اخبار


شرایط پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای شرایط پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن را به بانک‌های عامل ابلاغ کرد. به گزارش بانک مرکزی، در بخشنامه ۱۲ اردیبهشت ماه سال‌جاری این بانک به بانک‌های عامل و پیرو مکاتبات قبلی درخصوص ابلاغ اصلاحیه دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات احداث و نوسازی مسکن موضوع قانون جهش تولید مسکن، حسب تصمیمات متخذه در شورای پول و اعتبار مورخ 6 اردیبهشت ماه سال‌جاری مقرر شده است:
«تسهیلات کمک ودیعه مسکن با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار، دوره بازپرداخت حداکثر 5 سال، در سقف‌های فردی 600، 450 و 350 میلیون ریال به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و سایر شهرها و از محل منابع بانکی موضوع ماده (4) قانون جهش تولید مسکن (در سقف کلی 400هزار میلیارد ریال در سال 1401) اعطا شود.»
قابل تأکید است، نحوه معرفی متقاضیان واجد شرایط برای بهره‌مندی از تسهیلات یاد شده توسط سامانه وزارت راه و شهرسازی خواهد بود. لذا مراتب به نحو مقتضی به واحدهای اجرایی ذی ربط ابلاغ و عملکرد مربوط به این بانک ارسال شود.

وزیر اقتصاد: معیشت مردم مورد حمایت قرار می‌گیرد

وزیر اقتصاد گفت: در هرگونه اصلاح اقتصادی مسائل کلان خصوصاً کنترل تورم و معیشت مردم مطرح بوده است. به گزارش ایرنا، احسان خاندوزی در گفت‌وگو با خبر ساعت ۱۴ افزود: شیوه‌ای انتخاب خواهد شد که کمترین اثر منفی را در اقتصاد کلان و بیشترین حمایت ملموس از معیشت مردم را به‌دنبال داشته باشد.
وی افزود: سازمان برنامه و بودجه به عنوان نهاد محوری این طرح هم برنامه زمان‌بندی آماده کرده که طبق آن اصل این است که حمایت از معیشت مردم با شیوه‌های مختلف به‌طور مؤثر صورت بگیرد.
به گفته وی، در مورد آرد نانوایی‌های سنتی، وزارت اقتصاد شیوه جدیدی در پیش گرفته است که حتماً در دستور کار ستاد اقتصادی دولت قرار خواهد گرفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7902/8/612036/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها