فرهاد و شیرینی عشق به هوادار


مهدی ملکی
دبیرگروه ورزشی
مجیدی شادی‌اش از برد لحظات آخری مقابل شهرخودرو را با شهاب مرتضوی تقسیم کرد. فرهاد به وعده‌اش عمل کرد و این هوادار مبتلا به ‎سندروم‌ داون را با خود به نشست خبری برد. این هوادار چند روز پیش در تمرینات استقلال حضور یافته و مجیدی به او گفته بود که در صورت برد تیمش، او را هم به نشست خبری می‌‌برد. فرهاد نه تنها به قولش عمل کرد بلکه در اقدامی جالب از این هوادارِ دوست‌داشتنی خواست یک دقیقه صحبت کند. مرتضوی هم در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «از بازی استقلال راضی‌ام. کلاً استقلال خوب بازی می‌‌کند...»
در روزهایی که دیدن تصاویر تلخ شامل جنگ، زورگیری، فقر و... به موضوعی عادی و تکراری تبدیل شده، تصاویر زیبا که کمیاب شده‌اند ارزشی دوچندان پیدا می‌کنند. در سالن نشست خبری سرمربیان که معمولاً جملاتی جنجالی و پر از کنایه و بعضاً توهین‌آمیز نسبت به رقبا و حریفان می‌شنویم، فرهاد مجیدی نشان داد که می‌توان چیزی جز این از مربیان دید و هنر شاد کردن دل یک هوادار مبتلا به سندروم داون را دارد. این اقدام سرمربی استقلال پس از دیدار تیمش مقابل شهرخودرو و البته مواردی شبیه به این، بخشی از زیبایی‌های فوتبال است که به گفته محمد مایلی‌کهن و خیلی‌های دیگر، ما بلد نیستیم از آن استفاده کنیم و بهره ببریم.
از سویی نکته مهم اینکه بارها کارشناسان و جامعه‌شناسان تأکید کرده‌اند تقلیل فوتبال به یک بازی صرف که در نهایت یک جام فلزی به یک تیم بدهند، ظلم به این ورزش پرطرفدار و جذاب است؛ ورزشی که ابعاد مهم و نفوذ زیادی در جوامع دارد و می‌‌تواند در کنار ورزش و تفریح، کارکردهای اجتماعی هم داشته باشد. در واقع اگر چیزی جز این باشد و از آن مهم‌تر فرد یا گروهی با سوءاستفاده از عواطف و احساسات مردم سعی در تولید نفرت میان هواداران پرشمار آن کنند، نگرش و رویکردی دارند که مختص افراد مغرض و کوته‌بین است. فرهاد مجیدی تاکنون بارها به هواداران ویژه‌ای که جامعه کمتر آنها را می‌‌بیند و اعتنا می‌‌کند، توجه کرده است. از آن رو که متأسفانه خیلی‌ها به تماشای سلاخی یکدیگر بخصوص چهره‌ها در شبکه‌های اجتماعی عادت کرده‌اند، نوشتن و برجسته کردن کارها و اقدامات زیبا به یک وظیفه برای رسانه‌ها تبدیل شده است. در چنین شرایطی می‌‌توان این کنش جذاب و قابل توجه از سوی فرهاد مجیدی را درخور جامعه‌ای دانست که بیش از همیشه نیازمند محبت و احترام است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7904/20/612383/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها