اخبار


رئیس پلیس آگاهی کشور:
 90 درصد جرایم جنایی در کشور  کشف می‌شود

گروه حوادث/ پلیس آگاهی کشور برای حل  پرونده‌های معوقه از کارآگاهان بازنشسته استفاده خواهد کرد.
سردار «محمد قنبری»، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این باره گفت: پلیس آگاهی در سال گذشته موفق شد با استفاده از ظرفیت‌های علمی، آزمایشگاهی، اطلاعاتی، فنی و استفاده از تجارب تخصصی کارآگاهان، بیش از 90 درصد جرایم جنایی به وقوع پیوسته در کشور را کشف کند. امسال نیز برنامه‌های متعددی از جمله کاهش فاصله کشف تا وقوع جرایم، تمرکز بر جغرافیای وقوع جرم، استفاده از ظرفیت کارآگاهان بازنشسته در کشف جرائم و حل پرونده‌های معوقه و گسترش فعالیت گشت‌های آشکار پلیس آگاهی به منظور برخورد جدی و قاطع با مجرمانی که به‌صورت علنی مرتکب جرم می‌شوند در دستور کار قرار گرفته است.
سردار قنبری سپس همکاری و تعامل با پلیس بین‌الملل به منظور جلوگیری از فرار متهمان، شناسایی و دستگیری مجرمان متواری در خارج از کشور را یکی دیگر از برنامه‌های پلیس آگاهی در سال‌جاری عنوان کرد و افزود: در همین راستا، جلسات کارشناسی برگزار و زمینه انجام این کار فراهم شده است. این مقام ارشد انتظامی در پایان افزایش بیش از 5 درصدی کشف مجموع سرقت‌ها و کاهش 3 درصدی زمینه‌های وقوع جرایم جعل و کلاهبرداری را در سال گذشته قابل تقدیر و نتیجه طرح‌ریزی دقیق و هدایت ستادی رده‌های عملیاتی پلیس آگاهی دانست و بر ضرورت ادامه این روند تا پایان سال تأکید کرد.

10 مصدوم در واژگونی اتوبوس

گروه حوادث/ واژگونی یک دستگاه اتوبوس در اتوبان ساوه ـ همدان منجر به مصدوم شدن 10 مسافر شد.
بهرام صیدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ساوه گفت: صبح دیروز گزارشی مبنی بر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در اتوبان ساوه ـ همدان (مسیر برگشت از سمت همدان به تهران)، نرسیده به پل نوبران دریافت شد و بلافاصله 5 کد عملیاتی به محل وقوع حادثه اعزام شدند.
وی ادامه داد: بر اساس مشاهدات اولیه دلیل بروز این حادثه برخورد اتوبوس با یک دستگاه خودروی شاسی بلند اعلام شد و در مجموع ۱۰ نفر از سرنشینان هر دو وسیله نقلیه مصدوم شدند. نیروهای هلال احمر پایگاه «تجرک» با حضور در صحنه حادثه اقدام به رهاسازی سرنشینان گرفتار شده در خودروی شاسی بلند کردند. اما 10 نفر از مسافران و سرنشینان مصدوم شده بودند که توسط نیروهای اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

فوت پاکبان در سانحه رانندگی

گروه حوادث/ پاکبان اصفهانی که با موتورسیکلت قصد رفتن به محل کارش را داشت پس از برخورد با یک خودروی سواری جان باخت.
به گزارش ایلنا، یکی از کارگران پیمانکاری واحد خدماتی منطقه ۹ شهرداری اصفهان به نام علی گودرزی حوالی ساعت۵:۳۰ صبح روز یکشنبه بر اثر برخورد با یک خودروی سواری جان خود را از دست داد.
رامین میرعسگری رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان طی پیامی، اعلام کرد: مرگ این پاکبان حین انجام کار رخ نداده بلکه در مسیر تردد از محل سکونت به محل کار، همانند سایر شهروندان که در شهر در حال تردد هستند دچار حادثه شده و این حادثه شغلی محسوب نمی‌شود.

نقشه مأموران قلابی برای سرقت از زائران در قم

گروه حوادث/اعضای یک باند خانوادگی که با معرفی خود به‌عنوان مأمور در اطراف حرم حضرت معصومه(س) از مسافران خارجی و اتباع بیگانه سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.
به گزارش روابط عمومی دادگستری کل قم، حجت‌الاسلام حسن غریب، دادستان عمومی و انقلاب قم از دستگیری دو گروه از سارقان با پوشش مأموران انتظامی خبر داد و گفت: این متهمان غیربومی که خود به‌عنوان مسافر وارد قم شده‌اند، سوار بر خودروهایی با پلاک‌های سرقتی، طعمه‌های خود را در اطراف حرم و هتل‌ها از میان مسافران خارجی به دام می‌انداختند و با معرفی خود به نام مأمور انتظامی، از آنها مدارک شناسایی می‌خواستند و پس از پرسیدن چند سؤال، پول‌ها و گوشی آنها را با تهدید سلاح سرد چاقو برداشته و بسرعت متواری می‌شدند.
غریب با بیان اینکه سارقان با اقدام‌های فنی پلیس آگاهی و پیگیری و دستورهای قضایی شعبه ۲۲ دادیاری قم شناسایی و دستگیر شده‌اند، تصریح کرد: این مأموران قلابی، به‌صورت خانوادگی به همراه دو زن اقدام به سرقت می‌کردند و در سرقت‌های خود با خودروی شخصی و بدون مدارک شناسایی، مردم را متوقف می‌کردند و حتی برای نشان دادن بیسیم خود، از یک بسته بیسکویت و یک مداد با نوار چسب و پاکت مشکی استفاده کرده و مردم را فریب می‌دادند.
این مقام قضایی با هشدار به شهروندان و مسافران برای هوشیاری بیشتر و اعتماد نکردن بی‌اساس و شتاب‌زده به افراد بدون اطمینان از هویت واقعی آنها بیان داشت: در برخورد با موارد مشکوک، توجه به نوع خودرو، پوشش مأموران و ارائه کارت شناسایی ضابطان ضرورت دارد.

غرق شدن زن جوان در ساحل کیش

گروه حوادث/ زن جوان هنگام شنا در ساحل کشتی یونانی جزیره کیش غرق شد. سهراب رضایی رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی جزیره کیش در تشریح این خبر گفت: ساعت هشت و ۴۵ دقیقه صبح روز سه‌شنبه با اعلام یک مورد غرق شدگی در ساحل کشتی یونانی این جزیره عوامل آتش‌نشانی به محل اعزام شدند. آتش‌نشانان پس از حضور در محل و جست‌وجو جسد یک زن ۳۸ ساله را از آب بیرون کشیدند.
شرکت عمران، آب و خدمات این جزیره در قالب پیام‌های متعددی در سطح شهر و فضای مجازی در خصوص خطرات شنا در سواحل به‌ویژه هنگام وزش باد هشدارهایی را اعلام کرده است.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7904/19/612377/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها