هنرمندان در فضای مجازی


تولیدات تازه آثار سینمایی، اجراهای تئاتر و کنسرت‌های موسیقی در کنار بازگشایی سی‌ و سومین نمایشگاه کتاب از چهارشنبه بیست و یکم اردیبهشت ماه از روزهای رونق و بهار فرهنگ و هنر نشان دارد. بازتاب این رونق را می‌توان در صفحات مجازی اهالی فرهنگ و هنر دید.

چهره‌ها

سیامک صفری همزمان با باز شدن بلیت‌فروشی نمایش «توپ شناور» از پوستر این نمایش در صفحه اینستاگرامش رونمایی کرده است. «توپ شناور» به کارگردانی سیامک صفری بر اساس نمایشنامه «بالابر غذا» نوشته‌ هارولد پینتر با بازی سیامک صفری، مجتبی بیات، مهدی رضایی اردیبهشت و خردادماه امسال در تماشاخانه سپند سالن شماره یک، ساعت 21 روی صحنه می‌رود.

علیرضا قربانی در صفحه اینستاگرام خود خبر داده که اجرای کنسرت «با من بخوان» در تبریز برای آخرین بار تمدید شده است. تاریخ آخرین اجرا 27 اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی خاوران خواهد بود. این خواننده ارکستر ملی از ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری در این سالن «با من بخوان» را به اجرا درخواهد آورد. این آلبوم به آهنگسازی حسام ناصری و خوانندگی علیرضا قربانی در ۱۰ ترک ساخته شده است که در قالب تور کنسرت در شهرهای مختلف ایران به اجرا درآمده است.

حمید متبسم، آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار و از بنیانگذاران گروه دستان نیز از برگزاری کنسرت «نغمه‌های دور و نزدیک» توسط این گروه در تور اروپا خبر داده است.


پیمان خاکسار با اشتراک گذاشتن تصویری از کتاب «هر چه باداباد» استیو تولتز بخشی از ریویو استوارت کلی بر این کتاب را که در روزنامه‌ اسکاتمن از قدیمی‌ترین روزنامه‌های اسکاتلند منتشر شده ، بازنشر کرده است. در بخشی از این ریویو آمده است: «داستان استیو تولتز درباره‌ آدم بدبینی که می‌میرد و در آخرت چتر درست می‌کند هم در احساسات‌گرایی و هم در نقد بی‌رحمانه به یک اندازه درخشان است. استیو تولتز بزرگ‌ترین رمان‌نویسِ با سبکِ نویسندگان اهل اروپای مرکزیِ استرالیا است.»

صابر ابر پس از بازدید از نمایشگاه نقاشی «بربادرفته» که توسط پویا آریان‌پور با همکاری پروژه‌های مریم مجد و گالری دستان برگزار شده است، در توصیف این نمایشگاه نوشته: «این بغض عجیبی را که از دیدنِ این زیبایی با شکوه پُر نور با خودم از کارخانه قند در حومه تهران به خانه می‌برم ، از یاد نخواهم بُرد.»

نوید محمودی حدود یک هفته‌ای است که به صورت قطره‌چکانی، اطلاعات اولین تجربه سریال‌سازی‌اش در شبکه نمایش خانگی را منتشر می‌کند. او که این سریال را چراغ خاموش و در سکوت خبری کلید زد در آخرین خبر از این سریال از حضور‌ هادی حجازی‌فر خبر داده است. سریال «پوست شیر» به کارگردانی جمشید محمودی و تهیه‌کنندگی نوید محمودی هم‌اکنون در مرحله فیلمبرداری قرار دارد و از جمله تولیدات اختصاصی پلتفرم «فیلم نت» محسوب می‌شود. «پوست شیر» دومین حضور‌ هادی حجازی‌فر در شبکه نمایش خانگی است. حجازی‌فر و شهاب حسینی برای اولین بار در این سریال مقابل یکدیگر ایفای نقش می‌کنند.

حمیدرضا شاه‌آبادی پژوهشگر تاریخ، داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس معاصر تصویری از انتشار رمان «کابوس‌های خنده‌دار» در هفته پیش‌رو خبر داده است: «این رمان در آخرین روزهای سال گذشته منتشر شد اما ناشر بنا به دلایل حرفه‌ای تصمیم گرفت آن را بعد از ماه رمضان و در آستانه نمایشگاه کتاب توزیع کند. حالا زمان توزیع کتاب رسیده و رمانی که عاشقانه دوستش دارم در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد.» او از علاقه‌مندان درخواست کرده تا چهارشنبه و شروع نمایشگاه کتاب صبر کنند و آن را با تخفیف از غرفه نشر افق در نمایشگاه خریداری کنند.

دیگه چه خبر
استقبال نسل کودک و نوجوان از جلسه قصه‌گویی شرمین نادری در تصویری زیبا از سوی عبدالحکیم بهار از چهره‌های فعال مروج کتابخوانی بازنشر شده است. او در این باره نوشته است: «سالن پر از غنچه‌هایی بود که برای شنیدن قصه در باغ کتابخانه جمع شده بودند... بچه‌ها در عصر روز هفده اردیبهشت، یک بار دیگر طعم قصه‌گویی شرمین نادری را چشیدند.  - یک قصه؟ نه! _دو قصه؟ نه...! پس چند قصه؟ خیلی قصه...! چقدر برای بچه‌ها این لحظات زیبا بود...!»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7902/24/612098/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها