دیگه چه خبر؟


لغو ممنوعیت تردد لنج‌های سنتی ایران به بنادر قطر

 خبر اول اینکه، حمیدرضا دهقانی از لغو ممنوعیت تردد لنج‌های سنتی ایران به بنادر قطر با پیگیری‌های ایران و همکاری وزارت حمل و نقل قطر خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سفیر ایران در قطر در صفحه شخصی خود نوشت: با کاهش شیوع کرونا و پیرو سفر ریاست محترم جمهوری و پیگیری‌های به عمل آمده و مساعدت وزرای حمل و نقل و بهداشت قطر، ممنوعیت تردد لنج‌های سنتی ایران به بنادر قطر لغو شد که رعایت همه مقررات و بویژه دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا، استمرار آن را تضمین می‌کند. شناور‌های ایرانی طی چند سال گذشته مشکلاتی در تردد به بنادر قطر داشته‌اند که به نظر می‌رسد با امضای سند حمل و نقل دریایی بین ایران و قطر، مشکلات تردد کشتی‌های ایرانی به بنادر این کشور حل شده است.

تکذیب ادعای برخی کانال‌های خبری از سوی خبرگزاری مجلس

 خبر دیگر اینکه، سایت خانه ملت در مطلبی نوشت: «خبری در برخی کانال‌های خبری از اعتراض دکتر قالیباف علیه دکتر مخبر در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی منتشر شده؛ اطلاع ما از منابع آگاه بر نادرست بودن این ادعا خبر می‌دهد. ضمن تأکید مجدد بر نادرست بودن ادعای مطرح شده، در جلسات شورای هماهنگی اقتصادی اختلاف سلیقه‌های کارشناسی و اجرایی بر سر پیگیری مسائل مردم امری طبیعی است اما همان‌طور که رئیس مجلس در نطق امروز مجلس تأکید کرد نتیجه جلسه شورای هماهنگی اقتصادی اجماع دولت و مجلس و هماهنگی کامل سران قوا در چگونگی هدفمند کردن یارانه ارز ترجیحی بوده است و دولت به عنوان متولی که بار سنگین اجرا را به عهده دارد و مجلس به عنوان ریل‌گذار و ناظر، با همدلی و هماهنگی در ایجاد آرامش معیشتی برای سفره مردم تلاش خواهند کرد.

آزادی۲۰ هزار زندانی با پابند الکترونیکی

 دست آخر اینکه، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از اولویت‌های سازمان زندان‌ها استفاده حداکثری از پابندهای الکترونیکی برای مرتکبان جرایم سبک است، گفت: اکنون ۱۰ هزار زندانی که حضورشان در جامعه خطرناک نیست تحت پوشش پابند الکترونیکی هستند و افراد مخل امنیت و نظم عمومی جامعه در زندان نگهداری می‌شوند.
به گزارش ایسنا، ضیایی‌فرد با بیان اینکه تا شهریور ماه امسال تعداد زندانیان تحت نظارت پابند الکترونیکی ۲ برابر می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی شده است که تا شهریورماه سال جاری برای ۲۰ هزار زندانی جرایم سبک از پابند الکترونیکی استفاده شود.
وی کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را از برنامه‌های مهم دانست و اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای اجرای طرح طبقه‌بندی زندانیان بر اساس نوع جرم، سن و سوابق شخصیتی از اولویت‌ها است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7902/5/612131/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها