تاریخ‌های پیشنهادی هیأت اجرایی برای مجمع انتخاباتی

دو راه پیش روی کمیته ملی المپیک


مهری رنجبر/ هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک، یک هفته بعداز تعویق بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو، دو تاریخ پیشنهادی را برای برگزاری انتخابات در مجمع فوق‌العاده کمیته به رأی می‌گذارد.مجمع عمومی کمیته ملی المپیک 17 اسفند ماه رأی به برگزاری انتخابات بعداز بازی‌های آسیایی هانگژو داد. اما 6 روز پیش، بعداز تعویق بازی‌های آسیایی با رأی هیأت اجرایی شورای المپیک برنامه‌های کمیته ملی المپیک به‌هم ریخت. همان موقع اولین نکته‌ای که به ذهن همه رسید تغییر تاریخ انتخابات بود که اعضای مجمع عمومی برای بعداز بازی‌های آسیایی گذاشته بود. اتفاقی که حتی مسئولان کمیته ملی المپیک هم قبلاً گفته بودند احتمالاً زودتر و بعد از بازی‌های کشورهای اسلامی برگزارمی شود. هرچند همه این اتفاقات حدس و گمان بود و هیأت اجرایی باید در جلسه فوق‌العاده تصمیم می‌گرفت. اگر چه کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک صبح دوشنبه گفته بود جلسه فوق‌العاده یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود، اما تنها چند ساعت بعد، دیروز را زمان جلسه فوق‌العاده هیأت اجرایی اعلام کرد در جلسه‌ای درباره انتخابات کمیته ملی المپیک تصمیم می‌گیرد. جلسه فوق‌العاده دیروز با حضور اعضا و سید رضا صالحی امیری برگزار شد که نتیجه‌اش دو پیشنهاد برای مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک بود. پیشنهاد اول شروع فرایند برگزاری مجمع از اول خردادماه و 45 روز بعد برگزاری مجمع انتخابات بود و دوم شروع برگزاری از 15 تیرماه و برگزاری مجمع بعد از بازی‌های کشورهای اسلامی یعنی 30 مردادماه است.
البته قرار است مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک 3 خردادماه با بررسی دو پیشنهاد، بهترین تصمیم را بگیرد. کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک بعداز جلسه می‌گوید: «همه اعضای هیأت اجرایی به برگزاری انتخابات در اولین فرصت معتقد بودند اما چون تصمیم تعویق در مجمع عمومی گرفته شده بود، با احترام به مجمع، در مجمع فوق‌العاده 3 خردادماه دو پیشنهاد به رأی گذاشته می‌شود تا طبق تصمیم مجمع عمومی فرایند برگزاری انتخابات آغاز شود.»به گفته او هنوز تأییدیه کمیته بین‌المللی برای اساسنامه انتخابات نیامده: «البته ioc هنوز دستورالعمل برگزاری انتخابات را تأیید نکرده است و کمیته ملی المپیک بعداز اجلاس هیأت اجرایی شورای المپیک آسیا در تاشکند، دوباره‌ایمیلی به ioc فرستاد تا نظر رسمی‌اش را درباره برگزاری انتخابات زودتر بدهد تا بتوانیم طبق آن انتخابات را برگزار کنیم. جمع بندی در مجمع عمومی فوق‌العاده دو هفته دیگر روی دو پیشنهاد هیأت اجرایی تصمیم‌گیری بگیرد.»
به نظر کیکاووس سعیدی پیشنهاد دوم هیأت اجرایی برای حضور در آرامش کاروان ورزشی ایران در بازیهای کشورهای اسلامی است:
«پیشنهاد اول ناظر بر تصریح برگزاری انتخابات است و پیشنهاد دوم که 20 روز تا یک ماه تفاوت دارد، زمانی انتخاب شد که اختلالی برای حضور مقتدرانه کاروان ایران در بازیهای کشورهای اسلامی به وجود نیاید. البته ورزشکاران 20 رشته با پشتیبانی حداکثری و تأمین نیازها برای قونیه آماده شوند.» قرار بود کمیته ملی المپیک دیروز دعوتنامه‌ها را برای اعضا ارسال ‌کند و مجمع فوق‌العاده هم 15روز بعد برگزارمی شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7904/21/612386/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها