اخبــــار


با گذاشتن چوب لای چرخ دستگاه‌های اجرایی مخالفم

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضای «هیأت تطبیق مصوبات سبا قوانین» گفت: اگر بحث‌های سلیقه‌ای، سیاسی و غیرکارشناسی در کار تطبیق قوانین مطرح شود، آفت‌های  غیرقابل جبرانی برای کشور ایجاد می‌شود؛ از این‌رو خروجی هیأت تطبیق مصوبات می‌تواند در انسجام کشور اثرگذار باشد. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدباقر قالیباف با اشاره به اهمیت همپوشانی دستگاه‌های نظارتی تأکید کرد: داده‌های مجموعه‌های نظارتی بدون دخالت در وظایف یکدیگر می‌تواند تبادل شود و اثرگذاری داشته باشد. لذا نباید کار جدا و پراکنده را دنبال کنند. قالیباف تأکید کرد: با چوب لای چرخ دستگاه‌های اجرایی گذاشتن مخالفم چرا که مانع شجاعت در تصمیم‌گیری مدیران می‌شود. از طرف دیگر نباید چشم را روی انحراف در اجرای قانون بست و مماشات کرد.

جزئیات جدید از ملاقات مقامات ایران و طالبان

گروه سیاسی/ به گزارش خبرنگار«ایران»، سید حسن مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل روز گذشته با «مولوی شبیر احمد»،رئیس ارکان قوای مسلح افغانستان و سرپرست هیأت رهبری طالبان در ساماندهی امور مرزی با جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. شبیر احمد با اشاره به فضای همکاری میان دو دولت جمهوری اسلامی ایران و حکومت سرپرست در افغانستان، در مورد حل و فصل برخی سوء تفاهم‌های مرزی اظهار داشت: بنا بر دستور هیأت رهبری طالبان، هیأتی چهار نفره از مقامات نظامی و دفاعی افغانستان تشکیل شده تا با مذاکره و گفت‌گو با مقامات جمهوری اسلامی ایران شرایط همکاری‌های مرزی میان دو کشور را تسهیل کند. وی در ادامه صراحتاً اظهار داشت: سیاست بزرگان ما در قبال کشورهای همسایه بویژه جمهوری اسلامی ایران که میزبان میلیون‌ها شهروند افغانستانی است، عدم بروز هرگونه جنگ و درگیری و حرکت به سوی همکاری‌های همه‌جانبه مرزی است. مولوی شبیر احمد در مورد حضور برخی نیروهای طالبان در مرز کشورمان گفت: بزرگان حکومت بویژه وزیر دفاع دستور داده‌اند که هیچ فردی اجازه بروز کوچک‌ترین درگیری را در مرزهای جمهوری اسلامی ندارد و آرایش نظامی در مرز مشترک ممنوع است. در پایان این دیدار مقرر شد هیأت چهارنفره حکومت سرپرست افغانستان بعد از عید فطر با  مقامات کشورمان در یکی از پایتخت‌ها یا در مرز مشترک دیدار و مسائل مختلف مرزی را حل و فصل کنند.

افتتاحیه همایش بین‌المللی «همه پرسی » برگزار می شود

افتتاحیه همایش بین‌المللی «همه پرسی فلسطین» به همت اندیشکده راهبردی مقاومت دانشگاه امام صادق (ع) و با همکاری مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. این همایش با حضور حجت‌الاسلام حسینعلی سعیدی رئیس دانشگاه امام صادق(ع)، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه، جلال درخشه عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و دبیر علمی همایش، محمدهادی طحان نظیف عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع)، حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان، صفر نصرالله زاده رئیس دانشگاه تبریز، خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران، محمد یسار العابدین رئیس دانشگاه دمشق، محمدسیداحمد رئیس دانشگاه قاهره، هاشم هبیشات کارشناس مسائل بین‌الملل از اردن و منی بعزاوی شاعر تونسی برگزار
می شود. همایش فوق امروز از ساعت ۱۰ صبح در تالار آیت الله مهدوی کنی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می شود.

۱۷۰ سال حبس برای متهمان بانک سرمایه

ذبیح‌الله خداییان سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری دیروز خود از صدور حکم متهمان پرونده بانک سرمایه خبر داد. خدائیان در رابطه با آخرین وضعیت پرونده بانک سرمایه و محمد امامی که پیشتر با عنوان سرمایه‌گذار سریال شهرزاد از او نام برده می‌شد، گفت: اخیراً پرونده دیگری از این بانک، منتهی به صدور حکم قطعی شده و کسانی که تحت تعقیب بوده‌اند مجموعاً به ۱۷۰ سال محکوم شدند. در این رابطه محمد امامی به جرم اخلال کلان در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس و رد مال و انفصال از خدمات دولتی، سید احمد هاشمی شاهرودی به ۱۰ سال حبس و رد مال و شهاب‌الدین قندالی به جرم معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به ۱۲ سال و ۶ ماه حبس محکوم شدند.  یکی از همدستان آنان هم به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس و رد مال محکوم شده ولی چون حکم غیابی است از اعلام نام او معذورم. در این پرونده ۶ متهم هم به حبس و ۱۵ نفر دیگر هم هر یک به پنج سال حبس و رد وجوه محکوم شدند. به گزارش ایرنا، خداییان درباره جزئیات حکم صادره علیه دو دانشجوی بازداشتی دانشگاه شریف هم توضیح داد: این دو دانشجو به اتهام تخریب و خرابکاری در تأسیسات عمومی هر کدام به ۱۰ سال حبس و به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و همکاری با گروهک معاند نظام به ۵ سال حبس و با اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یکسال حبس یعنی مجموعاً به ۱۶ سال حبس محکوم شدند که حکم قطعی نشده و در مرحله بدوی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7896/2/611315/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها