ساعت 23:30 امشب لیورپول – ویارئال در لیگ قهرمانان اروپا

غول‌کش به‌دنبال ادامه شگفتی‌سازی


گروه ورزشی/ هفته پرفعالیت لیورپول امشب با دیدار مقابل ویارئال در ورزشگاه آنفیلد در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ادامه می‌یابد. در این بازی ویارئال به‌دنبال این است که یک شگفتی دیگر خلق کند. مردان یورگن کلوپ در دور قبل، بنفیکا را در مجموع با نتیجه 6-4 بردند و ویارئال هم بایرن را با 2-1 شکست داد و شگفتی بزرگی را خلق کرد. کمتر از یک ماه تا پایان فصل 22-2021 مانده و لیورپول می‌تواند فاتح چهارگانه شود. البته سرنوشت آنها در لیگ برتر بستگی به منچستر سیتی دارد. در بازی قبلی لیورپول که برابر اورتون بود، اندی رابرتسون و دیووک اوریگی گل‌زنی کردند و لیورپول به این ترتیب با سه برد پیاپی در تمامی رقابت‌ها به دیدار ویارئال می‌رود. آنها منچستریونایتد دیگر رقیب و دشمن خود در فوتبال انگلیس را نیز در همین مدت در هم کوبیدند.
تاکنون سابقه نداشته که لیورپول در یک فصل در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان، جام حذفی و جام اتحادیه حضور داشته باشد. آنها البته در لیگ قهرمانان نتوانستند در آنفیلد، بنفیکا و اینتر را ببرند اما در هر حال آنها کار را در بازی رفت تمام کرده بودند. بازی چهارشنبه هشتمین دیدار لیورپول در ماه آوریل است. آنها در این ماه در هر دیدارشان حداقل دو گل زده‌اند اما کارشان برابر مردان اونای امری سخت است. ویارئال در دو مرحله قبل لیگ قهرمانان توانسته یوونتوس و بایرن مونیخ را شکست دهد. آنها بی‌تردید با خوش‌بینی پا به این مسابقه می‌گذارند. این تیم در دو دیدار اخیر خود در لالیگا هم ختافه و والنسیا را برده است.
ویارئال پس از شکست در خانه منچستریونایتد در سپتامبر، در 4 دیدار اخیر خود در خانه حریفان در لیگ قهرمانان، 3 برد و یک تساوی داشته است و در تمامی این دیدارها دروازه حریفان را باز کرده است. اما تنها حضور قبلی آنها در مرحله نیمه‌نهایی به فصل 06-2005 برمی‌گردد که مقابل آرسنال شکست خوردند. این باشگاه کوچک از کاستیون در مرحله نیمه‌نهایی فصل 16-2015 لیگ اروپا دو بازی رفت و برگشت با لیورپول انجام داد و در لاسرامیکا با نتیجه یک بر صفر پیروز شد و در بازی برگشت در آنفیلد 3-0 شکست خورد. اونای امری در مراحل حذفی مسابقات اروپایی، در 37 بار حضور، 31 بار به دور بعد راه یافته است. تنها زین‌الدین زیدان آمار بهتری نسبت به او دارد. لیورپول تقریباً با تمام قوا به مصاف ویارئال می‌رود و تنها بازیکنی که شاید به این دیدار نرسد روبرتو فیرمینو است. کلوپ احتمالاً ابراهیما کوناته را به ترکیب برمی‌گرداند. این مدافع در دو بازی مرحله یک‌چهارم نهایی گل زده است. جوردن هندرسون و لوییس دیاز هم احتمالاً در ترکیب حضور می‌یابند. محمد صلاح هم با تنها چهار گل دیگر، رکورد بیشترین تعداد گل برای باشگاه‌های انگلیسی در اروپا را می‌شکند. این رکورد در اختیار سرخیو آگوئرو و دیدیه دروگبا با 36 گل است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7896/21/611245/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها