دیگه چه خبر؟


اخبار مربوط به تغییر استانداران کذب است

   خبر اول اینکه، احمد وحیدی وزیر کشور درمورد انتشار برخی اخبار مبنی بر تغییر استانداران تأکید کرد: لیستی که درباره تغییر استانداران در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد و گفتن این حرف‌ها در فضای مجازی هیچ کمکی به مردم و بهبود اوضاع نمی‌کند چون این استانداران شبانه روزی و با قدرت مشغول فعالیت هستند.

هشدار قوه قضائیه به مسافران عازم ترکیه

  خبر دیگر اینکه، علیرضا ساوری، رئیس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: به اتباع ایرانی که اقدام به سرمایه‌گذاری در ترکیه می‌کنند توصیه می‌شود قبل از هرگونه اقدامی با سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا و سرکنسولگری‌های استانبول، ارزروم و طرابوزان مشورت کرده و امور تجاری خود را از طریق مراجع رسمی پیگیری کنند.
به گزارش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، این مقام قضایی به هموطنان عازم به کشور ترکیه هشدار داد از هرگونه بحث‌های غیراصولی سیاسی و ابراز همدردی با اتباع کشور میزبان زمانیکه از کشور متبوع خود اظهار نارضایتی می‌کنند، خودداری کنند. ساوری گفت: اکنون اتباع ایرانی بدون اخذ روادید می‌توانند به ترکیه مسافرت کنند و حداکثر 3 ماه در این کشور اقامت داشته باشند. حضور بیش از این مدت مستلزم کسب اجازه رسمی از مقامات و تمدید مدت اقامت است. اقامت بیش از حد مجاز اخراج فوری و ممنوعیت ورود مجدد را به همراه خواهد داشت.

سفر یک مقام طالبان به تهران

  شنیدیم که، وزارت مهاجرین دولت اسلامی طالبان اعلام کرده که قرار است یک هیأت به ریاست خلیل‌الرحمان حقانی، سرپرست این وزارت به ایران سفر کند. به گزارش خبرگزاری آوا، این سفر قرار است پیش از عید سعید فطر برای بررسی مشکلات مهاجرین افغانستان در ایران و همچنین به منظور گفت‌و‌گو درباره تنش‌های مرزی میان نیروهای طالبان و ایران صورت بگیرد. خلیل‌الرحمان حقانی، سرپرست وزارت مهاجرین طالبان گفته‌است: «کوشش می‌کنیم که به ایران سفر کنیم تا درباره تمامی مشکلات که افغانان در آنجا دارند به گونه کامل صحبت کنیم و مسائل را حل کنیم».

گفت‌وگوی مشاور امنیت ملی امریکا با همتای اسرائیلی‌اش درباره ایران

  با خبر شدیم که، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد مشاور امنیت ملی امریکا در دیدار با مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره ایران گفت‌وگو کرد. به گزارش فارس، وبگاه کاخ سفید در بیانیه‌ای درباره دیدار جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا و اِیال هولاتا، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که به تازگی به واشنگتن سفر کرده است، نوشت: آقای سالیوان تأکید کرد که امریکا به نگرانی‌های اسرائیل درباره امنیتش، از جمله اولین و مهم‌ترین آنها، ایران و نیروهای نیابتی تحت حمایت ایران به خوبی آشناست. آنها علاوه بر این توافق کردند هماهنگی فعلی را از طریق گروه مشورتی راهبردی امریکا-اسرائیل بالا ببرند و همکاری امنیتی و دیپلماتیک را با دیگر شرکای منطقه‌ای در هر جا که امکانش باشد، ارتقا دهند.

تکرار ادعاهای واهی بحرین علیه ایران

  دست آخر اینکه، «راشد بن عبدالله آل خلیفه» وزیر کشور بحرین با تکرار ادعاهای واهی خود گفت که دشمن اول، دوم و سوم ما ایران است و ما پس از امضای توافقنامه‌های سازش با رژیم صهیونیستی برای تأمین امنیت خود به این رژیم و امریکا اعتماد می‌کنیم. به گزارش فارس، آل خلیفه در نشستی با گروهی از بازرگانان امریکایی که یک ساعت و نیم به طول انجامید، بار دیگر ایران را به انتقال اسلحه و مواد منفجره و تلاش برای حمله پهپادی علیه بحرین و نیز آموزش نظامی شیعیان بحرینی متهم کرد. وی از توافق بین ایران و امریکا نیز ابراز نگرانی کرد و مدعی شد «این توافق رژیم تهران را جسور می‌کند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7896/5/611272/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها