امنیت، پیش‌نیاز زیست سالم در جامعه است


سردار حسین رحیمی
رئیس پلیس تهران
امنیت بستر و زمینه‌ساز همه فعالیت‌ها و موضوعاتی است که در طول شبانه‌روز با آن روبه‌رو هستیم و بدون امنیت به‌طور حتم هیچ‌گونه پیشرفت، تعالی، توسعه و ترقی ممکن و مقدور نخواهد بود؛ امنیت مقوله‌ای فرابخشی است و برای ایجاد، توسعه و گسترش آن، همکاری، هم‌آفرینی و هم‌افزایی همه سازمان‌ها و نهاد‌های حکومتی و مردمی لازم و ضروری است؛ چرا که با توجه به اهمیت و گستردگی این مهم لازم است همگان سهم و قدر خود را به‌درستی و به خوبی در ایجاد امنیت که در حقیقت زیرساخت و پیش‌نیاز زندگی و زیست سالم است، ایفا نماید؛ هرگونه کم‌کاری و کم‌فروشی در این زمینه تبعات و مشکلاتی را به همراه خواهد داشت که عواقب ناگوار این کم‌کاری در بخش‌های مختلف و در بدنه جامعه به عنوان یک مشکل، معضل، آسیب و حتی جرم و جنایت سر باز خواهد کرد و در جای دیگر مشکلات و مصایب بزرگتری را به دنبال خواهد داشت و دومینویی از مشکلات را به‌وجود خواهد آورد.
در این میان امنیت داخلی از اهمیت و ارزش بالاتری برخوردار است که در حال حاضر مسئولیت تأمین و استقرار این امنیت بر عهده فراجا (فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) است که از مرزها تا قلب شهر‌ها و روستا‌ها با مجاهدت‌های شبانه‌روزی در صدد تأمین امنیت و آرامش شهروندان و هموطنان عزیز است. امروز نیروی انتظامی در حوادث مختلف اجتماعی، اقتصادی و... به مثابه سنگ زیرین آسیاب است.
بی‌تردید تأمین امنیت و آرامش شهروندان امری خطیر و بزرگ است که نیازمند مجاهدت، ایثار و جانفشانی بزرگمردانی است که جان خود را کف دست گرفته‌اند؛ بحمدالله با مجاهدت‌های صورت گرفته امنیت کشور با ثبات و مثال زدنی است البته دشمنان همه تلاش خود را به کار بسته‌اند تا این امنیت و آرامش را خدشه‌دار نمایند و از حربه‌های نخ‌نمای گذشته از جمله استفاده از اراذل و اوباش (شعبان بی‌مخ‌ها) تا عملیات روانی در فضای سایبری و ایجاد مشکل در بخش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و... استفاده می‌کنند؛ بدون شک جدای از کارشکنی‌ها و کم‌کاری‌های عناصر داخلی عمده مشکلات اقتصادی کشور ما به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان و در واقع بایکوت اقتصادی کشور ما بوده؛ به‌طور حتم با تلاش و مجاهدت می‌توان مشکلات اقتصادی و... را پشت‌سر گذاشت و این تنها در صورتی تحقق پیدا می‌کند که از امنیت داخلی با ثباتی برخوردار باشیم؛ چرا که امنیت پاشنه آشیل پیشرفت و ترقی هر کشوری محسوب می‌شود.
امروز دشمنان ما تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا امنیت و آرامش کشور را با چالش مواجه نمایند؛ بنابراین با تأسی از فرمان مقام معظم رهبری با بهره جستن از جهاد تبیین خباثت‌ها و جنایت‌های دشمنان کشور را معرفی و همچنین عزت، استقلال و آزادی را که انقلاب برای ما به ارمغان آورد به‌درستی تشریح نماییم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7903/19/612226/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها