او با همه شهدا فرق دارد


محمود علی‌پور
تهیه کننده و کارشناس رسانه
سخت است باور کنم مردی که برای قدس می‌جنگید، در روز قدس آسمانی شود. سخت است باور کنم جمعه دیگری سردار دیگری می‌رود. سردار دل‌ها (حاج قاسم سلیمانی)، سردار علم و دانش (حاج محسن فخری زاده)، سردار بصیرت (حاج محمدتقی مصباح)، و سردار رسانه(حاج نادر طالب‌زاده). گویی جمعه‌های نزدیک ظهور، غروب‌های غمگین‌تری دارد و داغی سخت و سنگینی دارد که یکی پس از دیگری بر دلت می‌نشیند بی‌تاب‌ترت می‌کند.
اولین بار وقتی قرار شد مستند «فراتر از فتنه» را در پاسخ به ژاژخواهی «ویلدرس هلندی» به ساحت نبی مکرم اسلام(ص) بسازیم، ایشان بسیار مشتاقانه و با انگیزه آستین بالا زدند و اثری ارزشمند و جهانی در پاسخ به این بی‌خردی و حرمت‎شکنی ساخته شد.
وقتی کنفرانس «افق نو» را با نام هالیوودیسم برگزارکردند و آن شاهکار را رقم زدند، نشان دادند که اسطوره یک جنگ رسانه‌ای هستند که می‌دانند چگونه مبارزه کنند. شاید هم از بوسنی این تاکتیک را با خود به ارمغان آورده بودند. وقتی برنامه «عصر» در همان قد و قامت و شکوه روی آنتن رفت، هنوز عده زیادی دندان حسادت برهم می‌ساییدند و وقتی جشنواره «عمار» را بنیان نهادند، عده‌ای احساس خطر کردند.
شهید رسانه، با همه شهدا فرق دارد؛ شهید رسانه، سنگرش تهمت و ناباوری است؛ شهید رسانه، دلی می‌خواهد مانند شهید بهشتی، که از تهمت‌ها نهراسد؛ شهید رسانه، باید به مخفیانه‌ترین صورت‌ها بجنگد؛ شهید رسانه، جراحت‌هایش بیشتر از سوی دوستانش است و در بین دشمنانش هم شناخته شده و پیاپی می‌شکنندش تا وقتی تمامش کنند. شهید رسانه که شدی تازه راهت معلوم می‌شود. تازه خلأ نبودنت حس می‌شود. تازه می‌فهمند چه اسطوره‌ای بودی! شهید رسانه، از همه شهدا مظلوم‌تر است؛ چون باور به کارهایش سخت‌تر است. او کسی است که از خوردن رب گوجه به جای کمپوت نمی‌گوید؛ از برداشتن ماسک خود در حمله شیمیایی نمی‌گوید؛ و هیچ خاطره فداکاری خاصی در ذهن دوستانش نیست تا به او افتخار کنند و شهید را معرفی کنند. شهید رسانه، همیشه در معرض تهمت است. تهمت می‌خورد که دنبال خودنمایی است؛ تهمت می‌خورد، که بی‌بندبار است؛ تهمت می‌خورد که منحرف است و هزاران انگ دیگر.
شهید رسانه، حتی مثل شهید علم و فقاهت هم نیست. ریشه دشمنی با شهید رسانه، در خاک جهل آنان است که خود را عالم می‌پندارند. شهید رسانه، در معرض تکفیر جاهلان مدرن است. هر چه از مظلومیت این شهدا بگوییم، کم است، تا چه برسد به شخصی که ترور بیولوژیک هم شده است. چه سخت است رفتن طالب‌زاده‌ها را باور کنی؛ وقتی دوست و همسنگری دیرآشنایت باشند و نزدیک به دو دهه در یک جبهه با هم برای فرهنگ و دین و سرزمینت جنگیده باشید. نادر جان! نادر و کمیاب بودی! شهادتت مبارک.





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7904/26/612419/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها