مجلس در کنار دولت برای مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها

حمایت قاطع مجلس از عمل به قانون و اعتمادسازی رئیس جمهور


گروه سیاسی/ هرچند اصلاح نظام اقتصادی و یارانه‌ها، مصوبه مجلس و الزامی قانونی دولت است، اما شواهد نشان می‌‌دهد رویکرد مجلس در اجرای این طرح، فراتر از یک رابطه قانونی صرف بوده و نمایندگان در اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از دولت حمایت می‌‌کنند.
این حمایت، بویژه پس از گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس جمهور و مردم، با بسامد بیشتری تکرار شد.
چراکه به باور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نه تنها عزم دولت برای انجام این اصلاح ضروری نشان دهنده شجاعت دولت است، بلکه رئیس جمهور نیز در این گفت‌وگو، ضمن تشریح جزئیات طرح با مردم، امید و آرامش آنان را تقویت کرد.
 گفت‌وگوی رئیس جمهور امیدآفرین بود
حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مردم انتظار داشتند خود آقای رئیسی با آنان صحبت کند که در نهایت این گفت‌وگوی رئیس‌ جمهور با مردم امید آفرین بود، به «ایرنا» گفت: آقای رئیسی طوری این برنامه را با جدیت پیش برد که به گفته خودش حتی حاضر است در این راه آبرویش را از دست دهد؛ البته خدا محبوبیت کسی که می‌خواهد آبرویش در راه مردم برود را بیشتر و آبروی او را هم حفظ می‌کند. وی تصمیم رئیس‌ جمهور در اجرای سیاست توزیع عادلانه یارانه را شجاعانه دانست و با بیان اینکه نمایندگان مردم در خانه ملت از این شجاعت دولت در توزیع عادلانه یارانه‌ها حمایت می‌کنند، از دولت خواست نسبت به اجرای بند قانونی ایجاد فرصت برای ثبت نام جاماندگان دریافت یارانه نیز  اهتمام داشته باشد تا نگرانی نیز در این حوزه نداشته باشیم.
بهبود معیشت مطالبه مردم بود
محمود عباس زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز ساماندهی اقتصاد و بهبود وضعیت معیشتی را مطالبه مردم دانست و با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها و نهادها باید دولت را در اجرای طرح‌هایی که برای رفاه مردم و توسعه عدالت اجتماعی و اقتصادی دارد، یاری دهند، گفت: گفت‌وگوی صادقانه و صریح رئیس جمهور با مردم در آرامش‌بخشی به جامعه مؤثر است چراکه رئیس جمهور مستقیماً با رأی ملت انتخاب می‌شود و بدون تردید گفت‌وگوی مستقیم او با مردم در جلب مشارکت آنها برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های دولت و رفع مسائل و افزایش آستانه تحمل اقشار اجتماعی اثربخشی سازنده‌ای به همراه دارد.
وی با بیان اینکه اقدام دولت در اصلاح نظام یارانه‌ها به اصلاح نظام اقتصادی و گسترش عدالت در جامعه کمک می‌کند، تصریح کرد:  مجلس هم با حمایت کامل از اقدامات دولت، به مسئولان اجرایی قدرت مانور داده تا در اصلاح نظام یارانه‌ها با شجاعت و عزم و اراده راسخ عمل کنند.
مجلس کنار دولت است
سید سلمان ذاکر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، اصلاح اقتصادی را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و با بیان اینکه این امر نیاز به اراده جدی دولت و مجلس دارد، اظهار کرد: دولت امروز قصد اصلاح ساختار اقتصادی کشور را دارد. باید سه قوه برای این اصلاح ساختاری در کنار هم قرار گیرند. وی ادامه داد: مجلس برای این اصلاح بزرگ اقتصادی در کنار دولت است و از دولت حمایت می‌کند. باید به دولت کمک کنیم تا از مرحله تحول به مرحله تثبیت اقتصادی برسد. دولت برای این مهم به حمایت مجلس نیاز دارد.
نماینده مردم نجف آباد در مجلس هم اجرای این طرح را را زمینه تحقق عدالت در توزیع یارانه دانست. ابوالفضل ابوترابی صحبت‌های رئیس ‌جمهور را صادقانه و آرامش‌بخش خواند و گفت: رئیس‌ جمهور جزئیات برنامه دولت برای اصلاح اقتصادی را تبیین کرد. به نظر می‌رسد کار کارشناسی و دقیق برای عدالت در توزیع یارانه‌ها انجام شده است. وی بر لزوم حمایت مجلس از دولت در اجرای اصلاحات ساختاری اقتصادی تأکید کرد.
صحبت‌های رئیس جمهور موجب اعتماد جامعه شد
محمدصـــــالح جــــوکار،  رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس نیز با بیان اینکه صحبت‌های رئیس جمهور و واریز یارانه به حساب مردم، موجب اعتماد جامعه به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها شد، افزود: اقدام دولت آیت‌الله رئیسی در شفاف‌سازی یارانه‌ها قابل حمایت و قابل تقدیر است و مجلس شورای اسلامی از انجام این اقدام از سوی دولت حمایت می‌کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7904/2/612324/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها