اخبار



آغاز عملیات اجرایی یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در کل استان‌ها آغاز و برای ساخت ۲ میلیون و400  واحد زمین آماده شده است. رستم قاسمی گفت: برخی از پروژه‌های اقدام ملی پیشرفت ۸ الی ۹ درصدی داشته که این پروژه‌ها با نهضت ملی ادغام شد.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در کل استان‌ها آغاز شده است و برای ساخت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد زمین آماده شده است. وی افزود: برنامه ما این است تا شهریور ماه عملیات اجرایی ۲ میلیون واحد را شروع کنیم.وزیر راه و شهرسازی درباره اقدامات این وزارتخانه برای کاهش اجاره‌بها گفت: اگرچه صنوف و بنگاه‌های املاک زیر مجموعه وزارت صمت هستند و با همکاری وزارت صمت به ستاد تنظیم بازار بسته پیشنهادی پرداخت ودیعه مسکن، تعیین سقف اجاره بها و ورود بنگاه‌های مسکن به سامانه زمین و مسکن ارائه کردیم. قاسمی در رابطه با زمان ثبت‌نام مستأجران برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن گفت: در طی ۲ سال گذشته تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شد و بزودی نیز زمان ثبت‌نام تسهیلات ودیعه را در سایت زمین و مسکن اعلام می‌کنیم. وی درباره قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت افزود: بر اساس این طرح به تعدادی از افراد معرفی شده زمین با سند تعلق گرفت و هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کردند.

 
مذاکره با روسیه برای تأمین لکوموتیو مورد نیاز کشور

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از مذاکرات با مقامات حمل‌و‌نقلی روسیه خبر داد و گفت: ‌تکمیل راه‌آهن رشت- آستارا، اصلاح و برقی‌سازی خط ریلی اینچه برون - گرمسار و تأمین بخشی از لکوموتیو مورد نیاز کشور از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو با مقامات روسیه بود. میعاد صالحی با اشاره به تفاهمات حاصل شده با روسیه در زمینه ناوگان، گفت: این تفاهمات پیشرفت و توسعه مشهود کریدور شمال- جنوب را در پی خواهد داشت.صالحی، تکمیل راه‌آهن رشت- آستارا، اصلاح و برقی‌سازی خط ریلی اینچه برون - گرمسار و تأمین بخشی از لکوموتیو مورد نیاز کشور را از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو در این سفر اعلام کرد. مدیرعامل شرکت راه‌آهن تأکید کرد: با افزایش تنش روسیه و غرب و کاهش مبادلات فی‌مابین، حجم تجارت روسیه با کشورهای آسیایی و آفریقایی افزایش می‌یابد.وی افزود: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی ایران که اصطلاحاً چهارراه تجارت جهانی است و نیز تنش‌های رو به افزایش روسیه با اروپا و امریکا، شاهد افزایش تمایل مقامات این کشور به گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در حوزه ترانزیت هستیم.


توسعه حمل‌ونقل دریایی با پرداخت وام بدون بهره‌ به بخش خصوصی

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از پرداخت وام بدون بهره به بخش خصوصی برای توسعه حمل‌ونقل دریایی خبر داد.
مجید علی‌نازی اظهار کرد: پس از سال‌ها توانستیم با مشارکت بخش خصوصی در بخش حمل‌ونقل مسافری و باری جزیره خارگ، لندینگ کرافت آماده و خط جدید کشتیرانی بوشهر به خارگ را راه‌اندازی کنیم.
وی افزود: 90 درصد تخفیف تعرفه‌ای با نگاه ویژه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته و در خصوص حمل‌ونقل بار و مسافر این آمادگی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی وجود دارد که تسهیلات بدون بهره و کمک‌های لازم را به بخش خصوصی ارائه کند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نگاه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی به پشتیبانی از برگزاری جام جهانی 2022 فوتبال در قطر، گفت: در این خصوص فعالیت‌ها به‌صورت شبانه روزی در حال انجام است تا بتوانیم زیرساخت‌های مسافری لازم را قبل از شروع جام جهانی آماده کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7904/11/612349/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها