«ایران» از معاملات بازار سهام گزارش می‌‌دهد

20 هزار واحد تا ثبت بالاترین رکورد افزایش سالانه


گروه اقتصادی/ معاملات سهام، دیروز، یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 درحالی آغاز شد که شرکت‌های غذایی و صنایع آرد محور طی اطلاعیه‌هایی از افزایش قیمت محصولات نهایی و همچنین افزایش بهای تولید خود اطلاع دادند.
کاهش 10 درصدی قیمت جهانی مس و فولاد در یک ماه گذشته و افزایش قیمت نفت و انرژی نیز از جمله عواملی بود که معاملات در گروه‌های مختلف صنعتی را تحت تأثیر قرار می‌داد. در این روز افزایش تعرفه‌های مخابراتی و پیش‌بینی در مورد افزایش بازدهی این شرکت‌ها همچنان سهام این صنعت را برای سهامداران جذاب و فشار تقاضا را در این صنعت ثابت نگه داشت.
روز یکشنبه، شاخص کل با افزایش قیمت در اکثر نماد‌های شاخص ساز مانند «فولاد»، «شستا»، «وبملت» و «خساپا» روند صعودی خود را پی گرفت و با فشار تقاضا در اکثر سهام صنعت  مواد غذایی، فلزات اساسی، بانکی و بیمه‌ای در کنار افزایش قیمت و حجم معاملات در سهام شرکت‌های «های وب» و «آسیاتک» شاخص کل بورس با 9 هزار و 150 و شاخص فرابورس با 131 واحد افزایش به کار خود پایان دادند. به این ترتیب شاخص کل بورس با تصاحب جایگاه یک میلیون و 552 هزار واحدی تنها 20 هزار واحد تا ثبت بالاترین رکورد سالانه فاصله دارد.
طی معاملات دیروز 372 نماد با افزایش و 230 نماد با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند که از این تعداد 150 نماد در صف خرید و 15 نماد در صف فروش بودند.
180 میلیارد دیگر از صندوق‌های با درآمد ثابت خارج شد و معاملات خرد با حدود 7 هزار و 50 میلیارد تومان در حدود معاملات دیروز باقی ماند. در این روز با وجود اینکه حقوقی‌ها همچنان درجایگاه خریداران اصلی سهام در بازار قرار می‌‌گرفتند اما از تعداد فروشندگان حقیقی کاسته شد و تعداد خریداران حقیقی افزایش یافته است. همچنین حجم و ارزش معاملات نیز با افزایش جزئی نسبت به معاملات روز شنبه، افزایش یافت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7902/10/612041/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها