دیگه چه خبر؟


تأخیر عربستان در صدور ویزای عوامل حج ایران

 خبر اول اینکه، سازمان حج و زیارت اعلام کرد عربستان هنوز ویزای عوامل ایرانی را برای پیگیری امور حج صادر نکرده، ‌ این درحالی است که حدود یک ماه دیگر تا آغاز اعزام حجاج ایرانی زمان باقی مانده است.
به گفته سیدصادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت «سال‌های قبل عربستان از سه ماه قبل کشورها را دعوت می‌کرد و نمایندگان آن کشورها برای رزرو و تهیه خدماتی مثل هتل، پرواز، آشپزخانه و حمل‌ونقل شهری اقدام می‌کردند. الان حدود ۳۰ روز تا اعزام فرصت داریم، اما به‌خاطر تعطیلی در عربستان ویزای عوامل ما هنوز صادر نشده است.» حالا با پایان تعطیلات عید فطر در عربستان همچنان از ویزای عوامل حج ایران خبری نیست. از همین رو، حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه و حج خواستار پیگیری مکاتبات انجام شده با وزارت حج این کشور توسط رئیس سازمان حج و زیارت شد و گفت: فرصت باقی مانده نباید بیش از این از دست برود، برخی از مسائل قابل حل است و قبل از اعزام زائران باید به نتیجه برسد.

تجمع خانواده‌های قربانیان ترور مقابل سفارت سوئد

 خبر دیگر اینکه، خانواده‌های قربانیان ترور در اعتراض به محاکمه حمید نوری در سوئد مقابل سفارتخانه این کشور در تهران تجمع کردند. به گزارش تسنیم، در این تجمع که با همراهی تشکل‌های دانشجویی برگزار شد، شرکت‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین «استکهلم پایتخت تروریست‌ها»، «شاکیان در دستگاه قضایی سوئد، داعشی‌های دهه 60»، «آیا عدد 17 هزار ترور به گوشتان نخورده؟»، «سوئد بهشت تروریست‌ها، از داعش تا منافقین»، اعتراض خود را نسبت به محاکمه حمید نوری، شهروند ایرانی بازداشت‌شده در سوئد اعلام کردند. حمید نوری در تاریخ 9 نوامبر 2019 با تبانی نظام قضائی سوئد و گروهک تروریستی منافقین دستگیر شد و تاکنون چندین جلسه دادگاه به ‌اتهامات ساختگی برای وی در این کشور برگزار شده است.

انفعال بایدن در صحنه جرم ترامپ در قبال ایران

 دست آخر اینکه، یک پایگاه تحلیلی امریکایی در گزارشی با انتقاد از رویکرد دولت جو بایدن در قبال احیای توافق هسته‌ای، سیاست‌های آن را تاکنون برای شکستن بن‌بست حل‌وفصل مسأله هسته‌ای ایران و خاتمه بخشیدن به رویکرد «فشار حداکثری» دولت دونالد ترامپ در قبال ایران، ناکارآمد دانست. در این گزارش مطرح شد: وضعیت امور برای رئیس‌جمهور که در کارزار انتخاباتی‌اش وعده احیای پایبندی امریکا و ایران به توافق هسته‌ای را داده و از کاهش تأثیر تحریم‌ها روی مردم عادی ایران در دوران درگیری با بیماری همه‌گیر کرونا حمایت کرده بود، ناامیدکننده است
این پایگاه تحلیلی امریکایی با اشاره به اینکه شکستن بن‌بست هسته‌ای از زمان ابتدای دولت بایدن سخت‌تر شده است، نوشت: در حالی که بایدن تحریم‌ها را حفظ کرده، برنامه هسته‌ای ایران به‌طور پیوسته به سطوح جدیدی رسیده است. در بخش پایانی این گزارش آمده است: ترامپ آتش‌افروزی بود که سعی کرد توافق هسته‌ای را به آتش بکشاند اما بایدن به جای خاموش کردن آتش، مردد در صحنه جرم باقی مانده است. این پایگاه در نهایت اذعان کرد: توافقی خوب روی میز است، البته اگر بایدن جرأت نجات دادن آن را داشته باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7903/5/612261/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها