اخبــــار


در جلسه شورای عالی قوه قضائیه مطرح شد
دستور اژه‌ای برای مساعدت قضایی معلمان و کارگران پرونده‌دار

رئیس قوه قضائیه از مسئولان ذیربط قضایی خواست چنانچه طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر برای افرادی از دو قشر زحمتکش معلمان و کارگران در اثر غفلت آنها، پرونده قضایی تشکیل شده، نهایت مساعدت را به عمل آورند و در مقابل، چنانچه عناصری وابسته به بیگانه در صفوف معلمان و کارگران رخنه کرده‌اند و برای ضربه زدن و ایجاد آشوب و اخلال در نظم و امنیت مردم برنامه دارند، اقدامات قانونی مقتضی را در قبال آنها به عمل آورند. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در جلسه دیروز شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به جایگاه ارزشمند دو قشر معلم و کارگر در جامعه عنوان کرد: باید در جهت رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران عزیز و محترم تلاش همه جانبه کنیم؛ در عین حال باید توجه کنیم که شیاطین در صف دلسوزان فعال در دو قشر زحمتکش معلم و کارگر رخنه نکنند چرا که رخنه آنها نه تنها به حل مشکلات معلمان و کارگران نمی‌انجامد بلکه مشکلات آنها را پیچیده‌تر می‌کند.

برخورد با صادرکنندگان قرار بازداشت طولانی
اژه‌ای در ادامه این نشست با اشاره به قرارهای غیرمتناسبی که بعضاً از سوی برخی دادیاران و بازپرس‌ها صادر می‌شود و زمینه بازداشت‌های طولانی مدت متهمان را فراهم می‌کند، تصریح کرد: دادستان انتظامی قضات نظارت بیشتری بر قرارهای صادره از ناحیه بازپرس‌ها و دادیارها داشته باشد؛ پس از توصیه باید با آن دسته از مسئولان قضایی که قرارهای غیرمتناسب صادر می‌کنند و موجبات بازداشت طولانی مدت متهمان را فراهم می‌کنند، برخورد کرد و صرف توصیه کفایت نمی‌کند.
رئیس دستگاه قضا همچنین با اشاره به ضرورت افزایش بهره‌گیری و تجویز بیشتر پابند الکترونیکی برای محکومان واجد شرایط به رئیس سازمان زندان‌ها دستور داد در اسرع‌ وقت اشکالات و موانعی را که باعث عدم توسعه هر چه بیشتر تجویز پابند الکترونیک در قبال محکومان و زندانیان واجد شرایط می‌شود جمع‌بندی و اعلام کند تا در راستای زدودن این موانع و اشکالات اقدامات مقتضی صورت گیرد. اژه‌ای با اشاره به اقدامات و تدابیر دولت در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی کشور از جمله تلاش برای اصلاح ساختار بودجه، رفع اشکالات نظام بانکی و اهتمام به تقویت تولید داخلی، گفت: معیشت و سفره مردم جزو اولویت‌دارترین موضوعات مدنظر دولت است و دستگاه قضایی نیز در این مهم با تمام توان به دولت کمک خواهد کرد. «مدیریت ارز» و «کنترل بازار» دو موضوع مهمی بود که رئیس قوه قضائیه در راستای کمک به دولت جهت بهبود وضعیت معیشتی مردم روی آنها تأکید کرد.

اولین جلسه کمیته سیاسی مشترک ایران و قطر برگزار می‌شود

اولین جلسه کمیته سیاسی مشترک بین ایران و قطر به ریاست معاون سیاسی وزارت امور خارجه در تهران برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، حمیدرضا دهقانی پوده، سفیر ایران در قطر با اشاره به سفر آتی هیأتی از قطر به تهران، در توئیتی نوشت: پس از امضای موافقتنامه همکاری‌های سیاسی مشترک بین وزارت امور خارجه دو کشور ایران و قطر در سفر اخیر رئیس جمهور به دوحه، فردا {امروز سه‌شنبه} اولین جلسه کمیته سیاسی مشترک به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و احمد حسن الحمادی دبیرکل وزارت خارجه قطر در تهران برگزار می‌شود.

ایروان میزبان هفدهمین اجلاس  کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اعلام اینکه این وزارت با قوت موضوع برگزاری کمیسیون‌های مشترک اقتصادی با کشورهای هدف را دنبال می‌کند، گفت: هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی با ارمنستان در روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت در شهر ایروان برگزار می‌شود.  به گزارش ایرنا، مهدی صفری با تأکید بر لزوم تلاش طرفین برای اجرای توافقات و تفاهمات این نشست، سهم ایران از بازار پنج میلیارد دلاری ارمنستان را ناچیز بر شمرد.  در این کمیسیون مقرر است  در حوزه‌های مختلفی همچون تجارت و تهاتر، سرمایه‌گذاری، ترانزیت و حمل و نقل، برق و انرژی، نفت و گاز، گمرک، بانکی و مالی، استاندارد، گردشگری، بهداشت و موارد مهم دیگری به بحث و تبادل پرداخته شود. شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دوکشور در تیرماه ۱۳۹۸ در تهران برگزار شده بود.

دری نجف‌آبادی:
دولت برای واردات خودرو نیاز به مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام ندارد

 قربانعلی دری نجف‌آبادی روز گذشته در گفت‌و‌گو با ایرنا، اظهار داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام با واردات خودرو مخالفتی ندارد، چرا که این مهم جزو اختیارات دولت است و نیاز به قانونگذاری ندارد و اگر این مهم به قانون تبدیل شود دیگر قابل تغییر نیست.وی گفت: رؤسای قوای سه‌گانه سال‌های قبل بنا به دلایل مختلف واردات خودرو را منع کردند که زمان آن در اواخر اردیبهشت‌ماه جاری به پایان می‌رسد و دولت باید برای واردات یا عدم واردات خودرو تصمیم‌گیری کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: منزلت ملت ما هم بسیار بیشتر از آن است که هم پولشان را بگیریم و هم با خودروهای بی‌کیفیت جانشان را به خطر بیندازیم، بنابراین همه وظیفه دارند یک‌بار برای همیشه به این مشکل رسیدگی کنند و با تولید خودروهای با کیفیت هم سلامت و شأن و منزلت هموطنان حفظ شود و هم زمینه صادرات خودروی ایرانی به تمام جهان فراهم شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7903/2/612276/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها