اخبــــار


مراسم سالروز ارتحال امام خمینی(ره) با حضور و سخنرانی رهبر انقلاب

مراسم سالروز ارتحال امام خمینی(ره) روز ۱۴ خرداد با حضور و سخنرانی مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد. در جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی اعلام شد: آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور نیز شب ۱۴ خرداد در حرم امام راحل سخنرانی خواهد کرد. استاندار تهران با اشاره به برگزاری مراسم ارتحال امام(ره) نیز گفته است: با توجه به اینکه خیل عزاداران از سراسر کشور مشتاق حضور در این مراسم هستند مقرر شد به جهت حفظ سلامت مردم، عزاداران فقط از استان‌های همجوار از جمله البرز و قم و شهرهای اطراف تهران در این مراسم شرکت کنند. به گفته محسن منصوری هنوز ویروس کرونا در کشور وجود دارد و مردم همچنان باید توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.
پیام تسلیت به حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر
روز گذشته رهبر انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت والده حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر را تسلیت گفتند و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحومه مسألت نمودند. همچنین رئیس جمهور در پیامی جداگانه درگذشت والده تولیت آستان مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را تسلیت گفت و از درگاه خداوند برای آن بانوی مؤمنه غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت کرد.

توضیحات معاون اجرایی رئیس جمهوردرباره اصلاح نظام یارانه‌ای

گروه سیاسی/ معاون اجرایی رئیس جمهور اصلاح نظام یارانه‌ای و حذف ارز ترجیحی 4200 تومانی را تکلیف قانونی دولت در سال‌های 1400 و 1401 دانست و در عین حال تأکید کرد که هدف از اجرای این تصمیم کمک به اقشار نیازمند جامعه، جلوگیری از ویژه‌خواری‌ها، ایجاد اقتصاد ملی و رقابت‌پذیر است. سید صولت مرتضوی، روز گذشته در حاشیه دومین نشست هم‌اندیشی با نمایندگان وزارتخانه‌ها در سفرهای استانی و مدیران کل حوزه وزارتی و بازرسی دستگاه‌های اجرایی، در پاسخ به این پرسش «ایران» که برای هماهنگی‌ها و اجرای کم هزینه اصلاح نظام یارانه‌ای چه تدابیری اندیشیده شده است، اظهار کرد: پیش از اشاره به مزایای اصلاح نظام اقتصادی (و یارانه‌ای) ابتدا باید اشاره کرد که این امر، تکلیف قانونگذار به دولت، هم سال 1400 و هم سال 1401 بوده است، بنابراین، آنچه در حال روی دادن است، تصمیم دولت در اجرای قانون است. وی با بیان اینکه دومین نکته در این زمینه، این است که این امر، تصمیمی برای کمک به اقشار نیازمند و اقشار کم درآمد جامعه است، اظهار کرد: سومین ویژگی این است که این تصمیم سبب می شود از ویژه‌خواری‌ها و رانتخواری‌ها جلوگیری شود و در آخر اینکه پس از آن، اقتصاد کشور، ملی و رقابت‌پذیر می‌‌شود، یعنی اقتصاد برای همه مردم خواهد بود. مرتضوی افزود: بارها عرض کردم که مهم‌ترین دغدغه آیت‌الله رئیسی این است که اقشار ضعیف جامعه تحت هیچ شرایطی نباید آسیب ببینند. وی با بیان اینکه دولت پشت مردم است، ادامه داد: اینکه دولت پشت مردم است، به این معنی است که حتی اگر بنا باشد به بسیاری از پروژه‌ها اعتبار کمتری تعلق بگیرد، حتی در این صورت هم دولت قطعاً اجازه نخواهد داد اقشار نیازمند جامعه و دهک‌های پایین آسیب ببینند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7902/2/612143/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها