۸ هزار میلیارد ریال برای خرید قطعات و تجهیزات مترو تهران اختصاص می‌یابد


مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از انعقاد قرارداد ۸ هزار میلیارد ریالی با بانک شهر و شرکت سرمایه‌گذاری شهر آتیه برای خرید قطعات و تجهیزات ناوگان مترو خبر داد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، مهدی شایسته اصل گفت: قرارداد خرید قطعات و تجهیزات، باتوجه‌ به نیازهای مترو تهران در خصوص تجهیز ناوگان بخصوص در حوزه قطعات و تجهیزات راهبردی و اضطراری و رفع مسأله خالی بودن انبارها که به این دوره مدیریتی منتقل شده بود، به دستور شهردار تهران و حمایت شورای اسلامی شهر تهران منعقد شد.
وی افزود: درحال حاضر این قرارداد جاری شده و مراحل ثبت سفارش درحال طی شدن است. قطعات به‌ مرور زمان بر اساس نوع قطعه و زمان مورد نیاز برای ساخت و خرید، تأمین می‌شوند که این موضوع منجر به اورهال و نوسازی ناوگان خواهد شد.
اقدامات اصلاحی بهبود خدمات
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: برای نگهداری مناسب و اصولی از ناوگان‌ مترو باید سالانه حدود ۱۰ درصد ارزش ناوگان برای تعمیر و نگهداری هزینه شود و این میزان برای ابنیه حداقل ۲ درصد ارزش دارایی‌ها برآورد می‌شود؛ اما متأسفانه در سنوات گذشته کمترین توجه به ابنیه ایستگاه‌ها و نگهداری ناوگان شده و این غفلت از تعمیر و نگهداری، باعث فرسودگی قطارها و افت ابنیه به‌ویژه ایستگاه‌های پرتردد شده است.
به گزارش مترو تهران و حومه، مهدی شایسته اصل با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری، برنامه‌ریزی خوبی برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها در دستور کار شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه قرار گرفته است، افزود: با وجود تمامی مشکلات و کاستی‌ها، با همراهی همکاران خدوم مترو در ماه‌های گذشته توانستیم نسبت به اصلاح و رفع برخی از این موارد، اقدامات مناسبی را انجام دهیم و در کنار توجه به اورهال قطارها، انجام تعمیرات زیربنایی با محوریت ابنیه، تأسیسات و مخابرات را مد نظر قرار دهیم تا در یک دوره زمانی، جان دوباره‌ای به ایستگاه‌های مترو بخشیده شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7904/13/612355/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها