دیگه چه خبر؟


قصد ترامپ برای ترور یک افسر ارشد ایرانی

 خبر اول اینکه، مارک اسپر وزیر دفاع پیشین امریکا در کتاب جدید خود با عنوان «سوگند مقدس» خاطرات خود را در دوران فعالیتش در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین امریکا به رشته تحریر درآورده است. به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، وی در بخشی از این کتاب نوشته است که ترامپ پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ برای پیشبرد اهداف سیاسی و انتخاباتی خود قصد داشته است یک افسر ارشد نظامی ایران را در خارج از مرزهای این کشور ترور کند. به نوشته مارک اسپر، این خبر را رابرت او براین، مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید به مارک میلی رئیس وقت ستاد مشترک ارتش امریکا اطلاع داده است که تعجب و تحیر او را نیز برانگیخته است. مارک اسپر به نام این افسر نظامی اشاره‌ای نکرده است.

گاف جدید بایدن در مورد سفرهای متعدد به ایران

 خبر دیگر اینکه، «جو بایدن» رئیس‌جمهور امریکا که از زمان روی کار آمدن در ژانویه سال ۲۰۲۱، در مناسبات مختلف گاف‌های وی به سوژه رسانه‌های دنیا و حتی رسانه‌های امریکایی تبدیل شده است، طی هفته‌های اخیر به مراتب بیشتر از قبل گاف داده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ روزنامه امریکایی واشنگتن‌تایمز روز جمعه گزارش کرد که بایدن در جمع کارکنان کارخانه «یونایتد پرفورمنس متالز» در همیلتون در «اوهایو» باز هم گاف داد و گفت که در دوران کاری خود، ۵۰ بار به ایران و عراق و افغانستان سفر کرده است. بایدن که پیش از این مدعی شده بود ۳۰ یا ۴۰ بار به غرب آسیا سفر کرده این بار به تعداد دفعات سفر‌ خود به کشور‌های غرب آسیا افزود و گفت: «من بیش از ۵۰ بار داخل و خارج از افغانستان، ایران و عراق بودم، منظورم عراق است، ۵۰ بار، ۴۸ بار و هم‌اکنون همین کار‌ها را در اوکراین انجام داده‌ایم و در آنجا بوده‌ایم. به شما بگویم که تفاوت بسیار بزرگ و خارق‌العاده‌ای به وجود آورده‌اید.»

حضور امیرعبداللهیان در مجلس برای پاسخ به سؤالات نمایندگان

 شنیدیم که، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات هفته جاری به بررسی سؤالات دو نفر از نمایندگان از وزیر امورخارجه در صحن مجلس شورای اسلامی می‌پردازند. از همین رو حسین امیرعبداللهیان در یکی از جلسات این هفته پارلمان حاضر شده و به سؤالات دو نماینده مجلس پاسخ خواهد داد.

شکایت میثم نیلی از مهدی طائب

 دست آخر اینکه، در پی انتشار یک فایل صوتی منتسب به مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار و طرح این ادعا  که میثم نیلی عامل افشای جزئیات سفر خانواده قالیباف به ترکیه بوده است، وکیل نیلی از ثبت شکایت موکلش از طائب در دادسرای ویژه روحانیت تهران خبر داد. به گزارش رجانیوز، وکیل میثم نیلی در این باره افزود:  به رغم توهین‌ها و افتراهای متعدد علیه موکل بنده در رسانه‌ها، از آن جهت که این مورد به طور جدی تکمیل کننده نقشه القای اختلاف میان سران قوا بوده و پس از گذشت دو روز هیچ اقدام اصلاحی از سوی حجت‌الاسلام طائب مشاهده نکردیم، در نهایت مجبور به ثبت شکایت شدیم. وی تصریح کرد: ادعای آقای طائب کذب محض است و آقای نیلی در ماجرای حواشی اخیر مربوط به رئیس مجلس به رغم انتقادات جدی، دوستان رسانه‌ای را از تکمیل نقشه دشمن بر حذر می‌داشت.

طائب: دچار اشتباه ذهنی شدم
ساعاتی پس از انتشار خبر شکایت مدیرمسئول رجانیوز از حجت‌الاسلام طائب، وی در گفت‌وگویی با تسنیم اظهار داشت: بنده به هیچ عنوان نگفتم آقای میثم نیلی این سفر را لو داده یا پشت پرده آن بوده است؛ این ادعا بخشی از سؤال یکی از حاضرین بود که بنده برای پاسخ، ابتدا سؤال را تکرار و سپس پاسخ گفتم؛ آنجا هم گفتم و باز هم می‌گویم که شأن برادر عزیز ما آقای میثم نیلی مبرا از چنین کارهایی است و چنین اتهاماتی به هیچ عنوان نمی‌‌تواند نسبتی با این برادر عزیز داشته باشد. مهدی طائب افزود: بنده به دلیل سوء برداشت هدفمند رسانه‌های ضدانقلاب از اظهاراتم درباره آقای میثم نیلی از ایشان عذرخواهی کرده و تصریح می‌کنم که این اتهام علیه این برادر عزیز غیر قابل قبول است. وی همچنین درباره ادعای مطرح شده مبنی بر نامه آقای زاکانی به مقام معظم رهبری درباره ریاست آقای قالیباف بر مجلس نیز گفت که در این مورد، بنده دچار «اشتباه ذهنی» شده‌ام و منظورم این بود که آقای زاکانی که منتقد آقای قالیباف بود گفته بود که برداشت من این است که ریاست آقای قالیباف به صلاح است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7901/5/611986/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها