اساسنامه فدراسیون فوتبال به بن‌بست نرسیده است

براتی: مسببان وضع موجود هنوز در فدراسیون هستند


گروه ورزشی/ جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال دیروز با گمانه‌زنی‌های بسیار درخصوص رسمیت یافتن این جلسه با حضور 6 نفر از اعضا (ماجدی، براتی، رضایی، اصولی، افشاریان و حیدری) و همچنین حضور آنلاین شهره موسوی، دیگر عضو هیأت رئیسه که چندی قبل به علت فعالیت‌های اقتصادی خود بازداشت شده بود، برگزار شد و در نهایت این جلسه به دلیل غیبت مهرداد سراجی، عضو هیأت رئیسه که از مخالفان سرسخت عزیزی خادم بود، به رسمیت نرسید. یکی از موضوعات اصلی که باعث ایجاد ابهامات بسیاری شده است، بی برنامگی فدراسیون فوتبال در برگزاری بازی‌های دوستانه جهت حضور در جام جهانی قطر است که احسان اصولی، سخنگو و عضو هیأت رئیسه این گونه نسبت به موضوع واکنش نشان داد: «کارهای فدراسیون با قدرت دنبال می‌شود و مباحث مربوط به تیم ملی فوتبال و برنامه‌ریزی‌هایی که برای بازی‌های تدارکاتی و حضور در جام جهانی انجام می‌شود، با قوت خودش جلو می‌رود. بزودی اولین بازی تدارکاتی را در فیفادی برگزار خواهیم کرد. یکسری بحث‌ها بین دو طرف فدراسیون‌ها وجود دارد و به محض اینکه قرارداد نهایی شد، نام تیم مقابل و زمان و مکان برگزاری این بازی را اعلام می‌کنیم.»او درخصوص اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال و اظهارات برخی‌ها درخصوص به بن‌بست رسیدن اساسنامه بیان کرد: «اساسنامه ما بن‌بست ندارد و مسیر بسته نیست. در دو جلسه دیگر موضوع تعیین تکلیف می‌شود. اینکه کسی تصور کند دچار بن‌بست هستیم، چنین چیزی نیست و اساسنامه فدراسیون راه را برای ما باز کرده است.» در این بین صحبت‌هایی در خصوص پیشنهاد هیأت رئیسه در مورد برکناری حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال مطرح شد که اصولی بیان داشت: «گاهی اوقات گمانه‌زنی‌ها رسانه‌ای می‌‌شود اما طبق ماده 67 اساسنامه بحث عزل و انتصاب دبیرکل با پیشنهاد رئیس فدراسیون است که الان برعهده سرپرست قرار دارد. ما اصلاً چنین پیشنهادی را در دستور جلسه نداشتیم.»پس از اصولی نوبت به احمدرضا براتی، یکی دیگر از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون رسید که او نیز گفت: «این فدراسیون یک روز به یک نتیجه‌ای رسیده که با یک شخصی (عزیزی خادم) قطع همکاری کند. اما بخشی از آن دلایل قطع همکاری منتسب به کسانی است که هنوز در فدراسیون حضور دارند.»
او در واکنش به این سؤال که آیا منظورش حسن کامرانی‌فر است، افزود: «مسأله یک نفر نیست، چندین نفر هستند. به کامرانی‌فر گفتم که دبیرکل مسئول مکاتبات فدراسیون در جهت مصوبات هیأت رئیسه است یعنی اگر در هیأت رئیسه چیزی تصویب شد، دبیرکل می‌‌تواند درخصوص اجرای آن مکاتبه کند اما اینکه ابتدا به ساکن بدون اینکه مسأله‌ای در هیأت رئیسه مطرح شود و کارشناسان خبره در خصوص آن نظر دهند، نمی‌پذیرم. ما بدون اینکه با دپارتمان حقوقی مشورت کنیم و نظر آن را به هیأت رئیسه بیاوریم - که بر مبنای آن تصمیم بگیریم و نظرات‌مان را به چالش بکشیم- ابتدا به ساکن مسأله را که به درستی بیان نشده برای فیفا توصیف می‌کنیم که آن‌هم نظرش را درخصوص توصیف ما می‌‌گوید. کجای قانون فوتبال دنیا نوشته که اگر من بگویم فلانی صلاحیت ندارد، این اسباب آسیب به فوتبال کشور یا اسباب تعلیق باشد؟ کسانی که مسبب اصلی یکسری اتفاقات بودند، برخی‌شان هنوز سر کار هستند.» این عضو هیأت رئیسه فدراسیون بیان کرد:‌ «علاوه بر این خیلی از مسائل مهمی وجود دارد که باید اعضای هیأت رئیسه در جریان باشند اما من در جریان نیستم. مثلاً نامه‌ای که از فیفا به دست ما رسید، من نه اصل نامه را دیدم و نه پاسخ این نامه را. می‌گویند من دنبال سهم‌خواهی هستم، اگر این چنین بود که وقتی گزینه اصلی سرپرستی فدراسیون بودم با مخالفت شدید خودم بود که نخواستم. کل دغدغه من اجرای اساسنامه و امانتداری مجمع است.» براتی درخصوص صحبت علی کفاشیان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال مبنی بر غیرقانونی بودن عزل عزیزی خادم توسط هیأت رئیسه پاسخ داد: «هیأت رئیسه تصمیم گرفته با عزیزی خادم قطع همکاری کند و این مسأله در اساسنامه استاندارد و نمونه فیفاست و مشابه آن در اساسنامه فیفا و AFC هم وجود دارد.»

ماجدی: روابط بین‌الملل پیگیر بازی‌های دوستانه تیم‌ ملی است
میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال نیز پس از برگزاری جلسه هیأت رئیسه درخصوص بازی‌های دوستانه تیم ملی بیان داشت:‌ «روابط بین‌الملل پیگیر بازی‌های دوستانه است. برنامه‌ریزی‌های تیم‌ ملی با مدیر تیم ‌ملی یعنی حمید استیلی و آقای رضاییان است. آقای اسکوچیچ درخواست تمدید با مربیان قبلی داشته است.اما تا زمانی که قرارداد بازی‌ دوستانه امضا نشود، از نظر من هیچ بازی دوستانه‌ای انجام نشده است.» او درباره شایعاتی مبنی بر ناراحتی اینفانتینو در جلسه با ماجدی افزود: «هیچ حاشیه‌ای نبوده. ما توانستیم بعد از قرعه‌کشی جام جهانی اینفانتینو را ببینیم. با آقای اینفانتینو مذاکره خوبی هم داشتیم. این همه از جلسه عکس پخش شد اما هیچ‌کس نگفت که ما با اینفانتینو جلسه داشتیم. در این جلسه  ایشان قول حل بلوکه شدن پول‌ها را داده‌اند و با ایشان فقط راجع به مسائل حاشیه‌ای صحبت شد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7902/20/612120/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها