هنرمندان در فضای مجازی


این روزها فضای مجازی اهالی فرهنگ اختصاص دارد به نمایشگاه کتاب و آثاری که به مخاطبان خود معرفی می‌کنند. اهالی هنر هم همچنان اجراهای خود را به اشتراک می‌گذارند.
چهره‌ها

کیهان کلهر نوازنده و آهنگساز کمانچه، تازه‌ترین کنسرت خود را 23 june 2023 با اردال ارزنجان برگزار می‌کند. خبری که این هنرمند در فضای مجازی اعلام کرده و گویا این اجرا به‌صورت آنلاین خواهد بود.

تهمورث پورناظری عکسی از ایرج طهماسب به همراه سهراب پورناظری در صفحه مجازی‌اش منتشر کرده که مربوط به کنسرت ایران من بوده و در شرح این عکس نوشت: «ایرج‌خان طهماسب از آن مردمان است که از نگاه و بیان تا راه و منشش همه و همه نشان از نژاده بودن دارد. مردی که پیوندگار کودکی تا امروز من و هم‌نسلان من است، نه بهتر بگویم پیوندگار ما و کودکان دوباره سرزمین است به‌راستی و نیکنامی. جناب تهماسب پاینده باشید و همچنان برای سرزمین بزرگی صمیمی و دوستی مهربان بمانید.»

دیگه چه خبر!
فیلم «مجبوریم» ساخته رضا درمیشیان از فردا چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت در سینماهای سراسر کشور به نمایش درخواهد آمد. خبری که این کارگردان درصفحه مجازی‌اش اعلام کرده و در توضیح آن نوشته: «مجبوریم» پنجمین فیلم بلند سینمایی رضا درمیشیان پس از فیلم‌های «بغض»، «عصبانی نیستم!»، «لانتوری» و «یواشکی» است. کیهان کلهر موسیقی فیلم این کار را ساخته و فاطمه معتمد آریا، نگار جواهریان، پارسا پیروزفر، بهمن فرمان‌آرا، بابک کریمی و... بازیگران این فیلم هستند.

اندیشه فولادوند ویدیویی از نمایش «عشق روزهای کرونا» منتشر کرده که در این نمایش به همراه احترام برومند، نرگس محمدی، میترا حجار و... به ایفای نقش می‌پردازد. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان بوده به تهیه‌کنندگی علی اوجی و به خوانندگی رضا یزدانی که در پردیس تئاتر شهرزاد در حال برگزاری است.

پیش ‌فروش بلیت نمایش «درهم تنیدگی» از ساعت ۱۲ روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت درسایت تیوال آغاز می‌شود. خبری که احسان گودرزی نویسنده و کارگردان این کار اعلام کرده. بازیگران این اجرا خاطره حکیمی و احسان گودرزی هستند که قرار است در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه بروند.

سازندگان فیلم‌های «گاو» و «قیصر» و تعدادی از ماندگارترین آثار تاریخ سینمای ایران شامگاه دوشنبه در اکران مردمی «لامینور» فیلم تازه داریوش مهرجویی بار دیگر در کنار هم قرار گرفتند. خبری که رسانه آنلاین سینما دیلی منتشر کرده. گویا مسعود کیمیایی برای حمایت از فیلم داریوش مهرجویی همراه با پولاد کیمیایی به این اکران آمده بود و به تماشای «لامینور» نشست.



دنیای نشر

پروین علی‌پور نویسنده و مترجم کتاب هاى کودک و نوجوان به بهانه برپایى نمایشگاه کتاب ١٤٠١یکی از آثارش را با عنوان «وقت هر دلتنگی» که از نشر«چشمه» بوده به مخاطبان معرفی کرده و با انتشار تصویر این کتاب در شرح آن نوشته: «وقت هر دلتنگى»، دلنشین‌ترین کتاب، از بین کتاب‌هایم؛ به انتخاب دلم!!! مجموعه اى از یازده داستان کوتاه که درونمایه همه آنها رابطه شاد و مهرآمیز مادر- دخترى است.»



۱۹ اردیبهشت زادروز جبار باغچه‌بان، آموزگار و نویسنده بزرگ کودکان و از پیشگامان آموزش و پرورش نو در ایران است. خبری که مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در صفحه شخصی خود اعلام کرده و درباره این آموزگار بزرگ نوشته: «به بزرگی نام سیمرغ و نام جبار باغچه‌بان، مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان برای گسترش ترویج کتابخوانی و تقویت سوادآموزی پایه، از سال ۱۳۹۵ با پشتیبانی شرکت عمران آذرستان جایزه‌ای را به نام «جبار باغچه‌بان، همزاد سیمرغ» راه‌اندازی کرده است. برگزیدگان این جایزه هر دو سال یک بار از میان ترویج‌گران، آموزگاران و مربیان و کتابداران برنامه «با من بخوان» گزینش می‌شوند که توانسته‌اند این برنامه را با کوشش و ابتکارهای فردی ژرفا ببخشند یا مسئولیت ویژه‌ای در انجام آن داشته‌اند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7904/28/612438/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها