بزرگراه ایلام - مهران در مرحله پایانی


ایلام- تکمیل بزرگراه ایلام با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی به مراحل پایانی رسیده است.
«عبدالله بهادری»، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در این خصوص اظهار داشت: از مجموع ۱۲۰ کیلومتر مسیر جاده ایلام - مهران (از میدان ارغوان تا پایانه مرزی) تاکنون نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر از این محور تکمیل و زیر بار ترافیک رفته است.
وی افزود: قطعه اول این بزرگراه به لحاظ شرایط توپوگرافی منطقه، بیشترین حجم عملیات راهسازی این محور جهت ارتقا به بزرگراه را به خود اختصاص داده است. از ۱۱ کیلومتر طول این مسیر تا کنون 5 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ۶ کیلومتر در دست اقدام است و ۲ قطعه رانشی سنگین در این مسیر به مناقصه رفته است.
بهادری با بیان اینکه با احداث ۲ تونل در محدوده تونل کربلا، گره‌های ترافیکی این نقطه برطرف شده است، بیان کرد: ۲ رشته تونل در این ۶ کیلومتر در دست احداث است، یکی تونل موازی تونل قبلی راه کربلا به طول ۷۴۰ متر که تا کنون ۱۲۰ متر از آن تکمیل شده است. غیر از احداث این تونل‌ها در قطعه اول بزرگراه ایلام- مهران عملیات تکمیلی پل‌های بزرگ و حجم عظیم ترانشه‌برداری و خاک‌ریزی در مراحل پایانی است که با انجام این مرحله چند نقطه پرحادثه محور مذکور حذف خواهد شد.مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اهمیت تسریع در احداث بزرگراه ایلام- مهران به جهت تردد زائرین عتبات عالیات مخصوصاً در ایام اربعین و همچنین ترانزیت کالا از مرز بین‌المللی مهران، گفت: تلاش خواهد شد مراحل تکمیل بزرگراه مذکور طبق برنامه زمانبندی و کیفیت فنی به انجام برسد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7903/16/612210/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها