«ایران» از معاملات بازار سهام گزارش می‌‌دهد

دیروز صنایع غذایی انتخاب اول سهامداران بود


کاهش خفیف شاخص کل در روزی که گروه غذایی و زراعت یکسره سبز پوش بودند

گروه اقتصادی - شروع معاملات سهام در روز سه‌شنبه 20 اردیبهشت ماه 1401، با افزایش عرضه‌ها بخصوص در سهام شرکت‌های فلزی و  خودرویی همراه بود به‌طوری که در 10 دقیقه ابتدایی، در مقابل 440 نمادی که با اختلاف منفی قیمت روبه‌رو شده بودند، تنها 175 نماد رشد قیمت داشتند اما فشار عرضه‌ها دوامی نداشت و با ورود تقاضاکنندگان از جناح گروه‌های غذایی، کشت و صنعت و حمل و نقل به همراه تعادل نسبی در محصولات شیمیایی و محصولات دارویی، بر تعداد نمادهایی که افزایش قیمت داشتند افزوده شد تا در نهایت 427 نماد با افزایش و 188 نماد با کاهش  قیمت به کار خود پایان دهند.
در این روز شاخص کل بورس کاهش خفیفی داشت و تنها با  565 واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و 539 هزار واحد ایستاد. همچنین  شاخص کل هموزن با 2076 واحد افزایش و شاخص کل فرابورس با 5 واحد کاهش به کار خود پایان دادند.
در جریان معاملات روز سه‌شنبه گرچه حقیقی‌ها درحدود 85 میلیارد تومان را از مجموع بازار خارج کردند اما روند خروج پول توسط این طیف از فعالین بازار با کاهش قابل‌توجهی روبه‌رو شد.  در این روز بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های کشت و صنعت،محصولات غذایی و بانک‌ها تعلق گرفت و حقوقی‌ها درگروه‌های فلزات اساسی، صندوق‌های قابل معامله و فرآورده‌های نفتی بیشترین تقاضا را به خود اختصاص دادند.
 کاهش ارزش معاملات خرد
روز سه شنبه ارزش معاملات خرد با کاهش 18 درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل به حدود 5 هزار و 740 میلیارد تومان رسید. آمارها نشان می‌‌دهد روند معاملات خرد از اواسط بهمن‌ماه سال گذشته درحال افزایش بوده که نشان‌دهنده افزایش نسبی استقبال سهامداران خرد از بازار است. این روند در هفته جاری و در پی نزدیک شدن شاخص کل به نقطه مقاومتی جدید خود تا حدودی کاهش یافت .
خروج حقیقی‌ها از صندوق‌های درآمد ثابت
دیروز صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت برای پنجمین روز متوالی با خروج پول حقیقی روبه‌رو شدند.
در جریان معاملات سه‌شنبه 51 میلیارد تومان دیگر از این صندوق‌ها خارج شد تا مبلغ خروج پول حقیقی در مجموع هفته به 641 میلیارد تومان برسد.  آمار‌ها نشان می‌‌دهد خروج پول حقیقی از صندوق‌های با درآمد ثابت در پی رشد قیمت سهام وافزایش بازدهی در سایر بازارهای موازی؛ از اواسط بهمن‌ماه سال گذشته شدت گرفته و مبلغ کل خروج پول حقیقی در این بازه زمانی به 3 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7904/10/612344/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها