معاون اعضای صندوق هنر در گفت‌و‌گو با «ایران» خبر داد

عضویت هنرمندان در صندوق اعتباری هنر لغو نمی شود


مریم سادات گوشه/  صندوق اعتباری هنر اواخر زمستان 1400 به خاطر پالایش اعضا و تشخیص هویت اصلی همه اعضا، عضویت جدیدی نمی‌پذیرفت. همین امر باعث شده بود تا بسیاری از هنرمندان و اصحاب رسانه در صف انتظار عضویت جدید صندوق بمانند، اما اکنون مسلم کریمی معاون اعضای این صندوق از عضوپذیری صندوق هنر خبر می‌دهد و درباره شرایط عضویت هنرمندان و نویسندگان به «ایران» می‌گوید: «صندوق هنر متعلق به فعالان فرهنگی و هنری است و عضویت همه فعالان فرهنگی و هنری در صندوق ادامه خواهد داشت و همانند گذشته می‌توانند از خدمات صندوق هنر بهره‌مند شوند. در حال حاضر با توجه به تأکیدات مدیریت محترم صندوق مبنی بر بهره‌مندی هنرمندان فعال از پوشش خدمتی صندوق هنر، روند عضویت و ثبت‌نام در صندوق هنر جریان دارد و هنرمندان فعال می‌توانند با مراجعه به ادارات ارشاد یا مراجع تخصصی و ارائه مستندات فعالیت خود، معرفی‌نامه جهت عضویت در صندوق هنر دریافت نمایند.»
او درباره عضویت اعضا در شهرستان‌ها افزود: «طبق دستورالعمل جدیدی که به استان‌ها ابلاغ شده است، بررسی درخواست‌ها در استان‌ها توسط کارگروه تخصصی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و نتیجه آن به متقاضیان اعلام می‌شود.»
کریمی در ادامه افزود: «پس از دریافت معرفی‌نامه، متقاضیان با مراجعه به تارنمای صندوق هنر نسبت به ثبت‌نام اقدام می‌کنند و پس از بررسی و تأیید کارشناسان صندوق، عضویت هنرمندان در صندوق نهایی شده و به آنها به‌صورت پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود. روند ثبت‌نام، مدارک و مستندات مورد نیاز در درگاه صندوق موجود است و اطلاع‌رسانی شده است. متقاضیان می‌توانند با مطالعه آن با فعالیت‌های صندوق نیز آشنا شوند.»
او درباره فرایند پالایش و ساماندهی اعضای صندوق می‌گوید:«طبق آیین‌نامه صندوق، عضویت اعضای صندوق سه ساله است و باید هر سه سال اعضای صندوق نسبت به تمدید عضویت اقدام کنند. بنابراین لازم است اعضای محترم پس از پایان تاریخ عضویت نسبت به دریافت معرفی‌نامه جدید از مراجع تخصصی مثل ادارات کل، وزارتخانه‌ها و... اقدام کنند و با تکمیل پروفایل خودشان در تارنمای صندوق، تمدید عضویت انجام دهند. برای این تمدید عضویت شرط «استمرار فعالیت» در آیین‌نامه دیده شده و لازم است که هنرمندان و اعضای صندوق نسبت به ارائه رزومه و سوابق فعالیت فرهنگی و هنری خودشان در دوره سه ساله اخیر اقدام کنند. البته با توجه به شرایط کرونا در این دوره به‌جای دوره سه ساله، پنج ساله مدنظر قرار گرفته که می‌توانند در پنج سال اخیر هر فعالیتی داشته‌اند را ارائه کنند و عضویت آنها در صندوق تمدید شود.»
بسیاری از هنرمندان که در شرایط کرونا از کار کردن محروم بودند اکنون دغدغه لغو عضویت از سوی صندوق هنررا دارند که کریمی دراین خصوص توضیح می‌دهد:«سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گسترش خدمت به هنرمندان است. بنابراین قطعاً و یقیناً اعضای صندوق که فعالیت هنری دارند و شرایط اعلام شده در آیین‌نامه یعنی «استمرار فعالیت» دارند، تحت هیچ شرایطی از صندوق تعلیق یا لغو عضویت نخواهند شد و همانند گذشته از خدمات صندوق بهره‌مند خواهند بود.»
او در ادامه خاطرنشان می‌کند:«هدف صندوق هنر از ساماندهی و پالایش که در حال انجام است این است که افراد غیرهنرمندی که به دلایل  و با شیوه‌های مختلف برخلاف سیاست‌های حمایتی صندوق از هنر و هنرمند در ادوار مختلف وارد صندوق شده‌اند و از خدماتی که صرفاً حق هنرمندان است استفاده می‌نمایند، شناسایی و حذف شوند.
 مواردی که با جعل مدرک یا رانت و... بدون داشتن شرایط، عضو صندوق شده‌اند باید شناسایی و حذف شوند تا بتوانیم خدمات مناسب‌تر و بهتری به هنرمندان ارائه دهیم. بنابراین هنرمندانی که عضو صندوق هستند اصلاً نگران نباشند، چون عضویت آنها با طی فرایندی که اعلام کردیم استمرار خواهد داشت و از خدمات صندوق کماکان برخوردار خواهند بود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7904/27/612426/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها