رازگشایی از مرگ مرد جوان در استانبول


گروه حوادث/  با شکایت خانواده مرد جوان ایرانی که در ترکیه جان باخته بازپرس جنایی دستور آغاز مکاتبات با پلیس بین‌الملل را برای رازگشایی از این حادثه صادر کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چندی قبل مرد جوانی به دادسرای امور جنایی تهران رفت و زمانی که در مقابل بازپرس ساسان غلامی قرار گرفت، خواستار رسیدگی به پرونده مرگ مشکوک برادرش در استانبول شد. او گفت: عیسی 41 سال داشت و در رستوران کار می‌کرد. مدتی بود که به ترکیه رفت و آمد داشت. درنهایت هم یک سال قبل برای کار به استانبول رفت و در کارگاهی تولیدی مشغول به کار شد.
او ادامه داد: 22 بهمن سال 1400 برادرم داخل کارگاه تولیدی بود که آنجا دچار حریق شد. حریق گسترده‌ای که ظاهراً در منطقه گونگورن استانبول در کارگاه نساجی رخ داد. در اثر انفجار ناشی از مواد خام موجود در کارگاه چهارطبقه به ساختمان‌های مجاور و خودرو‌های پارک شده در کوچه‌های اطراف خسارات شدیدی وارد شد.
مرد جوان گفت: در این حادثه، علاوه بر برادرم سه نفر دیگر از مهاجرانی که آنجا کار می‌کردند دچار حادثه شده و فوت کردند و تعدادی هم مصدوم شدند. از طریق دوستان عیسی از مرگ او با خبر شده و جسد برادرم را به ایران آوردیم. بدن برادرم سالم بود و به ما گفتند او احتمالاً دچار دودگرفتگی ناشی از آتش‌سوزی کارگاه شده است اما علت اصلی مرگ را اعلام نکردند. حالا خواهان رسیدگی به پرونده مرگ برادرم و شناسایی مقصران احتمالی مرگ او هستیم.
با شکایت مرد جوان به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی پایتخت تحقیقات آغاز شد. در بررسی‌های صورت گرفته از سوی متخصصان پزشکی قانونی، اعلام شد که علت مرگ نیازمند مستندات پزشکی قانونی ترکیه است.
بدین ترتیب بازپرس جنایی دستور مکاتبات با پلیس بین‌الملل و اداره بین‌الملل برای دریافت شرح معاینه جسد و علت تامه فوت و اقدامات پزشکی و انتظامی را صادر کرد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7903/19/612225/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها