مانور جهانی مسلمانان و حامیان فلسطین علیه صهیونیسم برگزار شد

بازو به بازو تا قدس


لاله مهرزاد/ روز گذشته در حالی که نظامیان رژیم صهیونیستی سحرگاه به عادت جدیدشان هنگام اذان صبح به فلسطینیان روزه‌دار در مسجدالاقصی حمله کردند، مسلمانان سراسر جهان و حامیان مردم فلسطین به مناسبت روز قدس در خیابان‌های شهرهای بزرگ جهان تجمع کرده و فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند.
به گزارش سایت شبکه خبری «الجزیره» سحرگاه دیروز تنها چند ساعت قبل از خروش جهانی علیه صهیونیسم در روز قدس، نظامیان رژیم صهیونیستی در حمله به مسجدالاقصی دست‌کم 42 فلسطینی را زخمی کردند. هلال احمر فلسطین با اعلام این آمار تأکید کرده است، مأموران امنیتی رژیم صهیونیستی به آمبولانس‌ها اجازه نمی‌دادند وارد محل شده و به زخمی‌ها امداد‌رسانی کنند. بنا براین گزارش نظامیان رژیم صهیونیستی با طرح این ادعا که فلسطینیان با سنگ به دیوار مقدس یهودیان زدند، از باب المغاربه وارد مسجد الاقصی شده و به سمت نگهبانان و فلسطینیان با گلوله‌های پلاستیکی شلیک کردند. پلیس این رژیم خبر داده است در جریان این درگیری‌ها سه فلسطینی را به جرم پرتاب سنگ دستگیر کردند. این در حالی است که این فلسطینیان در حال دفاع از خود مقابل نظامیان صهیونیست بودند که به سمت فلسطینیان گلوله شلیک می‌کردند. در پی این حمله وزارت امور خارجه فلسطین ضمن محکوم کردن یورش نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی تأکید کرد: بیرون راندن نمازگزاران از این مکان مقدس در فاصله بین نمازهای یومیه، درواقع گام نخست برنامه‌ریزی برای تقسیم آن است. این تهاجم در حالی صورت گرفت که خود صهیونیست‌ها نیز به شکست مقابل مقاومت اذعان داشته‌اند. در همین ارتباط «ایتمار بن گویر»، عضو افراطی کنست، دولت اسرائیل را به تسلیم در برابر فلسطینیان در مسجدالاقصی متهم کرد و گفت:«دولت اسرائیل نتوانسته بر اوضاع فعلی در مسجدالاقصی تسلط پیدا کند.» او تأکید کرد: «این یک شکستی دیگر برای اسرائیل پس از عملیات در بنی براک، بئر السبع و الخضیره به حساب می‌آید.»
روز قدس در قبله نخست مسلمانان
تنها چند ساعت بعد از تهاجم نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی، فلسطینیان در سراسر سرزمین‌های اشغالی به ندای حماس و سایر احزاب و جنبش‌های فلسطینی پاسخ مثبت داده و به خیابان‌ها رفتند و برای آزادی قدس فریاد برآوردند. این راهپیمایی‌ها بعد از فراخوان جنبش حماس در روز پنجشنبه انجام شد. حماس در بیانیه‌ای از فلسطینیان دعوت کرده بود در نماز صبح و نماز جمعه در مسجد مبارک الاقصی حضوری پررنگ و باشکوه داشته باشند و تأکید کرده بود: «حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی مانعی در برابر تعرض اشغالگران اسرائیلی به این مکان مقدس خواهد بود و طرح‌های شوم آنان را نقش برآب خواهد کرد.»
مطابق با این فراخوان ظهر دیروز در میان تدابیر شدید امنیتی و با وجود محدودیت‌های فراوان ایجاد شده از جانب رژیم صهیونیستی، هزاران نماز گزار فلسطینی، خود را به مسجدالاقصی رساندند تا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، نماز جمعه را باشکوه‌ تمام برگزار کنند. بنا بر بیانیه اداره اوقاف اسلامی فلسطین در قدس بیش از ۱۶۰ هزار نمازگزار فلسطینی در نماز جمعه آخرین جمعه ماه‌ مبارک رمضان شرکت کرده و علیه آپارتاید رژیم صهیونیستی شعار دادند. رهبران گروه‌ها و احزاب فلسطینی نیز همسو با مردم فلسطین در بیانیه‌هایی بر آزادی قدس تأکید کردند. در همین ارتباط «زیاد نخاله»، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه قدس به عنوان هویت، دین، تاریخ و عقیده اعراب و مسلمانان جهان است، تأکید کرد: «وحدت و اتحاد مردمان فلسطین در تمامی زمینه‌ها، رمز و اساس پیروزی ما در برابر رژیم اشغالگر است. این اتحاد بر همه چیز اولویت دارد و بر همگان واجب است که در جهت حمایت و تقویت این اتحاد گام بردارند.» «ابو حمزه»، سخنگوی سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در یک برنامه تلویزیونی تأکید کرد: «با وجود سقوط و تسلیم از طریق عادی‌سازی روابط رژیم‌های عربی با دشمن صهیونیستی برای استقرار تاج و تخت خود، مقاومت و نبرد برای آزادی قدس و مسجدالاقصی زنده است و لحظه‌ای از این مسیر منحرف نخواهد شد.»

مبارزه با صهیونیسم در فضای مجازی

کاربران شبکه‌های اجتماعی همزمان با روز جهانی قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعتراض به نقض حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی، نه تنها صفحات شخصی سران رژیم صهیونیستی را با سیل شعارهایی علیه این رژیم پر کردند که رسانه‌های عبری نیز از هک شبکه رادیویی اسرائیل و پخش شدن شعارها و سخنرانی‌های ضدصهیونیستی در سراسر فلسطین اشغالی خبر دادند.به گزارش ایسنا به نقل از شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی، «نفتالی بنت» که برای دومین بار به فاصله چند روز، با یک نامه و یک گلوله خود و خانواده‌اش تهدید به مرگ شده‌اند، همزمان با روز قدس، با حجم بالایی از کامنت‌ها و نظراتی در اینستاگرام و توئیترش روبه‌رو شد که در آنها به نقض حقوق فلسطینیان و برخوردهای دوگانه غرب علیه مردم فلسطین پرداخته و اقدامات صهیونیست‌ها را محکوم کرده بودند. توئیتر دیده‌بان حقوق بشر نیز همزمان با روز قدس با درخواست‌هایی پر شده بود که خواستار شکستن سکوت نهادهای حقوق بشری شده بودند. در همین حال کاربران شبکه‌های اجتماعی با راه‌اندازی پویشی با عنوان «#القدس_هی_المحور» و «#یوم_القدس_العالمی»، این عناوین را در صدر هشتگ‌های توئیتری قرار دادند. همچنین هشتگ «#FreePalestine» نیز ترند شده بود.در میان این هیاهوی مجازی، هراس رژیم صهیونیستی از حمله هکری در روز قدس  نیز به واقعیت بدل شد. به طوری که شبکه «کان» تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد در آستانه روز جهانی قدس، وب‌سایت رادیو «fm100» که زیرمجموعه رادیوی دولتی رژیم صهیونیستی است، مورد حمله هکری قرار گرفته است. بنابر اعلام سایت عبری «حدشوت»، هکرها موفق شدند شعارهایی را در حمایت از فلسطین و نابودی قریب‌الوقوع اسرائیل از این شبکه‌ها پخش کنند. در بخش‌هایی نیز گزیده‌ای از سخنرانی «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان درباره جعلی بودن رژیم صهیونیستی بارگذاری و پخش شد. روزنامه جروزالم پست، گروه هکری موسوم به «هکرهای منجی» را در پس این حملات سایبری اعلام کرده است.

ادامه در صفحه 6






آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7898/4/611599/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها