اخبار


علت خروج هواپیما از باند فرودگاه مهرآباد

گروه حوادث/ دفتر سوانح سازمان هواپیمایی کشوری علت خروج پرواز شیراز- تهران از باند فرودگاه مهرآباد را از دست رفتن سیستم هیدرولیک سمت راست هواپیما اعلام کرد.
براساس این گزارش، هواپیمای‌ام دی ۸۲ پرواز شماره ۹۸۵ شیراز- تهران ساعت ۴:۱۰ صبح 27 فروردین فرودگاه شیراز را با ۳۹ مسافر و خدمه به مقصد تهران ترک کرد اما خلبان هواپیما ساعت ۵:۱۵ با اعلام مشکل در سیستم هیدرولیک هواپیما، خواهان آماده باش نیروهای امداد زمینی مهرآباد شد.
هواپیمای مذکور ساعت ۵:۱۸ در باند ۲۹ راست مهرآباد فرود آمد و پس از طی مسافتی دچار انحراف به چپ و سپس به جاده خاکی کشیده شد. خلبان پس از تماس با نیروهای امداد زمینی و اطمینان از آتش نگرفتن هواپیما، اقدام به پیاده کردن مسافران کرد. براساس اظهارات خلبان این هواپیما، وی هنگام شروع پرواز متوجه مشکل پمپ هیدرولیک موتور در فرودگاه شیراز شد ولی با توجه به مجاز بودن پرواز براساس دستورالعمل تجهیزات مورد نیاز هواپیما (MEL)، بدون انجام اقدام فنی، پرواز را شروع کرد با این حال هواپیما در حین پرواز با مشکل در سیستم هیدرولیک مواجه شد و مقدار و سپس فشار سیستم هیدرولیک کاهش پیدا کرد ،در نهایت حدود ۲۰ مایلی ورامین، فشار هیدرولیک به صفر رسیده و خلبان امکان استفاده از FLAP و سایر سیستم‌های مرتبط با هیدرولیک را نداشته است.بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه هواپیما و تحلیل اولیه نشان می‌دهد که پس از برخاستن از فرودگاه شیراز و به هنگام اوج‌گیری هشدارهای درجه حرارت زیاد و افت فشار سیستم هیدرولیک برای خلبان برای مدت کوتاهی ظاهر شده که خلبان به پرواز ادامه داده و پس از ادامه در ارتفاع کروز ۳۲ هزار پایی، به طور کلی سیستم هیدرولیک سمت راست از دست رفته است.سازمان هواپیمایی کشوری گزارش این سانحه را به ایکائو (سازمان جهانی هوانوردی) و کشور سازنده هواپیما اعلام کرده است.

نظارت جدی پلیس امنیت اقتصادی بر بازار

گروه حوادث/ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از نظارت جدی این پلیس بر بازار و همچنین برخورد با محتکران کالاهای اساسی خبر داد.
سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی درباره ورود پلیس امنیت اقتصادی به موضوع گرانی و احتکار اقلام، گفت: در مورد برخورد با گرانفروشی و احتکار کالا، گشت مشترک میان پلیس با تعزیرات و همچنین گشت‌های پلیس امنیت اقتصادی از انبارها و واحدهای صنفی بازید می‌کنند. علاوه‌ بر آن پیگیر اخبار کسب شده از سوی مردم و دیگر سازمان‌ها نیز هستیم. در همین طرح اخیر پلیس امنیت اقتصادی، ۲۸۰ تن کالای اساسی شامل برنج، آرد، شکر و... از سوی مأموران پلیس امنیت اقتصادی کشف و ضبط شد. ارزش ریالی این کالاها بیش از ۶۸ میلیارد تومان برآورد شده بود.همچنین در یکی از این پرونده‌ها افراد سودجویی اقدام به دریافت آرد یارانه‌ای به قیمت ۳۵ هزار تومان کرده و آن را به قیمت ۳۵۰ هزار تومان به فروش رسانده بودند که دستگیر شدند. یا حدود ۲۰۰ تن برنج در عملیاتی دیگر کشف شد که در آن افراد سودجو اقدام به ترکیب برنج ایرانی و پاکستانی با یکدیگر کرده و آن را به قیمت برنج ایرانی به فروش می‌رساندند.

سرقت مسلحانه از زنان مسافر

گروه حوادث/ سارق مسلح که در پوشش مسافرکش اقدام به سرقت طلا از بانوان می‌کرد، شناسایی و بازداشت شد. سرهنگ روح الله یاری‌زاده، فرمانده انتظامی شوش گفت: با اعلام گزارشی مبنی بر وقوع یک فقره سرقت مسلحانه طلا‌ از یک زن در شهرستان شوش در پوشش مسافرکش، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
وی به شناسایی هویت یک سارق با تلاش مأموران پاسگاه انتظامی شهید نادری شوش اشاره کرد و افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی موفق شدند وی را دستگیر کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7903/19/612227/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها