ایران در ایران


دستور قضایی برای ترخیص ۳۲ هزار تن روغن از بندر شهید رجایی

بندر عباس - رئیس کل دادگستری هرمزگان برای ترخیص بیش از ۳۲ هزار تن روغن خام از بندر شهید رجایی بندرعباس، دستور ویژه قضایی صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مجتبی قهرمانی در بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس و مخازن روغن گفت: برای تأمین ناوگان حمل‌ونقل مورد نیاز انتقال این محموله، شمار کامیون‌های موجود در بندرشهید رجایی بندرعباس دو برابر شده و خروج و بارگیری به‌صورت ۲۴ساعته ادامه می‌یابد تا هرچه سریع تر روغن‌های وارداتی به‌صورت کامل تخلیه و برای کارخانه‌های تولید روغن خوراکی به تمام کشور فرستاده شود.
وی افزود: حدود ۱۵۰ هزار تن روغن خام در انبار‌های بنادر و گمرکات هرمزگان وجود دارد. رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با توجه به مشکلات تنها کارخانه تولید روغن خوراکی استان در تأمین مواد اولیه، مقرر شد برای استفاده حداکثری از ظرفیت خطوط تولید، با هماهنگی اداره کل صمت، مواد خام اولیه مورد نیاز به این کارخانه تحویل داده شود تا علاوه‌بر تولید حداکثری، محصولات خود را بسرعت روانه بازار کند.

آغاز طرح تکمیل راه‌آهن لرستان از خرداد‌ماه

خرم‌آباد - ۱۵۵کیلومتر از خطوط ریلی کشور در حالی از لرستان می‌گذرد که به‌جز شهرستان دورود سایر شهرهای استان با وجود قرار گرفتن در مسیر کریدورهای اصلی جاده‌های کشور، تاکنون از صدای سوت قطار محروم بوده‌اند اما حالا با مصوبه ۵۸۰میلیارد تومانی سفر رئیس‌جمهور به لرستان، قرار است تا یک‌ماه آینده در ایستگاه احیا قرار بگیرد و به انتظار 9ساله مردم این استان پایان دهد.
«فرهاد زیویار»استاندار لرستان به ایرنا، گفت: طرح احداث راه‌آهن که با پیشرفت فیزیکی ۳۹درصدی به‌صورت راکد درآمده بود به‌دنبال پیگیری‌های مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان، از ماه آینده آغاز می‌شود.
وی افزود: این طرح از جمله پروژه‌های بزرگ کشور است که براساس منویات رهبر معظم انقلاب کاری نو و دانش‌بنیان است که در امر اشتغالزایی نیز تأثیر فراوانی دارد و تلاش می‌شود در دولت سیزدهم تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
وی خاطرنشان کرد: با توافق بین قرارگاه خاتم‌الانبیا و سازمان برنامه و بودجه مشکلات مالی طرح برطرف شده و بزودی در طرحی موسوم به شهید سلیمانی ۵۸۰میلیارد تومان آن ابلاغ می‌شود.
 راه‌آهن دورود - خرم‌آباد به طول ۱۲۰کیلومتر خواهد بود که قرارداد ساخت آن در سال ۹۲ با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا منعقد و عملیات اجرایی آن همان سال آغاز شده بود.

١۶ شهر خراسان رضوی در وضعیت قرمز تأمین آب

مشهد- با توجه به اینکه میزان مصرف آب در خراسان رضوی از تولید آن بیشتر است ١۶ شهر این استان از لحاظ تأمین آب در وضعیت قرمز قرار دارد.
«سید ابراهیم علوی»، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اظهار داشت: طرقبه ، شاندیز، تربت حیدریه، دولت‌آباد، تربت جام، گناباد، خواف، نشتیفان، کاریز، نیشابور و بردسکن از جمله شهرهای در وضعیت قرمز هستند و ١١ شهر استان از جمله قوچان و کلات در وضعیت نارنجی و سربه سر تولید و مصرف آب قرار دارند.
وی ادامه داد: در سال آبی ١۴٠1-١۴٠0 یعنی از مهر ۱۴۰۰ تا کنون ١۴۵ میلیمتر باران در استان باریده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٢۵ درصد افزایش دارد ،اما میزان بارش‌ها نسبت به دوره آماری بلندمدت ٢٢ درصد کاهش دارد.
علوی با اشاره به اینکه با مساعدت دولت، در سال ١۴٠٠ با رشد ۴.۵ برابری اعتبارات مصوب با رقم هزار میلیارد تومان مواجه بودیم، افزود: کار آبرسانی روستایی به ۵٠ روستا در سال ١۴٠٠ با مساعدت خیران در استان انجام شده و با توجه به مساعدت دولت ،سپاه و بسیج سازندگی طی ۲ سال آینده مشکل آبرسانی در ۴٢٠ روستا برطرف خواهد شد.
این مقام مسئول افزود: در خراسان رضوی هزار و ٣٣٣ چاه برای آبرسانی در مدار بهره‌برداری قرار دارد و سرانه مصرف آب در استان برای هر نفر ١٨٣ لیتر در روز است و در حال حاضر با کسری هزار و ۴۶٠ لیتر در ثانیه‌ای منابع آب در استان مواجه هستیم.
وی ادامه داد: سرانه مصرف در روستاها ١٩٩ لیتر در روز به ازای هر نفر است و بخشی از مصارف شرب برای دام و کشاورزی استفاده می‌شود که منجر به کسری آب در سایر روستاها می‌شود.

انجام 8 هزار خدمت بشردوستانه در 100 خانه
هلال احمر همدان

همدان - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اینکه در سال‌جاری آماده برگزاری دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان می‌شویم، تصریح کرد: ۸ هزار خدمت بشردوستانه را با نام و یاد ۸ هزار شهید استان در ۱۰۰ خانه هلال در سطح استان به مناسبت ۱۰۰ سالگی جمعیت عملیاتی خواهیم کرد.
به گزارش «ایران»، علی سنجر بیگی یادآور شد: این کنگره در سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد که طبق منویات رهبر معظم انقلاب این مراسم باید به‌صورت ارائه خدمت باشد؛ تقارن ۱۰۰ سالگی جمعیت هلال احمر و دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان را به فال نیک گرفتیم و اقداماتی را از سال‌جاری آغاز کردیم که می‌توان به طرح «هلال رحمت» که بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ سبد معیشتی و ۲ هزار و ۴۰۰ پرس غذای گرم که در ایام ماه مبارک رمضان بین محرومین توزیع شد و ادامه خواهند داشت.
این مقام مسئول در خصوص عملکرد جمعیت هلال احمر در سال گذشته به بیش از ۸۰۰ هزار نفر خدمت بشردوستانه اشاره کرد و گفت: در خصوص حوزه امداد و نجات، ۵۳۳ مأموریت امدادی توسط ۶۴۸ تیم امدادی انجام شده که موجب بهره‌مندی و ۵ هزار و ۱۸۵ نفر از خدمات امدادی شده است.
وی گفت: در حوزه امور جوانان یک هزار و ۱۷۷ برنامه بشر دوستانه انجام شده است که ۴۶ هزار و ۸۸۴ نفر روز عضو جوان داوطلب در این برنامه‌ها مشارکت داشتند و ۳۴۲ هزار نفر از این برنامه‌ها بهره‌مند شدند.

افزایش ۱۶.۷ درصدی طلاق در کردستان

سنندج - آمارها طی چند سال اخیر نشان‌دهنده افزایش امر طلاق در کشورمان و به تبع آن در استان کردستان بوده و بنا بر اعلام مدیرکل ثبت احوال استان، طلاق زوج‌های کردستانی در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال قبل از آن ۱۶.۷ درصد افزایش داشته است.
به گزارش ایرنا، علی جوکار با بیان اینکه سال گذشته 4 هزار و ۹۸۱ واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده است؛ تعداد طلاق در مناطق شهری کردستان را 4 هزار و ۲۷۷ واقعه و در روستاها ۷۰۴ واقعه اعلام کرد.
وی در مورد طلاق این را نیز اضافه کرد که میانگین سن طلاق بار اول مردان استان ۳۵.۶۴ سال و زنان ۳۱.۰۶ سال بوده است.
مدیرکل ثبت احوال کردستان در ادامه گفت: سال گذشته ۱۴ هزار و ۸۸ واقعه ازدواج نیز در استان به ثبت رسیده که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل آن ۰.۶ درصد کاهش داشته است.
جوکار تعداد ازدواج شهری را ۱۱ هزار و ۳۹۴ واقعه و روستایی را ۲ هزار و ۶۹۴ واقعه برشمرد و اضافه کرد: میانگین سن ازدواج بار اول مردان استان در سال گذشته ۲۷.۸۴ سال و زنان ۲۳.۸۳ سال بوده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7903/16/612212/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها