هنرمندان در فضای مجازی


درگذشت نادر طالب‌‌زاده در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت. نکته متمایز در این مورد حضور مردم عادی و علاقه‌مند به این فیلمساز و نویسنده بود که با هشتگ‌هایی همچون نادر طالب‌زاده، سردار تبیین، یار آوینی، ترور بیولوژیک، استاد جهاد تبیین، نادر انقلاب، مجاهد تبیین، عمار انقلاب و چندین عنوان دیگر به درگذشت این هنرمند پرداختند. امروز مروری داریم به نگاه مردمی که او را دوست داشتند.

استاد زنده
«بعضی اتفاقات کنایه‌هایی عجیبی دارن؛ آدمی که آرزوش آزادی قدس بود؛ در روز قدس؛ پر کشید...»، «انقلاب اسلامی برای نشر ارزش‌ها و رهایی مستضعفین جهان بهایی داد که هرکدام به اندازه یک ملت بودند.»، «یک سال بیشتره که داخل یک مجموعه فعالیت می‌کردیم ولی هیچگاه توفیق نداشتم از حضورشون بهره ببرم ولی به تصدیق دوستان مصداق همون انقلابی‌ای بودند که برای سیستم هزینه می‌کنه ولی سیستم رو خرج خودش نمی‌کنه. روحشون شاد باشه و محشور با حضرت اباعبدالله(ع) انشاالله.»، «نادر طالب‌زاده جانباز شیمیایی شده جزیره مجنون، کسی که قید زندگی در امریکا و اموالش را زد تا در رکاب امام و در کنار شهید آوینی از انقلاب دفاع کند. او شهید عرصه جهاد تبیین و عیاری برای انقلابیون بود.»، «خدا رحمت کنه حاج نادر طالب‌زاده عزیز را آوینی زمانه بود در عصر ما.»، «نادر طالب‌زاده شخصیتی آزادمرد و آزاداندیش بود و فقدان ‌عمار‌انقلاب شبیه یتیم شدن جبهه فرهنگی و فکری انقلاب است.»، «بارها شما را از خدا پس گرفته بودیم چه خوش خیال فکر می‌کردم دوباره خوب میشید ولی این بار... حتماً برای خدا میهمان عزیزی بودی که باید می‌موندید پیش خودش حالا هم کنار شهید آوینی... کاش ما هم زندگی به درد بخوری داشته باشیم.»، «بحق ایشان یک تنه سردار جبهه فرهنگی بودند. روحشان شاد خداوند روحشان را با انبیا و اولیا محشور کند.»، «اموال خانواده‌ات را بگیرند بعد انقلاب از امریکا به ایران برگردی به جنگ علیه باطل در‌ میدان بروی چندبار در طول انقلاب بازخواستت کنند اما با همه این شرایط پای جمهوری اسلامی بمانی آنوقت عیارت مشخص می‌شود!»، «بعضی‌ها اسم شون کاملاً به شخصیت شون میاد، نادر طالب‌زاده درست مانند اسمش نادر بود. فردی که چندین سال نقش ارتش تک نفره رو داشت و متأسفانه هیچ کس نمی‌تونه جای خالی اش رو پر کنه.»، «نادر بود و نادر ماند و نادر رفت.... شهادتت مبارک. »، «شهادتت مبارک مرد بی‌تکرار رازها.» «استاد عزیز نادر طالب‌زاده می‌دونیم که شما به سعادت رسیدید، ناراحتی ما از اینه که یک دلسوز میهن ویک یاورانقلاب رو از دست دادیم. باشد که پیرو راهش باشیم.»، «مرحوم نادرطالب‌زاده با چهره متمایز، خوش تیپی ذاتی، لهجه بخصوص و زاویه نگاه ژرفی که داشت همواره آدم متفاوتی بود، البته همین ژرفی باعث شد آثار وی بخصوص آثار سینمایی آنچنان که باید دیده نشدند، وی یکی از مصادیق اجرای مفهوم جهاد تبیین بود، خدایش بیامرزد و همنشین یاران شهیدش باشد.»، «او یک نفر نبود یک لشکربود در جنگ رسانه.»، «هیچکس باور ندارد او در این تابوت خوابیده است. نادرطالب‌زاده خط‌شکن بچه‌ حزب‌اللهی‌هایی است که اهمیت و جایگاه رسانه را فهمیدند و می‌خواستند در این عرصه مجاهدت کنند. امت حزب‌الله مدیون توست، استاد زنده.»، «کم شد ز جمع خسته دلان یار دیگری...»، «درگذشت برادر مجاهد، هنرمند بابصیرت و استاد جهاد تبیین آقای نادرطالب‌زاده در روز قدس را تسلیت می‌گویم.
و چه زیباست لحظه‌ای که به آغوش شهید آوینی و دوستان دیرین باز می‌گردد...»، «عاشق‌الله که باشی، دعای شبِ قدر تو در روز قدس همان ماه رمضان مستجاب می‌شود.»، «طالب آزادی قدس در روز قدس به یاران شهیدش پیوست.»، «با رحلت جانگداز نادر طالب‌زاده فهمیدم کتاب جاذبه و دافعه علی(ع) دقیق و درسته. چون اسم ایشون رو جست‌و‌جو کنید می‌بینید دوستان و دشمنان قسم خورده‌ای داره. و به فرموده شهید مطهری خاصیت انسان‌های بزرگ اینه که جهان را به دو دسته مخالف و موافق تبدیل کنن.»، «چیزی که استاد نادرطالب‌زاده رو برام از بقیه متمایز می‌کرد تواضع و خاکی بودنش بود. هیچ‌وقت ندیدم حتی به تازه‌کارهای جبهه فرهنگی هم کم‌محلی کنه. معتقد بود هر جوان، یک سرمایه بالقوه برای انقلابه.»، «اصلی‌ترین ویژگی که از نادر طالب‌زاده در ذهنم هست این است که مثل یک پدر و معلم بود. دلسوز، مهربان، متواضع و متخلق.»، «فاتحه‌ای برای عمار انقلاب جناب نادر طالب‌زاده بفرستیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7899/24/611749/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها