: این تصمیم با حضور مسئولان در راستای محافظت از دانش‌آموزان و با هدف مقابله و کنترل این حیوانات گرفته شده است، چراکه هفته قبل دو گرگ چند شهروند هشجینی را زخمی کرده بودند.
فرماندار خلخال تصریح کرد: با هدف حفظ جان شهروندان، تیم‌های عملیاتی محیط‌ زیست شهرستان خلخال در منطقه گشت‌زنی می‌کنند تا از حمله احتمالی گرگ به شهروندان جلوگیری کنند.

شلیک مرگبار قاچاقچیان به راننده خودروی سوخت

گروه حوادث / شلیک قاچاقچیان مسلح به مأموران انتظامی شهرستان خاش، منجر به مرگ راننده یک دستگاه خودروی سوخت‌کش عبوری شد.
سرهنگ حبیب رازدار، فرمانده انتظامی خاش در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش با اقدامات اطلاعاتی خود دریافتند که اعضای یک باند مسلح و سازمان‌یافته قاچاق مواد افیونی قصد انتقال محموله بزرگ مواد مخدر از سراوان به خاش و سپس قاچاق آن به زاهدان را دارند.
بدین‌ترتیب دوشنبه شب، مأموران در قالب چند تیم عملیاتی به رصد و کنترل مسیر تردد قاچاقچیان پرداخته و سرانجام اعضای این باند مسلح را که با 3دستگاه خودروی پژو 405 در حال جابه‌جایی محموله مواد مخدر، در محور خاش- زاهدان بودند شناسایی کردند و به آنها دستور ایست دادند. سوداگران مرگ با مشاهده مأموران انتظامی بدون توجه به اخطارهای پلیس به سمت آنها تیراندازی کرده و با سرعت به یک جاده فرعی تغییر مسیر داده و در تاریکی هوا متواری شدند. سرهنگ رازدار در ادامه افزود: در پی تیراندازی‌های بی‌امان قاچاقچیان به سمت خودرو‌های پلیس ناگهان گلوله‌های شلیک شده به راننده 35 ساله یک دستگاه خودروی پژو 405 سوخت‌کش که در همان مسیر فرعی در حال تردد بود، اصابت کرد و منجر به مرگ وی شد همچنین سرنشین خودروی مذکور نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد.
سرهنگ رازدار شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تیراندازی پلیس به این خودرو را تکذیب کرد و گفت: مأموران انتظامی با توجه به حضور خودروی مذکور در مسیر حرکت قاچاقچیان به ناچار از تیراندازی مستقیم به سمت خودروهای حامل موادمخدر خودداری کرده‌اند. تحقیقات تخصصی پلیس برای دستگیری قاچاقچیان متواری شده ادامه دارد که به محض حصول نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فرار به ترکیه بعد از قتل در عروسی

گروه حوادث / دو پسرعمو که در مقابل تالار عروسی دست به قتل زده و به ترکیه متواری شده بودند، پس از بازگشت به کشور در پایتخت دستگیر شدند. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، شامگاه جمعه 3 دی سال گذشته مأموران کلانتری 129 جامی از یک درگیری خونین در تالار عروسی با خبر شده و موضوع را به بازپرس محمد جواد شفیعی اعلام کردند. تیم جنایی راهی محل حادثه شدند و بررسی‌ها نشان می‌داد یکی از میهمان‌ها که از اقوام عروس بود با ضربه چاقو مصدوم شده و پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است. عاملان درگیری نیز در همان تحقیقات اولیه شناسایی شدند.
متهمان دو پسر عمو و از اقوام داماد بودند که پس از جنایت از محل متواری شده بودند. کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت با شناسایی هویت متهمان راهی خانه آنها شده، اما عاملان درگیری مرگبار پس از قتل متواری شده و به ترکیه رفته بودند.
بازگشت به ایران
تحقیقات برای دستگیری پسر عموها به‌نام پاشا و اشکان ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل کارآگاهان اداره دهم مطلع شدند که عاملان قتل به ایران برگشته‌اند.
با اطلاع از این موضوع، خانه و محل‌های تردد احتمالی آنها زیر نظر گرفته شد و در نهایت دو پسر عمو بازداشت شدند. پاشا، یکی از متهمان دستگیر شده گفت: ما فامیل داماد بودیم و هنگام جشن و شادی در مراسم عروسی دو بار با مقتول دعوایمان شد اما با وساطت میهمان‌های دیگر این دعوا خاتمه یافت. بعد از پایان عروسی، مقابل تالار بازهم با مقتول دعوایمان شد و یکی از دوستان اشکان چاقو را به مقتول زد. ما که خیلی ترسیده بودیم و تصور می‌کردیم که قتل به گردن ما بیفتد فرار کردیم.
او ادامه داد: قاچاقی راهی ترکیه شدیم و 30 میلیون تومان به یک قاچاق‌بر دادیم تا ما را به استانبول برساند. در این مدت 15 روز در کوه‌ها سرگردان بودیم و دو روز هم در کوهستان سرگردان بودیم تا اینکه به استانبول رسیدیم. اما شرایط خیلی خوب نبود و ما سه روز بیشتر آنجا دوام نیاوردیم و تصمیم گرفتیم که به ایران برگردیم. بعد از اینکه به ایران برگشتیم با وانتی که اشکان داشت شروع به باربری کردیم و شب‌ها را هم در پارک می‌خوابیدیم یا به خانه دوست و آشنا می‌رفتیم.
در حالی که پاشا مدعی بود که جنایت را او مرتکب نشده اما اشکان که در زمان جنایت در صحنه حضور داشت، مدعی شد که قتل را پاشا انجام داده و تصاویر دوربین‌های مداربسته تالار از صحنه درگیری و شاهدان نیز نشان می‌دهد که قاتل پاشا است.
به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی پایتخت، متهمان در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار داده شدند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7896/19/611232/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها