اختصاص ۳۸ هزار میلیارد تومان برای طرح رتبه‌بندی معلمان


معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از اختصاص ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای طرح رتبه‌بندی معلمان خبر داد.
به گزارش «ایران»، قاسم احمدی لاشکی اظهار کرد: ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار ابتدایی طرح تصویب شده رتبه‌بندی معلمان بود که نمایندگان مجلس ۱۳ هزار میلیارد تومان نیز به آن اضافه کردند و با ۳۸ هزار میلیارد تومان طرح رتبه‌بندی معلمان شروع خواهد شد و اگر چه این میزان اعتبار کم است اما شروع خوبی خواهد بود. وی افزود: در آیین‌نامه اجرایی نظام رتبه‌بندی معلمان قانونگذار، در ماده ۹ این قانون شفاف بیان کرده وزارت آموزش و پرورش موظف است با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و دو نفر از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری با هم آیین‌نامه را بنویسند و این آیین‌نامه نوشته شده و تقدیم دولت شد و دولت باید مصوبه آن را به ما اعلام‌ کند تا نسبت به اجرای آن اقدام شود.
احمدی لاشکی ادامه داد: دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳.۳۰ دقیقه بعد ازظهر در کمیسیون تخصصی توسعه منابع انسانی بر اساس دعوت‌نامه داده شده باید وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و 6 دستگاه دیگر آخرین بحث‌ها را انجام و ابلاغ کنند.
وی با اشاره به اینکه در این رابطه دارای هیأت ممیزی هستیم و خیلی وقت نباید گرفته شود ، گفت: در حال حاضر در کشور ۷۵۰ تا ۷۶۰ آموزش و پرورش وجود دارد که آنان نیز دارای هیأت ممیزی بوده و آنها هم شروع کرده و مستندات را از معلمان می‌خواهند.
احمدی لاشکی با بیان اینکه نمی‌خواهیم خیلی کاغذ بازی کنیم و در سامانه اطلاعات را گرفته و رتبه یک، دو و سه را مشخص می‌کنیم، یادآور  شد: از ۱۰۰۰ امتیاز کسی که زیر ۵۰۰ هم باشد رتبه یک را باید بگیرد و اگر به ۵۰۰ رسید رتبه دو شده و اگر به ۶۰۰ و رتبه ۳ رسید استادیار معلم و اگر ۷۵۰ را کسب کند دانشیار و با امتیاز ۹۰۰، استاد تمام خواهد شد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه رتبه‌بندی به‌دنبال ارتقای جایگاه معلمان بوده و باید معلمان رتبه‌بندی شوند، تصریح کرد: مهم‌ترین نکته نظام رتبه‌بندی معلمان را ارتقای جایگاه، منزلت و کرامت معلمان و همچنین کیفیت آموزشی تشکیل می‌دهد.
احمدی لاشکی اظهار کرد: اینکه حقوق و مطالبات و مزایای معلمان را می‌دهیم وظیفه‌ای است که باید انجام شود. رتبه‌بندی به‌دنبال جایگاه معلم بوده که متأسفانه سال‌هاست دچار خدشه شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7902/22/612125/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها