اخبـــــار


سقف افزایش اجاره بها 25 درصد تعیین شد

وزیر راه و شهرسازی از اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان برای ودیعه مسکن در سراسر کشور خبر داد و گفت: نرخ اجاره مسکن در تهران ۲۵ درصد افزایش یافت.
رستم قاسمی روز چهارشنبه در حاشیه نشست فوق‌العاده ستاد تنظیم بازارافزود: افزایش نرخ اجاره در کلانشهر تهران ۲۵ درصد و در بقیه کلانشهرها ۲۰درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد مصوب شد و بیش از این حق نداریم بر اجاره بیفزاییم. در غیر این صورت تعزیرات با متخلف برخورد می‌کند.
وی افزود: نظارت براساس نرخ اجاره سال قبل است. یعنی اگر مستأجری در آن خانه بود برای تمدید در تهران ۲۵ درصد باید اجاره افزایش یابد و مستأجر جدید هم ۲۵ درصد بیشتر از مستأجر قبلی پرداخت کند.
وزیر راه و شهرسازی درباره میزان ودیعه مسکن اظهار داشت: میزان ودیعه در روزهای آینده روشن می‌شود افزایش ودیعه در تهران، بقیه کلانشهرها و همچنین بقیه شهرها خواهیم داشت.

سکونتگاه‌های غیررسمی سنددار می‌شوند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در قانون بودجه امسال تلاش بسیاری شده که در تمام محدوده‌هایی که به عنوان اسکان غیر رسمی شناخته شده و داخل محدوده هستند سند داده شود.
محمد آیینی، در بازدید از منطقه اسکان به عنوان یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر یزد اظهار داشت: الحاق بخشی از منطقه اسکان شهر یزد از مدت‌ها پیش توسط مسئولان استان مطرح شده که پیگیر این موضوع هستیم.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به اینکه محله اسکان خارج از محدوده شهری است، ادامه داد: درخواست‌های لازم در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح شده و این موضوع در حال پیگیری است.
وی با تأکید بر اینکه سکونتگاه‌های غیر رسمی باید ساماندهی شوند، بیان کرد: لازم است خدمات شهری مورد نیاز به ساکنان این منطقه داده شود تا شرایط بهتری برای آنها فراهم شود. مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ادامه داد: در هر حال فضا برای سکونت مردم در این منطقه از شهر شکل گرفته و افراد ساکن در آن باید از خدمات لازم بهره‌مند شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در قانون بودجه امسال تلاش بسیاری شده که در تمام محدوده‌هایی که به عنوان اسکان غیر رسمی شناخته شده و داخل محدوده هستند سند داده شود و این موضوع در دست پیگیری است.

ترانزیت ۲۱ هزار تن کالا از بندر چابهار

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین‌الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از ترانزیت ۲۱ هزار تن کالا از بندر چابهار در جنوب این استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.
عبدالباسط پیری با بیان اینکه بندر چابهار به عنوان‌هاب منطقه‌ای می‌تواند زمینه ترانزیت کالا به کشورهای همسایه را تسهیل کند، اظهار داشت: این حجم کالای ترانزیتی بوسیله ۱۷۲۱ دستگاه کامیون جابه‌جا شده است. وی با اشاره به جایگاه بندر چابهار در ترانزیت بین‌المللی گفت: چابهار بندری مهم و مسیری کم‌هزینه برای کشورهای آسیای میانه است که با برخورداری از تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری، قابلیت تبدیل شدن به یک کریدور کلیدی ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی را داراست.
وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌‌های انجام‌ شده روند حمل و ترانزیت کالا از بندر چابهار سال گذشته مطلوب بوده و این روند بدون هیچ مشکلی در سال‌جاری تداوم خواهد داشت.

تحویل ۲۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی تحت مسئولیت بنیاد مسکن در تیرماه

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از افتتاح ۲۰۰ واحدمسکونی طرح نهضت ملی مسکن در تیرماه خبر داد.
حمیدرضا سهرابی با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحت‌ مسئولیت بنیاد در اوایل تیرماه افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: روند اجرا و تکمیل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد، روند مناسبی است و پیشرفت مورد انتظار را دارد. معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در برنامه است تا در ابتدای اجرای این طرح هر سه ماه یک‌بار بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن افتتاح شود و به بهره‌برداری برسد که این ارقام در آینده با پیشرفت طرح افزایش قابل‌ملاحظه‌ای خواهد یافت تا به نتیجه نهایی که احداث ۸۰۰ هزار واحد شهری توسط بنیاد است دست یابیم. سهرابی افزود: در قم ۱۸۰ واحد، خراسان‌جنوبی ۲۱ واحد و مرکزی ۲۰ واحد در حال نازک‌کاری و اتمام است که در تیرماه این تعداد واحدها تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7905/11/612496/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها