اخبـــــار


وزیر کشور:
محدودیت جاده‌ای برای عید فطر وجود ندارد

وزیر کشور درباره تردد جاده‌ای در عیدفطر گفت:‌ محدودیت جاده‌ای و تردد برای تعطیلات عید فطر وجود ندارد؛ اما لازم است که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در دستور کار قرار بگیرد.
به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در پایان جلسه قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:‌ در این جلسه بررسی در خصوص وضعیت کرونا در کشور انجام شد که خوشبختانه در موقعیت خوبی قرار داریم؛ اما این موقعیت خوب نباید موجب عادی انگاری و عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شود؛ لذا تذکرات لازم داده شد و برای روز قدس نیز که امیدواریم باشکوه هر چه بیشتر برگزار شود، به همراه برگزاری نماز عید فطر باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌صورت کامل رعایت و مراقبت شود که وضع خوب موجود دچار مشکل نشود. وی افزود: در این جلسه بررسی در مورد وضعیت کرونا در جهان انجام شد. وضعیت خاصی نداریم که موجب اتخاذ تصمیم در مورد ترددها شود. بجز در چند کشور، سایر کشورها وضعیت کرونا در حال نزول است.
وحیدی ادامه داد:‌ در مورد تزریق دوز سوم نیز تأکید شد کسانی که هنوز دوز سوم را دریافت نکرده‌اند با توجه به موضوع مدیریت هوشمند و مراقبت‌های مدیریت هوشمند هر چه زودتر نسبت به تزریق دوز سوم اقدام کنند. همچنین اصناف نیز باید برای دریافت QR کد اقدام کنند و موقعیت مناسب کنونی نباید باعث شود این کد را دریافت نکنند. بی‌تردید در راستای مدیریت هوشمند باید نسبت به دریافت QR کد تسریع کنند.
وحیدی درخصوص سفرهای عید فطر نیز گفت: محدودیت جاده‌ای در این ایام پیش‌بینی نشده و سفر آزاد است اما همچنان تأکید ما بر استفاده از ماسک، تزریق دوز سوم و همچنین تهویه در فضاهای بسته است. وضعیت مناسب فعلی پس از لطف الهی رعایت‌هایی بوده که در کشور انجام شده و همچنین تأثیر تزریق واکسن است. برای برگزاری نماز عید فطر نیز توصیه بر برگزاری در فضای باز است اما چون در مساجد نیز برگزار می‌شود رعایت شیوه‌نامه‌ها، استفاده‌ از ماسک و تهویه مناسب مورد تأکید است.

اولتیماتوم وزارت بهداشت به داروخانه‌هایی که اینترنتی دارو می‌فروشند

مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان  و آموزش پزشکی  گفت: برخی از داروخانه‌ها فروش اینترنتی دارو دارند که این امر تخلف است.
دکتر علیرضا رحیم‌نیا، درخصوص فروش اینترنتی دارو، گفت: در حال حاضر فروش اینترنتی دارو مجوز نداشته و تخلف است؛ در این خصوص جلساتی برگزار و مقرر شد داروخانه‌هایی که فروش اینترنتی دارو انجام می‌دهند، شناسایی شده و علاوه بر اینکه سهمیه دارویی‌شان قطع می‌شود، به کمیسیون ماده ۲۰ نیز معرفی شوند. بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وی تأکید کرد: لازم است رسانه‌ها در آگاهی‌رسانی و اطلاع‌رسانی به مردم در مورد این موضوع اهتمام ورزند.

ثبت نام وام ضروری بازنشستگان آغاز شد

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت‌نام جدید وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق خبر داد.
محمود مرتضایی‌فرد افزود: ثبت‌نام اینترنتی وام ضروری ۱۲میلیون تومانی سال ۱۴۰۱ بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق از ششم تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ انجام می‌شود. وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام فقط از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir
امکانپذیر است. وی با بیان اینکه مبلغ این تسهیلات مانند مرحله قبل،
۱۲ میلیون تومان با اقساط ۳۶ ماهه و با کارمزد چهار درصد است گفت: ثبت درخواست به معنی پرداخت تسهیلات به همه متقاضیان نیست.


رئیس سازمان بهزیستی خبر داد
ارسال اسامی دستگاه‌های کم‌کار در زمینه قانون حمایت از حقوق معلولین به رئیس‌جمهور

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی از ارسال لیست اسامی دستگاه‌هایی که در زمینه قانون حمایت از معلولین کوتاهی کردند به رئیس‌جمهور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل سازمان بهزیستی، علی‌محمد قادری در این‌باره اظهار کرد: در روز ٣١‌فروردین‌ماه سال‌جاری نامه‌ای برای رئیس‌جمهور ارسال شد که شامل لیست دستگاه‌هایی است که در زمینه قانون حمایت از معلولین کوتاهی کردند.
وی ادامه داد: متأسفانه برخی دستگاه‌ها می‌بایست وظیفه خود را در این باره انجام می‌دادند اما به هر طریقی انجام ندادند. وی در پاسخ به اینکه کدام دستگاه‌ها در این امر کوتاهی کردند، گفت: زیاد هستند. حدود ٨٩دستگاه هستند که اصلاً به وظیفه خود عمل نکردند. درحقیقت با توجه به اینکه قانون و تکلیف است، وظیفه داریم هر سال یک‌ بار در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گزارش اجرای قانون را ارائه کنیم.
به گفته رئیس سازمان بهزیستی، این عدم انجام وظیفه پیگرد قانونی دارد، بویژه کمیسیون اصل ٩٠ ورود پیدا می‌کند و مثلاً درباره ماده ۵ و تبصره ٢ که بحث حمل‌ونقل افراد دارای معلولیت را پیگیری می‌کند، برای آنها مبانی پیگرد قانونی تنظیم خواهد شد.

لزوم تزریق حداقل دو دوز واکسن کرونا جهت سفر به حج

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر بیان کرد: فراخوان پزشکان حج ۱۴۰۱ امروز اعلام می‌شود.
به گزارش ایسنا، طاهر درودی در پاسخ به اینکه معاینه زائران ایرانی حج تمتع از چه زمانی آغاز می‌شود، گفت: با توجه به اینکه عربستان دیرهنگام اعلام کرد که زائران سایر کشورها نیز اجازه حضور در مناسک حج را دارند، زمان استاندارد برای انجام معاینات پزشکی در اختیار نداریم.
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه در یک محدوده زمانی محدود باید به سرعت کارها انجام شود، گفت: منتظر هستیم سازمان حج و زیارت لیست کاروان‌ها را در اختیار ما قرار دهد تا پزشکان کاروان‌ها را اعلام کنیم. فراخوان پزشکان برای انجام معاینات پزشکی را فردا اعلام می‌کنیم و ترجیحاً از پزشکانی که سال ۹۹ معاینات پزشکی زائران را انجام دادند اما به دلیل عدم برگزاری حج برای زائران خارجی به حج تمتع اعزام نشدند در حج امسال استفاده خواهد شد.
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت در خصوص آمادگی این مرکز برای حضور در حج هوشمندی که عربستان مدام آن را مطرح می‌کند، گفت: آنچه عربستان به عنوان حج هوشمند مطرح می‌کند بیشتر ثبت داده‌ها و اطلاعات زائران در کشور مبدأ در سامانه‌های الکترونیک است که سعودی‌ها آن را راه‌اندازی کرده‌اند. بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، وی در خصوص اینکه زائران باید چند دوز واکسن تزریق کرده باشند، گفت: طبق دستورالعملی که عربستان اعلام کرده حداقل دو دوز واکسن باید زائران تزریق کرده باشند اما با توجه به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت ایران و از آنجایی که تزریق سه دوز ایمنی بیشتری ایجاد می‌کند پیشنهاد ما به زائران حج ۱۴۰۱ تزریق سه دوز واکسن است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7896/22/611254/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها